"Lielākā daļa pat neapzinās savu nepieciešamību pakļauties, viņi dzīvo ilūzijās, ka seko savām idejām un tieksmēm, ka viņi ir individuālisti, kas ir nonākuši pie saviem uzskatiem savas domāšanas rezultātā - un ka tā ir tikai sagadīšanās, kas šīs idejas ir tādas pašas kā vairākumam. Vispārējā vienprātība ir pierādījums "viņu" ideju pareizībai. Tā kā vēl pastāv nepieciešamība pēc zināmas individualitātes, šī nepieciešamība tiek apmierināta ar mazsvarīgāko atšķirību apliecinātājiem; iniciāļi uz somas vai džempera, bankas kasiera reklāmas reklāmas izkārtne, piederība Republikāņu un nevis Demokrātu partijai, Elkiem, nevis kādai citai organizācijai kļūst par individuālo atšķirību izpausmēm. Reklāmas sauklis "tas ir citāds" demonstrē šo patētisko nepieciešamību pēc atšķirības, kamēr patiesībā tādas vairs tikpat kā nav."
Fromms, Ē. Mīlestības māksla. Rīga : Jumava, 2003. 26., 27. lpp.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: