Saspēra velns to zaļo krūzi - Vēlreiz par zanēm un žaņiem [entries|archive|friends|userinfo]
Hlorēts ūdens

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Vēlreiz par zanēm un žaņiem [Apr. 26th, 2013|07:54 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Izlasot pārsimts komentārus pie paša raksta par reemigranti Zani, acīs krita, ka bija manāmi tikai diva veida komentāri: "ko tu te vispār atlīdi, liekēde" tipa komentāri un "mūc prom uz ātrāko no šitās "valsts", Zanīt" tipa komentāri. Nevienam neatradās nekā konstruktīva, ko teikt - ne par Zani un viņas situāciju, ne par "šito valsti". Tas man visā stāstā liekas pats skumjākais. Patriotisma nav - slikti, patriotisms ir - vēl sliktāk. Latvietim ir grūti solīti paspert, lai tūliņ no visām pusēm nebļautu "muļķi, kur tu lien, tu visu dari nepareizi, tu visu dari slikti, tu neko nezini, tu neko nesaproti, tu nekam nederi un nemūžam nederēsi". Iedvesmojoši.

Un vēl. Šodien masveidā tiek teikts un slavēts "vienkāršais" darbs. Interesanti, ka tie paši vienkāršā darba teicēji un slavētāji šodien vēl aizvakar pilnu cibu piebļāva ar nicinājumiem pret salātu griešanu.
linkregister

Comments:
From:[info]fedrs
Date:April 26th, 2013 - 03:20 pm
(Link)
Skaidra lieta! Salātlapas ir jāplucina, nevis jāgriež, lūk!
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 03:35 pm
(Link)
Varbūt viņa grieza tos salātus, ko mēs pazīstam ar nosaukumu "rasols". Krabju nūjiņu salātus, piemēram.
From:[info]fedrs
Date:April 26th, 2013 - 04:21 pm
(Link)
Krabju nūjiņu rasolu.
[User Picture]
From:[info]uldy
Date:April 26th, 2013 - 03:24 pm
(Link)
Vienkārši tie, kas ir patriotiski un normāli noskaņoti, netērē laiku aprunājot tādas vai šitādas Zanes. Tā vietā strādā valsts un citu iedzīvotāju labā. :)
From:[info]afm
Date:April 26th, 2013 - 03:32 pm
(Link)
+
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 03:33 pm
(Link)
Vispatriotiskāk, manuprāt, ir strādāt un vispār dzīvot savā un sev tuvāko labā.
[User Picture]
From:[info]kemune
Date:April 26th, 2013 - 04:02 pm
(Link)
šajā definīcijā lieliski iekļaujas korupcija
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 04:12 pm
(Link)
Ai, nu, tas ir cits un plašs temats. Šite un tagad jau to neizspriedīsim :) Ja vēl ņem vērā, ka es esmu Austrumos iebojājusies.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 07:56 pm
(Link)
Īsumā, man līdz šim, iespējams, nepareizi šķita, ka cilvēki lielākoties stājas darbā ar galveno motivāciju nopelnīt iztiku sev un tuviniekiem, nevis Partijai un Ļeņinam par prieku :)
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 04:17 pm
(Link)
Suns jau var sevi slavēt par to, cik ļoti sargā māju, pavei, pat pie ķēdes piesiets un viņam nav laika ar citiem suņiem zaķos iet, taču nez vai tas īsti ir suņa nopelns:))
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 03:25 pm
(Link)
"Šodien masveidā tiek teikts un slavēts "vienkāršais" darbs. Interesanti, ka tie paši vienkāršā darba teicēji un slavētāji šodien vēl aizvakar pilnu cibu piebļāva ar nicinājumiem pret salātu griešanu."

vo vo - tas arī mani mulsina :)
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 04:13 pm
(Link)
Jūs ar lennay nedaudz sagrozat realitāti. Varat pa diviem sameklēt piemērus, kuros viens un tas pats cilvēks būtu šodien "slavējis "vienkāršo" darbu", bet aizvakar "pilnu cibu piebļāvis ar nicinājumiem pret salātu griešanu"? Man kaut kā nesanāca ;(
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 04:15 pm
(Link)
Mīļo Unpy, nenoliedzot tavu ārkārtīgo popularitāti, tomēr jāatgādina Tev, ka Tu viens pats neesi visa Ciba :)
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 04:18 pm
(Link)
Es jau arī nemaz nedomāju, ka tas ir uz mani vērsts, tiešām pameklēju un neatradu, tālab ij prasu - var jau būt, ka ir kaut kādi aizatslēgas ieraksti, kurus vienkārši neredzu:))
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 04:50 pm
(Link)
OK OK, I'll do a full analysis of comments next week when I have some free time (maybe) - but regarding your good self - I AM confused. On the one hand you are praising the honest working class, but on the other had you seem to be asking us not to give a shit about their working conditions (indeed asking us to see it from the employer's perspective - the same employer whose paying out wages at 9% of turnover). Maybe I have misunderstood - I am busy, and Latvian isn't my first language.
Ceru, ka saprotu angļu valodu - esmu baigi aizņemts un šis būtu prasījis 10x ilgāku laiku jabūtu rakstījis latviski
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 05:14 pm
(Link)
Saprotu, saprotu.

Mēģinot apkopot ideju ļoti koncentrēti - smags, nepatīkams darbs ir norma. Arī šī smagā, nepatīkamā darba apstākļi ir norma. Bet Tu un daudzi citi "radošās inteliģences" pārstāvji uzskatat, ka norma ir jūsu darba apstākļi, bet aizmirstat to, ka jūsu darba apstākļi ir norma jūsu darāmajiem darbiem, kuri paši par sevi nav norma, ir tikai veiksmīga apstākļu sagadīšanās.

Nu netiek tajās rūpnīcās un veikalu kasēs neviens ar varu turēts. Tieši tāpat kā par policistu, kas man šķiet riktīgi štruntīgs darbs skarbos apstākļos vai, kas vēl trakāk - skolotājs, kuram jāmāca pūlis brēcošu tukšpauru. Ja man būtu jāizvēlas starp aprakstīto zivju fabriku un skolu, noteikti teiktu, ka jebkurā skolā ir daudz skarbāki apstākļi.
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:April 26th, 2013 - 05:26 pm
(Link)
Nu neviens jau neprasa, lai zivju fabrikā būtu kā birojā, bet nodrošināt telpās temperatūru, kurā neatsalst viss, kas vien var atsalt, tas gan ir iespējams - nav jau atklāts lauks/jūra. Tas ir darba aizsardzības jautājums - darba devējam ir jātiecas uz to, lai darba apstākļi būtu veselību ja ne neapdraudoši, tad vismaz nepasliktinoši. Tādā mērā, cik vien konkrētajā darba vietā/amatā iespējams (jo, piemēram, ugunsdzēsēju darbā risks ir ļoti liels, bet to cenšas samazināt ar specializētu apģērbu, aprīkojumu, taču konkrētajā zivju konservu fabrikā gan ir iespējams situāciju uzlabot, ja tikai ir gribēšana, kuras vadībai nav).
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 05:43 pm
(Link)
Esmu tikai par to, lai visa veida darba drošība atbilstu maksimāli augstākajiem iespējamajiem standartiem un tikai par to, lai jebkura neatbilstība esošajiem normatīvajiem aktiem tiktu strikti sodīta, pie tam nez vai pat īpašniekam būtu izdevīgi, ja viņa darbinieki bieži slimotu. Par to temperatūru telpās - var jau būt, ka viņi tur mēģina kaut kā nobalansēt starp cilvēku izdzīvošanai nepieciešamo un ērtāko zivju uzglabāšanai, var jau būt, ka notikumi risinājās rudenī, kad sala cilvēki arī pie sevis mājās, jo nebija sākusies apkures sezona, visādi var būt. Var būt arī tā, ka tehnoloģiskais process ir tāds, ka visu laiku jātur vaļā kaut kādi vārti un piepacelt temperatūru līdz komfortablam līmenim vienkārši nav reāli. Var, protams, būt arī tā, ka īpašņieks ir tik alkatīgs cūka, ka gatavs dēļ pāris latiem visus savus darbiniekus kapā ievest, taču tā ir tikai viena no daudzām iespējām, par kurām mēs vienkārši nezinam.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:April 26th, 2013 - 05:55 pm
(Link)
Ja tehnoloģiskais process ir saistīts ar zemu temperatūru, tad darba devējam būtu jānodrošina ar speciālu darba apģērbu.
Un neciešami darba apstākļi nav norma.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 06:06 pm
(Link)
+
From:[info]eermaniitis
Date:April 26th, 2013 - 06:35 pm
(Link)
cik sen tu biji uzņēmējs? :)
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 07:24 pm
(Link)
Kam neciešami? Kaut kādai žurnālistei neciešami? Tev neciešami? Man neciešami? Man, par piemēru, neciešami dzīves un tātad arī darba apstākļi ir lielāko daļu gada šajā klimatā, ko nu?

Un vēl - man šķiet cilvēku pazemojoša dzīve, ja tuvākie kaimiņi dzīvo tuvāk par 400 metriem no manis, man tiešām žēl visu to nabagu, kas, acīmredzot, par sevi nespēj parūpēties un dzīvo kaut kados baisos apstākļos. Izklausās nedaudz ne tā?
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 08:05 pm
(Link)
Nu jau tu kļūsti bērnišķīgs :)
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 08:32 pm
(Link)
Ceru, ka bērnisķīgs palikšu līdz pat alcheimeram, kas mani pamazām ievedīs zīdaiņa saprātā:))

Vienkārši ilustrēju situāciju - ja tā salīdzinam, tad man lielas daļas cibiņu darba apstākļi šķiet tikpat neciešami, cik viņiem - zivju fabrikas strādnieču apstākļi. No citas puses, ja man būtu šausmīgi slikta atmiņa, varētu šeit pierakstīt pilnu cibu ar šausminošiem aprakstiem par tiem baisajiem apstākļiem, kuros pavadīju visu savu jaunību. Taču šajā gadījumā mana atmiņa strādā diezgan labi un tiešām atceros, ka darba un dzīves apstākļi man pašam šķita pilnīgi normāli, par spīti tam, ka lielākaja daļā darbavietu tie tiešām bija stipri sliktāki, nekā šīm te strādniecēm.

Proti - kas tagad notiek? Kaut kāda žurnāliste stāsta, cik neciešama dzīve ir šīm te strādniecēm, aber, visdrīzākais, ka pašām strādniecēm tā nebūt nešķiet, jo viņām mājās nav nemaz labāki tie apstākļi. Tās pašas izgulētās gultas, iespējams, daļai pat vispār nav dušas, bet ir dzērājs vīrs, kurš viņas regulāri sit.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:April 26th, 2013 - 08:12 pm
(Link)
Mums ar Tevi droši vien viss paciešams. Esam ēduši sardinellas ar visām asakām, maltu gaļu ar spalvām un kauliem, redzējuši kā sviesta paciņas dēļ nosit cilvēku (es esmu redzējusi. kādu vecu vīru grūda laukā no rindas un viņš atmuguriski krita ar galvu pret apmali. rinda stāvēja no pieciem rītā un gaidīja atveramies kiosku aiz unīša).

"..lielākoties redzu sievietes ap gadiem 45 un vecākas. Darbinieces smēķētavā stāsta — tik vecas kā viņas, neņemot darbā pat lielveikals"

Tās jau arī droši vien nav viegli nobaidāmas.


Bet.
"Liela daļa atbraukušo bulgāru atkal aizbraukuši prom nenostrādājot trīs mēnešus, jo darbs grūts un alga maza. Ar darbu vienā maiņā nevar nopelnīt pat minimālo algu. Istabas biedrenes piehaltūrē, uzkopjot viesstrādnieku kopmītnes."

Te arī atbilde uz Tavu jautājumu "kam neciešami?". Bulgāriem neciešami. Mūsējiem nav izvēles. Jāpacieš viss. Ja nu vienīgi var braukt meklēt darbu ārzemēs, bet atgriežoties, iespējams, tautieši nositīs ar akmeņiem.
Varbūt kaut kad uz vecumu pats aizlaidīsi peļņā. Tur arī sapratīsi, ka neciešami darba apstākļi nav norma.
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 08:39 pm
(Link)
Te gan es redzu tikai blēdīgu veidu kā tiek nomainīta sarunas tēma. No darba apstākļiem uz samaksu. Proti, ja algas būtu lielākas, izrādītos, ka darba apstākļi ir tīri pieņemami. Mož, ja par zivju likšanu kārbās maksātu 2000LVL mēnesī, tad piepeši izrādītos, ka pat lielākajai daļai cibas darba apstākļi liktos tīri ok:))
[User Picture]
From:[info]romija
Date:April 26th, 2013 - 08:46 pm
(Link)
Ja darba samaksa būtu 2000LVL, tad nebūtu jādzīvo kopmītnēs un jātinas vecās jakās, lai nenosaltu. Lūk arī salīdzinoši pieklājīga eksistence.
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 09:02 pm
(Link)
:D
Lūk! Visas šitās muldēšanas esence - esi tik jauka, lūdzu, un pastāsti - ar ko atšķirās siltums, ko dod veca jaka no siltuma, ko dod jauna?

Par kopmītnēm vispār drusku ne par tēmu, es nezinu, cik ļoti savaibstītos žurnāliste, atbraukusi vasarā pie mums ciemos - nedz viesu gultas ir pirmā svaiguma, nedz dušā adekvāts ūdens spiediens, arī viena no tualetēm ir ārā un mēdz būt arī mušas.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:April 26th, 2013 - 09:11 pm
(Link)
Būšu tik jauka un paskaidrošu. Vecās jakas vietā nav jāpērk jauna jaka.
Jāaizbrauc līdz darba apģērbu veikalam un jānopērk darba apģērbs. Kurš, ja ir kvalitatīvs, maksā dārgi, bet Tu to varēji arī nesaprast :)

[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 09:16 pm
(Link)
Ai, nu tak beidz troļļot. Skaic, ka labāk labi darba apstākļi un maza alga vai sūdīgi apstākļi un laba alga nekā sūdīgi apstākļi un sūdīga alga. Definēšu sūdīgus apstākļus un sūdīgu algu: ja tu darba apstākļu dēļ saslimsti un nevari atļauties izārstēties (labākajā gadījumā), tad nepavisam nav lāga.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:47 pm
(Link)
attāla paziņa aizbrauca uz Īriju pakot saldētas zivis. pēc pusgada jau ārstēja apsaldētas olnīcas. es nesaku, ka tas ir normāli. es saku, ka tas nenotiek visiem nīstajā Latvijā.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:April 26th, 2013 - 10:01 pm
(Link)
par Īrijā sapelnīto naudu vismaz var aiziet pie laba ārsta, bet ko lai dara šeit strādājošās?
ja visi nīstu Latviju, tad nez vai te kašķētos.
bet attieksme pret Zani ir tāda, kādu es nenovēlu piedzīvot nevienam. dzīve var izspēlēt jociņus ar katru no mums. ar katru. pat ar viskrutāko!
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 10:08 pm
(Link)
tu esi droša? konkrētā persona olnīcas brauca ārstēt uz Latviju. neesam tik tuvas, lai es precizētu apstākļus un iemeslus. varbūt tam bija citi apsvērumi. bet par UK medicīnas sistēmu gan man ir info, ka nedod dies kaut kas noiet greizi ar veselību.
[User Picture]
From:[info]romija
Date:April 26th, 2013 - 10:16 pm
(Link)
lielākā daļa ārzemēs strādājošo brauc ārstēties uz Latviju. viņi to dara par samaksu. iet pie ārsta par naudu, jo sēdēt rindās viņiem nav laika.
ārzemēs medicīna ir dārga un par savu melnstrādnieka algu, kura liela šķiet tikai Latvijā dzīvojošiem, lielākajai daļai kvalitatīva medicīna nav pa kabatai.
to es stāstu no novērojumiem.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 10:21 pm
(Link)
Es vēl no savas puses varu piebilst, ka braukšana pie ārsta uz Latviju nenotiek tikai finansiālu apsvērumu dēļ. Ārsts ir tāda intīma padarīšana, un tur ir svarīga "māju, savējo" sajūta. Vismaz latviešam, kurš par visu mēdz par daudz piedomāt. Brīvāku sabiedrību cilvēki gan bez kompleksiem brauc dakterēties, kur lētāk.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 11:04 pm
(Link)
Meitenes, meitenes! :)
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:April 27th, 2013 - 02:26 pm
(Link)
Žurnālistei vajadzētu dienu pavadīt kopā ar tevi, varbūt zivju fabrika uzreiz ciešamāka liksies.
From:[info]unpy
Date:April 27th, 2013 - 04:09 pm
(Link)
Var jau būt, ka mana klātbūtne ir neciešamāka par kaiju brēkšanu un salšanu, var jau būt:))

Visādi citādi, ja liktenis kārtējo reizi pagriezīsies kaut kā savādāk un nokļūšu "zivju fabrikas" apstākļos, tad visnotaļ labi zinu, kas notiks, esmu pieredzējis - pirmie mēneši būs ārkārtīgi grūti un nāks raudiens par nokļūšanu tādos apstākļos, trešajā mēnesī jau būšu nedaudz apradis un pēc gada liksies, ka lai nu kas, bet darba apstākļi ir normāli.
From:[info]eermaniitis
Date:April 26th, 2013 - 06:33 pm
(Link)
zivis siltumā bojājas - viss konveijers parasti ir vienā angārā, kurā pa vienu pusi nepārtraukti brauc iekšā autokāri ar zivīm un pa otru ar kārbām

protams ir variants vienā angārā apvienot konservu pakošanas un cepināšanas agregātus, bet tomēt izgarojumi ir baisāki par temperatūras svārstībām ;)

un jā - izmaksas pie telpu apsildes ir nauglīgi izšķiestas - zivis no tā siltākas pirkstiem nekļūs, bet jādzesē būs vairāk - ar ledu vai ko
[User Picture]
From:[info]pukis
Date:April 26th, 2013 - 05:27 pm
(Link)
Katrā vietā savs skaistums, jeb kā vecmāmiņa teica - katrai maizītei ir garoziņa! ;)
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 05:36 pm
(Link)
Es no "radošās inteliģences"!! Ha! Esmu savā laikā strādājis, nu... fermās, fabrikās (kādas cētras), kā setnieks, kā darznieks, un kā it-kā celtnieks, un vēl kā pavārs fish 'n' chip veikālā - āā barmenis arī.

Problēma ir tajā: lai dabūtu cienīgu darba apstākļus un algu šādos darbos ir jācīnās. Tas netiek dots tāpāt. Un, ko vēl: viņu varbūt netiek turēti ar varu, bet ar varu (threat of dismissal) viņi tiek bridināti ja viņi taisās prasīt lielāku algu, labākus apstāklos utt. - tu taču saproti ir daudz ,kuri ir gatavi strādāt viņu vietā (aiz kā? boredom or necessity?). Domāju, ka šis ir darbs arodbiedrībam un arī labi žurnalisti, kuri ir gatāvi aprakstīt īsto situāciju - meitenes ir malači, manuprāt.

Something, vecit, has got to change.
[User Picture]
From:[info]pukis
Date:April 26th, 2013 - 06:16 pm
(Link)
Pilnīgi pareizi!
Un meitenes tiešām ir malači, tikai nedomāju,ka te kas kardināli mainīsies tuvākajā laikā. Varam mēs te bļaustīties, "cepties",pūst un elst, bet tās zivju sievas tur strādās un tās zanes būs sašutušas, ka viņas netiek sagaidītas ar labi apmaksāta darba vakanci(vēlams lai nekas prātīgs nebūtu jādara)un varbūt pat daļēji atmaksātu dzīvojamo platību tuvu rajona centram, vai pat centrā(vēlams ar labu skatu aiz loga). Jo viņas taču atgriežas. Un pat ar bērnu, kurš pat māk latvju valodā runāt.....
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 07:19 pm
(Link)
esat, mauprāt parāk skarbs/a pret to Zani - nezinām visus faktus, vai nē?
[User Picture]
From:[info]pukis
Date:April 26th, 2013 - 07:56 pm
(Link)
Domāju, ka nē, jo dzīvoju tepat, ļoti labi apzinos, ka neviens manas problēmas nerisinās, gribu ēst - jāstrādā. Kas liedz zanēm strādāt zivju cehā un dzīvot kopmītnē? Arī es esmu strādājusi mazkvalificētu darbu. Neviens jau nesaka, ka tas ir jādara mūžīgi, galva ir - domā, rīkojies!
Pieraduši, ka dod zivis, kā iedod makšķeri, nezin ko darīt, ēst nevar... Dzīvoju laukos, cik nav dzirdēts - es tak nestrādāšu par piecīti dienā, vieglāk tak sēdēt rindā pēc kārtējās pārtikas pakas vai pabalsta. Bet, manuprāt, tas darbs par piecīti dienā ir iespēja izrauties no pabalstu trenkāšanas, no ierastās rindā tupēšanas, tu izej ārpus mājas un tālāk jau viss ir atkarīgs no tevis paša. Ja vien darbs par piecīti dienā nav dziļi mežā, vai konkrētais cilvēks nav bezcerīgi kautrīgsun nekomunikabls.
Labi, piekrītu, nezinam visus faktus.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 08:07 pm
(Link)
Domāju, ka viņas problēma bija saistīta ar to nodokļiem, ko viņa bija maksājusi tur Irijā - bet labi - par to (viņu) netaisos iedzilināties: katrs var izdarīt izdevīgus secinājumus.

Bet, par to, ka neviens tavas problēmas nerisinās - jā, tas dod jums spēku - neatkarīgu spēku. Tikai, pastāv arī iespējas cilvekiem palīdzēt vienam otram - jūt līdzi citiem, un strāda kopā, lai atrisināt problēmas, kas viņiem ir kopīgi (vai arī nekopīgi - nav svarīgi). Tieši to, īsti te neredzu. Jus esat, lielākoties stīpri un neatkarīgi, bet nemākat gribēt kopā stradāt, lai palīdzēt sev un pārējiem, kas rezultātā nozīmē, ka tauta ir vāja.

Piedod par vispārinājumiem
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 08:18 pm
(Link)
ir virkne socialo grupu, kurām palīdzēt ir proritāte - tie ir bāreņi, invalīdi, pensionāri. valsts ar nedaudz virs 20 gadu jaunu ekonomiku nevar atļauties tādas Zanes. Naudas ir tik cik ir. Tad kam atņemt? Pensionāram? Grūtniecei? Cilvēkam, kurš cīnās ar vēzi? Jeb tomēr Zanei, kura ir fiziski vesela un kurai ir jābūt spējīgai parūpēties par iztiku sev. un jā - tauta ir vāja, ekonomika ir vāja. tad ko darīt? kā stiprināt? nav māka uzlikt diagnozi mums, māka ir izrakstīt recepti. bet kā zinā, Anglijai ar visu stipro ekonomiku un tautu, medicīna ir pilnīgā pakaļā. Var jau būt, ka, lai stiprinātu tautu, slimie nav jāārstē. ar fakts.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 08:25 pm
(Link)
Vai tad mazu bērnu vientuļas māmiņas arī neietilpst starp tevis nosauktajām grupām?
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 08:43 pm
(Link)
vispirms ir jānodefinē, kas ir vientuļā māmiņa. jeb tomēr kaut kur ir arī tēvs, kuram jānes atbildība. un cik ilgi mazs bērns ir mazs, kad sieviete nevar atļauties strādāt vai rast risinājumu. galu galā ir arī krīzes centri, kur tiek sniegts atbalsts tāda tipa sievietēm. nav tā, ka atbalsta nav vispār. un varbūt beidzot skolotāji, ugunsdzēsēji un b/d audzinātāji ir pelnījuši algas pielikumu, lai par padarīto saņemtu adekvātu samaksu? nu kaut kur ir tā svītra jānovelk, cik lielu to grupu konkrētā ekonomika var pavilkt. nu padomā pati, cik cilvēkus tu vari uzturēt no saviem ienākumiem - 10, 20, 100? kaut kur ir robeža jānovelk.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 08:58 pm
(Link)
Te nu bija visa sieviešu solidaritāte. Tātad ir jauna sieviete pilnīgi viena ar mazu bērnu, meklē darbu un tikmēr dzīvo no ietaupījumiem, bet, pieņemu, nevar atrast tādu darbu, kur ceļa naudā uz darbu utml izmaksās neaiziet vairāk kā nopelnītu, un ko tikmēr iesākt ar bērnu? Pat ja ir pieejams bērnudārzs, šaubos, vai tas nosegtu visu laiku, ko sieviete pavadītu ar darbu saistītajā prombūtnē - un tu vēl viņu trenc uz fabrikas kopmītnēm - bet bērns tikmēr kur? Un vēl paralēli darbam zivju fabrikā un dzīvošanai kopmītnēs, kamēr bērns iebāzts bērnu namā, teiksim, tu viņai liec dzenāt rokā bērna tēvu, piedzīt alimentus - to visu, nezinot vispār neko par viņiem - kas viņš, kurā valstī, vai vispār reģistrēts kā bērna tēvs. Tiešām nešķiet mazliet nežēlīgi? Turklāt bija taču skaidrs, ka meitene no darba kā tāda nebaidās - diezi vai Īrijā salātus grieza, vienā rokā pina kolada glāzi turēdama.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:11 pm
(Link)
kur es viņu trencu uz kopmītnēm? doh. mēs par konkrēto zani ļoti maz zinām. mēs izsakām pieņēmumus un minējumus tikai. un tu nemaz nedzirdi, ka es stāstu, ka ir visādi sieviešu krīzes centri, kur tiek sniegta arī bezmaksas juridiskā konsultācija. nav tā, ka nav pilnīgi nekā, kur meklēt palīdzibu un atbalstu. bet ērtāk ir presē bļaut, ka nekā nav. un mēs te visi jau kuro dienu strīdamies un plēšamies un cits uz citu rejam. nu un ja tev žēl Zanes, kur problēma Tev viņai palīdzēt? A-ha, nezkāpēc šķiet, ka tas nav jādara konkrēti Tev, vai ne?
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 09:23 pm
(Link)
Atvaino, iespējams, kāds cits komentētājs teica, lai viņa iet strādā zivju fabrikā un dzīvo kopmītnēs. Un jā, man no Manilas varētu būt sarežģītāk Zanei palīdzēt nekā tiem sociālo dienestu darbiniekiem, pie kuriem viņa gāja meklēt palīdzību un kuriem par to maksā algu, un kuri viņai ieteica piekāpt pēc gada.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:36 pm
(Link)
jā. katram ir kāds iemesls, kāpēc nedarīt un ir sajūta, ka kādam citam ir lielāks pienākums/iespējas palīdzēt Zanei. :) necepies lennay. nav vērts mums villoties. nedz Tu, nedz es visus pasaules nelaimīgos neizglābsim. pasaule ir netaisnīga. un vienīgais, ko varam - ir mīlēt sev tuvākos un palīdzēt tiem, kam varam un kam gribam pēc savām spējām un saprašanas.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 09:26 pm
(Link)
Tur jau tā lieta, ka nezinām neko vairāk kā avīzē rakstīts, bet noriet vai vismaz nosodīt to meiteni gan daudzi uzreiz gatavi. Par to arī rejamies.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:40 pm
(Link)
nu un cik ilgi riesimies? man nešķiet, ka mēs tā risinām problēmu un gūstam lielāku sapratni. katram ir kāda pieredze un katrs tajā zanē ierauga kaut ko citu, skatoties no savām pozīcijām. neviens nekļūdās, tik katrs visualizē citādu Zani, jo pārāk maz faktu.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 08:26 pm
(Link)
Ko darīt?

Sākumā, ir jāsaprot no kurienes nāk 'nauda'. Jāsaprot kas to var kontrolēt un arī radīt no nekā, Jāsaprot banku sistēma un vārdu "usury", kas notiek gan uz valsts reķin (musu), un indivīdu reķina.

Bez tā varām tikai cinīties par daļu no kukas, kas mums tiek dotas.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 08:29 pm
(Link)
Un tālāk?
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 08:36 pm
(Link)
Vispirms ir jāsaprot.

Vai, vai jau esat lietas kursā?
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 08:54 pm
(Link)
jā es saprotu. bet uzreiz nekas nenotiek. es saprotu galveno mūsu problēmu, bet es neredzu tam ātru risinājumu. mēs šobrīd nevaram atļauties visu, kas būtu pareizi. tāpat kā UK. un es lepojos ar to, ko mūsu vājā tauta 20 gados ir paveikusi. 30-35 gadus atpakaļ man pat sapņos nerādījās, ka mēs būsim brīvi un tomēr tik stipri, iztiekot bez asins izliešanām. :) es mīlu savu valsti, piņemot tādu kā tā ir. tāpat kā savus bērnus un tas nekas, ka šad tad bērns skolā dabon 2, bet šad tad 10. :)
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 08:55 pm
(Link)
un kas ir galvenā problēma?
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:02 pm
(Link)
korupcija. mums ir augsts korupcijas indekss. :(
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 09:05 pm
(Link)
legal corruption = central bank system
legal corruption = tax havens

Stop beating yourself up over local cheats.
From:[info]formica
Date:April 26th, 2013 - 08:50 pm

prioritāte

(Link)
"valsts ar nedaudz virs 20 gadu jaunu ekonomiku nevar atļauties tādas Zanes. Naudas ir tik cik ir."

http://www.db.lv/finanses/bankas/parex-bijusajiem-ipasniekiem-un-vinu-radiniekiem-valsts-samaksajusi-12-miljonus-391821
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 08:55 pm

Re: prioritāte

(Link)
jā. korupcija ir mūsu lielākā nelaime un problēma. nenoliedzami.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 09:03 pm

Re: prioritāte

(Link)
sistemiska korupcija, kas notiek virs valstīm
offshoring, lai paraziti nav jāmaksa nodokļus bet var nopirkt valst papirus un dzivo no procentiem
Centrāla banku sistema (skat BIS, kurai nekād nav jācieš audits), kas atbalst privātu bankas, kad tās aizdod naudi, KAS VIŅĀM NAV, un tad dzivo no procentiem.
Tā, ka valstim nevar 'drukāt'savu naudu brīva no parādiem.
Too big too fail banks being giving free money to speculate.

It's pizģec out there

[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:14 pm

Re: prioritāte

(Link)
jā, bet mums ir augsts korupcijas līmenis visos līmeņos, kamēr Somijā nē.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 09:18 pm

Re: prioritāte

(Link)
pagaidam - vini jau zaudē darbu uz valstīm, kurā ir letāks darbspēks. Un ja latvieši un citi brauks uz turieni un gremdēs viņu darbu tirgu, tad redzēsim.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:20 pm

Re: prioritāte

(Link)
jā. nav jau tā, ka visur ir ideāli, izņemot Latvijā.
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:01 pm

Re: prioritāte

(Link)
bet Latvija nav unikāla. Vecajai Eiropai ir Berluskoni, Sarkozī. Man ir sajūta, ka politiskā devalvācija ir globāla. Nav tāpēc jākaisa pelni sev uz galvas. Jāmēģina skatīties un tvert likumsakarības plašāk. Tas nenozīmē, ka jāpieņem tas kā norma. noteikti nē. Bet pašcieņu nevajadzētu pazaudēt.
From:[info]formica
Date:April 26th, 2013 - 09:09 pm

Re: prioritāte

(Link)
Nevajag nevietaa saliidzinaat ar Franciju. Ikvienai zanei, ja maksaati nodoklji, tur defoltaa pienaakas visa veida sociaalaa paliidziiba, ieskaitot pilniibaa apmaksaatu dziivokli

http://www.caf.fr/aides-et-services/les-services-en-ligne/estimer-vos-droits
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:15 pm

Re: prioritāte

(Link)
Latvijā arī. Ja ir maksāti nodokļi. un piemēram Francijā māmiņalgas nemaksā veselu gadu. Ja nemaldos, tie bija 6 mēneši tikai.
From:[info]formica
Date:April 26th, 2013 - 09:46 pm

Re: Francijas beerniem

(Link)
[User Picture]
From:[info]milda
Date:April 26th, 2013 - 09:53 pm

Re: Francijas beerniem

(Link)
kas man tur tagad no tā visa jāizloba?
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 07:44 pm
(Link)
Labu skatu aiz loga, aha.

Prijehaļi.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 07:17 pm
(Link)
Ir vēl tāds aspekts. Mazapmaksātos, smagos darbus reti strādā proletāriešu dzejnieki un filozofi, kas aiz pārpratuma tur iegadījušies. Lielākoties tādus darbus strādā cilvēki, kas nefilozofē un nedomā ar plašu vērienu. Līdz ar to psiholoģiskā vide tādās vietās nav diez ko skaista un cēla, un tādēļ kādam intelektuālākam un izglītotākam būtu jānāk viņiem palīgā - teiksim, arodbiedrību jumta organizācijām.
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 07:25 pm
(Link)
pats macos par arodbiedrībām no tiem, kuri tur (kur es strādāju) jau strādaja - bet jā - vispār varu piekrist. Fermās bija tā: "we don't fucking like trade unions, do we?" fabrikās strādnieki sudzās par to, ka ipašnieks draudēja atlaist visus, kas taisījas tajās iestāties.

But, the moment of truth for me happened when I nearly lost my foot in an accident. They carried me in to an office while they were waiting for the ambulances (I had two) and the management told them to "get me out of there cos I was bleeding over the floor". Those workers (chicken factory) gave them such a volley of proud abuse, they changed my outlook for ever. Esmu ar viņiem.
From:[info]unpy
Date:April 26th, 2013 - 07:49 pm
(Link)
Hmmm. Jācīnās saki? Cik daudzus streikus, masu nekārtības uz ielām un visādu protestu izraisītus grautiņus Latvijā esi redzējis?;)) Latvieši nav cīnītāju, latvieši ir vergu un cietēju tauta, kuri ar to visu piedevām vēl lepojas:))
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 07:58 pm
(Link)
Redzēsim - savukārt, man liekas, ka attieksme te pakāpeniski mainās, bet jā: tavs apraksts ir, pagaidam, akurāts.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:April 26th, 2013 - 03:29 pm
(Link)
"divas kājas labi, četras slikti" vai kā nu tur bija :)
[User Picture]
From:[info]pukis
Date:April 26th, 2013 - 03:39 pm
(Link)
Štrunts par kājām, ka tik uz priekšu! ;)
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 26th, 2013 - 03:54 pm
(Link)
Štrunts par savām kājām - ka tik citam kāju aizlikt priekšā!
[User Picture]
From:[info]pukis
Date:April 26th, 2013 - 04:10 pm
(Link)
Arī tā var! Mēs, tas ir Latvieši, taču esam ļoooti izpalīdzīgi, saprotoši nu vispār brīnumiņi gatavie...
From:[info]formica
Date:April 26th, 2013 - 06:03 pm

par situāciju

(Link)
DD jaatur grozhos ar darbinieku solidaritaati (kas LV nepastaav), nevis jaameegjina laapiities ar patriotismu, IMHO
[User Picture]
From:[info]brookings
Date:April 26th, 2013 - 06:57 pm

Re: par situāciju

(Link)
tieši tā
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:April 27th, 2013 - 10:59 am
(Link)
p.s. man šķiet, kad vedjmah komentāri bija visai konstruktīvi un bez nevajadzīgām emocijām, agresīvām vai žēlojošām.
[User Picture]
From:[info]lennay
Date:April 27th, 2013 - 11:24 am
(Link)
Es runāju par komentāriem pie paša raksta avīzē, ne cibu. Par Vedjmuh viss skaidrs - Vedjmuh par Prezidenti :D