01 June 2015 @ 05:15 pm
 
veelreiz par autentiskumu.

es izdomaaju, ka ja es buutu autentiska, tad es nebuutu nekaada un nekas. jo es zinu, ka mana vistiiraakaa buutiiba ir buut baltai lapai kaa domas kapam. tiehsi taa kaa sartrs teica, cilveeka patiesaakaa buushana ir sapratnee, ka vinjsh ir tas, kas vinjsh nav.

vai arii, ja es gribeetu buut autentiska, tad es buutu kaut kas, kas notiek, kad tu veel muljkjiigi domaa, ka autentiskums ir kaut kaads mode of being, nodefineejams. un tas kas notiek, kad tu to nespeej panaakt, nodefineet - tu kljuusti nozheelojams, ar ruugtenu, grimstoshu dveeseli kruushukurvii.

es varbuut domaaju, ka man nebija taisniiba, kad es domaaju, ka mana vieniigaa iespeejamaa autentiskuma iespeeja ir buut ar ruugtenu, grimstoshu dveeseli, ka tas ir vieniigais, ko es varu piedavaat pasaulei kaa sava autentiskuma esenci. jo tas ir preteeji autentiskumam, autentiskums ir kaarteejais kosmosa jokainais tukshums. un paradokss.

veel arii, varbuut, autentiskums ir jebkas, kam dotajaa briidii cilveeks tic ka vinjsh ir tas. varbuut viss ir autentisks, kaa gan viss var nebuut autentisks. varbuut nekas nav autnetisks vai arii viss ir autentisks. es stipri apshaubu, ka ir dalja cilveeka kas ir autentiska un dalja cilveeka kas nav autnetiska. manupraat, taa ir idealizeeshanas probleema. ja es idealizeeju kaadu savu izpausmi vai potencialitaati un tikai to atziistu par autentiskumu, un to, kas esmu in actuality in the meantime - neatziistu, it's just dodgy as fuck.
 
 
simfonija: rihanna - bitch better have my money
 
 
( Post a new comment )
[info]methodrone on June 3rd, 2015 - 11:36 am
ja autentiskums tieshaam ir Nekas, tad, protams, jo vairaak cilveeks tvarstaas un tiecaas un ieliek, jo vairaak vinjsh aizgriezhas projaam no autentiskuma. jaa, Sokraats nudien shaadu perspektiivu katrreiz demonstreeja. sanaak, ka tie, kas dziivee ir visvairaak ierikteejushies, piekjeerushies, akumuleejushi, tie ir visaizmigushaakie. sanaak, ka lai buutu autentiskaaks cilveekam ir jaadziivo no 'jebkuraa dotajaa briidii es neesmu nekas, man nekas nepieder, es neko nezinu' perspektiivas, kur, ja kaut kas tiek atnjemts, ja kaut kas ir neieguustams, ja nekas nenotiek, ja notiek kaut kas neparedzeets, burtiski jebkas kas naak pretii uz aiziet - tie ir tikai objekti, kas attieciibaa pret sevi paraada 'nekaa' fonu. un taa kaa'nekas' ir vieniigais autentiskais cilveeka elements, tad, jaa, it kaa nav par ko uztraukties - par objektiem kas naak un iet.

bet man ar to ir probleemas, jo vai tas nav atkal milziigs, negliits nihilisms (ja autentiskums tiehsaam ir 'nekas'). protams, tas nav nihilisms no 'nekaa' skatpunkta. bet man nav iespeejas paarliecinaaties, vai tieshaam viena puse ir autentiskaaka par otru, ja nu taa ir gauzha kljuuda, ja nu Sokraats kljuudiijaas un visi, kas ta auzskata kljuudaas?
vai visi cilveeki, kas dziivee lietaam piekjeraas un censhas, vai vinji visi ir neautentiski? vai autentiskums ir tikai gaumes lieta, vai tas ir kas uz ko tiekties?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on June 3rd, 2015 - 01:12 pm
man liekas, tas nav nihilisms, bet gan tāds kā performatīvais paradokss (šie dialogi nevis informē, bet gan performē) jo sokrātiskajos dialogos nav svarīgs iznākums, bet gan pats sarunas, pārbaudīšanas un diskusijas moments - kas netraucēja Sokratam dzīvot krietni, ievērot likumus, novērtēt dabas skaistumu, ziedot dieviem, un pašā galā vēl doties nāvē ar ieinteresētu skatu un mierīgu sirdi.
(Reply) (Parent) (Link)