* * *
25.. Maijs, 2007 | 15:19
No:: almighty_j
...un vēl vairāk - ķīmiju, fiziku, bioloģiju un pat drusciņ matemātikas! Mācīšanās procesu NEDRĪKST ierobežot laiks. Semestris, pusgads gads. Un tas ir tāpēc, ka citiem pielec ātrāk, citiem lēnāk. Vieniem kaut kas padodas labāk, citiem sliktāk. Tās ir tikai diferences, kas apliecina mūsu katra individualitāti. Izglītības sistēmai tam ir jāpielāgojas, un skolēniem jāmācās ir tik ilgi, līdz saprot - ar atpūtas pauzēm, ar aizraujošiem uzskates līdzekļiem un visu citu. Apvienojot fiziku ar matemātiku un darbmācību. Piemēram, konstruējot visu iekārtu lodītes paātrinājuma noteikšanai pašu rokām.
Skaidrs, ka pie sīcošām padomju dienasgaismas lampām, veciem radiatoriem, nevēdinātām klasēm, neērtiem soliem un krēsliem, nikniem un nogurušiem skolotājiem nekas nevar sanākt! Mēs braucam purvā! It sevišķi eksaktajās zinātnēs viss ir būvēts kā piramīda - no pamatiem uz augšu. Un jebkurā brīdī var atkārtot jebkura 'stāva' vietu, ja tas vajadzīgs. Nevis izņemt trigonometriju, atvasināšanu, diferencēšanu pieņemot, ka visi visu zin un saprot. Elementāri.
..un tas jau tas saldākais - zināšanas ir priekšrocība, vara, resurss un spēks..!!!
Skaidrs, ka pie sīcošām padomju dienasgaismas lampām, veciem radiatoriem, nevēdinātām klasēm, neērtiem soliem un krēsliem, nikniem un nogurušiem skolotājiem nekas nevar sanākt! Mēs braucam purvā! It sevišķi eksaktajās zinātnēs viss ir būvēts kā piramīda - no pamatiem uz augšu. Un jebkurā brīdī var atkārtot jebkura 'stāva' vietu, ja tas vajadzīgs. Nevis izņemt trigonometriju, atvasināšanu, diferencēšanu pieņemot, ka visi visu zin un saprot. Elementāri.
..un tas jau tas saldākais - zināšanas ir priekšrocība, vara, resurss un spēks..!!!