knowledge is power
« previous entry | next entry »
25.. Maijs, 2007 | 15:04
skaņas: Sex Pistols - Problems
Es brīnos. Brīnos un nesaprotu. Mēs visi esam gājuši cauri skolai. Un katram no mums ar to saistās dažādas atmiņas. Katram tā nozīmē kaut ko citu. Bet ne jau par to būs runa.
Tas, ko es tagad, eksāmenu laikā, gribēju pateikt, ir sekojošais: man liekas, manas aizdomas par to, ka mūsu tā sauktā 'izglītības sistēma' dzen mūs intelektuālā nāvē, nav nekas šokējošs. Es šoreiz gribētu pateikt dažus vārdus tieši par informācinas ieguvi/ apmaiņu. Nepieskaroties jautājumiem par algām vai birokrātiju.
Mēs brīnamies, ka nav iespējams izņemt visu gada laikā paredzēto programmu. Tiek samazināts stundu skaits tādos priekšmetos kā kultūras vēsture (kuru jau tā nemācās visi) un literatūra. Un ja nu gadās tā, ka skola ir praktiski vienīgā vieta, kur jaunietis var iegūt jebkādas pamatzināšanas par vēsturi, kultūru un mākslu? Un ja nu viņa vecākiem mājās nav ne Šekspīra, ne Bulgakova, ne Repšes grāmatu? Un jau nu viņam nav pastiprinātas, nepārvaramas tieksmes pēc izzināšanas? Un ja nu viņš visu mūžu tā arī paliek, neko nezinot par Seno Grieķiju un Viduslaikiem? Un ja nu..-
Jā, arī tā var dzīvot. Un daudzi tā arī dzīvo. Bet.. es tomēr prasu - pie kā tas mūs novedīs?
Es nevaru vien beigt brīnīties, cik ļoti neieinteresēti ir mūsdienu bērni/ jaunieši jebkādā informācijas ieguvē. Cik ļoti viņi izvairās vai nevēlas domāt, lasīt, sekot līdzi, mācīties. Cik ļoti viņi nesaprot, ko paši sev nozog. Un es gribētu pateikt, ka nekādā gadījumā neatbalstu neko, kas šobrīd skaitās izglītības sistēma. Es neatbalstu mehānisku faktu iekalšanu un informācijas nevērtēšanu, nefiltrēšanu. Es esmu kategoriski pret pliku atreferēšanu. Un es nesaprotu, kā var būt, ka tik daudzi (es teikšu - vairums) skolēnu vienkārši negrib iegūt nekāda veida zināšanas. Zināšanas ir vara. Zināšanas ir brīvība. Bet viņi to nesaprot. Un padomājiet, par kādiem cilvēkiem viņi izaugs?
Mīļie, mums patiešām IR vajadzīgs radikāls risinājums, lai apturētu šo tautas intelektuālo degradāciju. Un, man liekas, man tāds ir. Skolās ir vajadzīga vēl trīspadsmitā klase. Ir vajadzīgs šis viens gads, lai nebūtu jāapgraiza skolas programmas, lai nebūtu jālikvidē mācību priekšmeti. Un lai nebūtu jāskrien pāri katrai mācību tēmai tādā mežoņu ātrumā tikai tāpēc, lai līdz semestra beigām paspētu 'izņemt visu programmu'. Lai no skolā pavadītā laika būtu kāds reāls intelektuāls labums. Skolēniem.
MUMS IR VAJADZĪGAS ZINĀŠANAS. Varbūt tad pacentīsimies tās vismaz arī GRIBĒT?
Tas, ko es tagad, eksāmenu laikā, gribēju pateikt, ir sekojošais: man liekas, manas aizdomas par to, ka mūsu tā sauktā 'izglītības sistēma' dzen mūs intelektuālā nāvē, nav nekas šokējošs. Es šoreiz gribētu pateikt dažus vārdus tieši par informācinas ieguvi/ apmaiņu. Nepieskaroties jautājumiem par algām vai birokrātiju.
Mēs brīnamies, ka nav iespējams izņemt visu gada laikā paredzēto programmu. Tiek samazināts stundu skaits tādos priekšmetos kā kultūras vēsture (kuru jau tā nemācās visi) un literatūra. Un ja nu gadās tā, ka skola ir praktiski vienīgā vieta, kur jaunietis var iegūt jebkādas pamatzināšanas par vēsturi, kultūru un mākslu? Un ja nu viņa vecākiem mājās nav ne Šekspīra, ne Bulgakova, ne Repšes grāmatu? Un jau nu viņam nav pastiprinātas, nepārvaramas tieksmes pēc izzināšanas? Un ja nu viņš visu mūžu tā arī paliek, neko nezinot par Seno Grieķiju un Viduslaikiem? Un ja nu..-
Jā, arī tā var dzīvot. Un daudzi tā arī dzīvo. Bet.. es tomēr prasu - pie kā tas mūs novedīs?
Es nevaru vien beigt brīnīties, cik ļoti neieinteresēti ir mūsdienu bērni/ jaunieši jebkādā informācijas ieguvē. Cik ļoti viņi izvairās vai nevēlas domāt, lasīt, sekot līdzi, mācīties. Cik ļoti viņi nesaprot, ko paši sev nozog. Un es gribētu pateikt, ka nekādā gadījumā neatbalstu neko, kas šobrīd skaitās izglītības sistēma. Es neatbalstu mehānisku faktu iekalšanu un informācijas nevērtēšanu, nefiltrēšanu. Es esmu kategoriski pret pliku atreferēšanu. Un es nesaprotu, kā var būt, ka tik daudzi (es teikšu - vairums) skolēnu vienkārši negrib iegūt nekāda veida zināšanas. Zināšanas ir vara. Zināšanas ir brīvība. Bet viņi to nesaprot. Un padomājiet, par kādiem cilvēkiem viņi izaugs?
Mīļie, mums patiešām IR vajadzīgs radikāls risinājums, lai apturētu šo tautas intelektuālo degradāciju. Un, man liekas, man tāds ir. Skolās ir vajadzīga vēl trīspadsmitā klase. Ir vajadzīgs šis viens gads, lai nebūtu jāapgraiza skolas programmas, lai nebūtu jālikvidē mācību priekšmeti. Un lai nebūtu jāskrien pāri katrai mācību tēmai tādā mežoņu ātrumā tikai tāpēc, lai līdz semestra beigām paspētu 'izņemt visu programmu'. Lai no skolā pavadītā laika būtu kāds reāls intelektuāls labums. Skolēniem.
MUMS IR VAJADZĪGAS ZINĀŠANAS. Varbūt tad pacentīsimies tās vismaz arī GRIBĒT?
* * *
from: almighty_j
date: 25.. Maijs, 2007 - 15:19
links
Skaidrs, ka pie sīcošām padomju dienasgaismas lampām, veciem radiatoriem, nevēdinātām klasēm, neērtiem soliem un krēsliem, nikniem un nogurušiem skolotājiem nekas nevar sanākt! Mēs braucam purvā! It sevišķi eksaktajās zinātnēs viss ir būvēts kā piramīda - no pamatiem uz augšu. Un jebkurā brīdī var atkārtot jebkura 'stāva' vietu, ja tas vajadzīgs. Nevis izņemt trigonometriju, atvasināšanu, diferencēšanu pieņemot, ka visi visu zin un saprot. Elementāri.
..un tas jau tas saldākais - zināšanas ir priekšrocība, vara, resurss un spēks..!!!
Atbildēt | Diskusija
* * *
from: morphine
date: 25.. Maijs, 2007 - 15:38
links
Atbildēt | Iepriekšējais
* * *
from: lapsene_lb
date: 25.. Maijs, 2007 - 18:34
links
Protams, ka nu vairs nevar paspēt izņemt visu gada vielu, jo, ticiet man, programma- tb mācāmā viela ir stipri vien paplašinājusies un kļuvusi apjomīgāka, kā arī sarežģitāka, kopš 80, 90'jiem gadiem. Šajā sakarā ir tikai viena problēma- tā pati neieinteresētība mācību procesā. Neiet jau runa, ka nepatīk , neinteresē 1 vai 2 priekšmeti, bet, ja skaits jau pārsniedz 3 un 4? Pašlaik atsevišķos priekšmetos pie tā paša milzīgā apjoma darba samazinās prasības attiecībā uz to, kur ir radoša domāšana un kur reproducēšana; un ne jau skolotājs pie vainas- ko tad viņš var darīt, ja skolēniem tā literatūra vairs vnk nedalec vai ja skolēni lielākoties par prioritāti izvēlas matemātiku.
Es teiktu,ka degradējusies pašlaik ir tieši humanitārā, literārā domāšana, izpratne un interese. Ar eksektajiem priekšmetiem viss ir kārtībā, tie ir uz viļņa.
Atbildēt | Diskusija
* * *
from: morphine
date: 25.. Maijs, 2007 - 19:07
links
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
* * *
from: lapsene_lb
date: 25.. Maijs, 2007 - 22:36
links
Nu nevar, saprotams, visu vainu novelt uz netu vai kkā tā, bet nenoliedzami izklaides industrijas attīstība un man tomēr neizskaidrojamā kultūras dzīve devalvācija, ja ņem globāli, nevis pa maziem pulciņiem un atsevišķiem sociāliem slāņiem, mazāk kā pusgadsimta laikā ir darījusi savu.
It kā apgalvo, ka tagad bērni, ja ne dzimst, tad bērnībā, pateicoties vecāku rūpēm, nodrošinātajiem apstākļiem un attīstītajām iespējam, veidojas gudrāki, intelektuālāki, ātrāk attīstās, bet...nez kāpēc lielā daļā izpaliek inteliģence (ne visur,protams!), kas noteikti ir pašos pamatos un arī jāattīsta ģimenē. Kaut kas tātad netiek nostrādāts līdz galam...laikam jau ģimenē, un tad vēl skolā kopā pagadās tādi, kam interese sāk zust un aiziet jūriņā...
Vispār grūti izskaidrot, kāpēc tā notiek- laikam jau tā audzināšana lielā mērā pie vainas- nav pamatu.
Ak dies', es gribu, lai mani kādreizējie bērni būtu inteliģenti, domājoši un tādi, kam rūp netaisnības...lol
Atbildēt | Iepriekšējais