302cc9b4780f8cbef6f70c3a8417913050b6aafb ([info]mindbound) rakstīja,
@ 2016-01-05 23:16:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:awake
Mūzika:Millipede - All My Best Intentions: Recesses
Entry tags:brains, personal, science:papers

Vai varētu būt tā, ka šķietami pašsaprotamās idejas par individuāliem mācību stiliem/pieejām mācību procesam ir tikai kārtējais “neiromīts”? Izrādās, ka tā varētu būt, vai vismaz ka jautājums par šo ideju atbilstību realitātei ir pelnījis padziļinātu izpēti un noskaidrošanu.

Novēroju, ka līdz šī raksta un tā pamatā esošā papīra izlasīšanai šis arī man ir bijis “cached belief” ar implicīti piešķirtu augstu varbūtību, kam tagad vajadzīga pārskatīšana un atjaunošana (jo vairāk tādēļ, ka tas robežojas ar manu lauciņu), tātad literatūras izpēte, tātad papildus laiks, tātad papildus nervi kaut arī nav jau pamata sūdzēties. Pārfrāzējot nemirstīgo Pēci Beisikānu, “kam tad man zinātne, ja vieglas dzīves tīkojas”.

P.S. Ja šis izrādīsies mīts, es prognozēju, ka sabiedrības viedoklis par to mainīsies vēl negribīgāk, kā par “10% izmantoto smadzeņu” vai “loģisko un radošo smadzeņu pusložu” mītiem. Individuālās sniegpārsliņas utt.

P.P.S. Pats papīrs, vēl viens, vēl viens, vēl viens. Šīsnakts lasāmviela.

P.P.P.S. Lasāmviela nav grūta, bet tās ir padaudz. Konspektu un secinājumus uzrakstīšu rīt.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2016-01-06 17:28 (saite)
Pedagogu ierobežoto laiku un viņiem atvēlētos līdzekļus vajadzētu izmantot pedagoģijā, savukārt evidences iegūšanu par smadzeņu efektīvu izmantošanu un apmācību var uzticēt tiem, kuriem smadzeņu pētniecība jau tāpat ir primārā nodarbošanās un ekspertīze. Tu taču neuzstāsi, lai ārstējošie ārsti paralēli darbam ar pacientiem paši veiktu arī fundamentālos pētījumus un R&D? Analoģija šeit ir ļoti "cieša".

Par pārējo – manā izpratnē tā nav nekāda tārpu bundža. Visi manis lasītie pētījumi par dzimumu atšķirībām smadzeņu uzbūvē rāda, ka šīs atšķirības ir bez statistiski nozīmīgas ietekmes uz vispārējo kognitīvo kapacitāti vai radikālām sekām uztveres un informācijas apstrādes līmenī, kas liek secināt, ka nav vajadzīgs izstrādāt atsevišķas, dzimumspecifiskas izglītības metodikas katram dzimumam.

No otras puses, ja izrādītos, ka dzimumspecifiskas izglītības metodikas ir efektīvāks veids, kā pie viena un tā paša mācību materiāla panākt par šībrīža līmeni ievērojami kvalitatīvi pārāku mācīšanos, tad būtu pareizi izvēlēties šādu, efektīvāku, pieeju. Tik vienkārši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gedymin
2016-01-06 18:19 (saite)
Attiecībā uz tiem pašiem stereotipiem un citām var diezgan droši teikt - vismaz Rietumu kultūra šodien ir sapratusi, ka audzināšanas procesā svarīgāk ir runāt par "ought", nevis "is". Neņem pat sievietes kā piemēru, bet visādus invalīdus un pārējos, kuri arī šodien vismaz oficiāli tiek velkomēti bariņā ar pārējiem, lai arī skaidrs, ka skolotājus tie papildus noslogo. Līdz ar to zinātnes diktēta audzināšana man maigi sakot liekas apšaubāma. Es saprotu, ka no jūsu geto tas varbūt izskatās dīvaini, bet tāds ir tikai... sabiedrības vairākuma viedoklis? Efektīvākas metodes (lielāka faktu daudzuma iezubrīšana) nav mūsdienu izglītības sistēmas pašmērķis. Ok, preemptīvi pieļauju, ka tagad tu teiksi, ka "efektīvāka" audzināšana var nozīmēt arī tolerantāku sabiedrību kā rezultātu utt. Tikai tādā gadījumā es vairs nesaskatu sakarību starp šo un OP tēmu par mācīšanās metodēm un smadzeņu apgabalu neiroloģiju.

Kas attiecas uz evidence-based pieeju, tad evidence neirozinātnes izmantošanā audzināšanā ir redzama - tā ir kaudze dažādu uzskatu, ko tu tagad sauc par "mītiem".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2016-01-06 23:02 (saite)
Ja reiz runājam par "ought", tad es neesmu pārliecināts, ka pašreizējais status quo noteikti ir jāsaglabā pēc iespējas ilgāk un pēc iespējas nemainītākā veidā (vai, for that point, ka sabiedrības vairākuma viedoklim būtu jābūt notikumu attīstības virziena nospraušanas pēdējai instancei), bet tas tiešām jau ir dziļš offtopic, kā turpināšanas vietā es labāk pacentīšos izbrīvēt laiku vakar uzzināto lietu konspekta uzrakstīšanai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2016-01-06 23:41 (saite)
Kāds sakars ''ought'' ar sabiedrības vairākuma viedokli? ''Ought'' = ''kā jābūt''. Ja spēj piedāvāt jābūtības, kas pamatotas zinātniskos žurnālos, uz priekšu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2016-01-06 23:59 (saite)
Nē, sarunas par šādām jābūtībām es turpināšu paturēt citiem sarunu biedru pulciņiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2016-01-07 06:36 (saite)
Jauks kondescēds atšuvums. Tavi pulciņi ir un būs nērdi-hipsteri-margināļi, kamēr mans pulciņš būs liels - ''parastie cilvēki''. Tas, kas noteiks kā lietas darbosies, tāpēc tev labāk savas dižās idejas mārketingot tādu kā es virzienā, jo lai gan esmu parasts prolets, varu arī domas sakombinēt un teikumus uzčinīt tā it kā būtu inteliģents.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?