Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Ja es kādreiz atrastu laiku un citus resursus antropoloģijas studijām, es noteikti gribētu pētīt faktorus, kas ļauj kādai reliģijai pārņemt lielākas ļaužu masas nekā citām. Ne tikai tāpēc, ka reliģiozitāte un spēja uz ticību, nepiemizdama man pašai, arvien ir valdzinājusi citos cilvēkos. Ne tikai, bet arī tāpēc.
  • vēlēšanās Saprast (vai Atrast - vai abus) Patiesību tā pa lielam un pa īstam tevi neuzrunā, kā pamats?
    • Jautājums ir par to, kas liek no daudzām savstarpēji pretrunīgām metafiziskām sistēmām, kuras pretendē uz Patiesības statusu, izvēlēties tieši vienu konkrētu.
      Pieņemu, ka atbildei nav daudz sakara ar racionalitāti, tomēr arī iracionālos motīvus ir jāvar kaut kā racionāli klasificēt, un tieši tas ir tas, kas mani interesē.
      • nu tu taču zini, ka katram cilvēkam ir pašam sava patiesība :)
        no tās savas patiesības tad arī sākas Lielās Patiesības saprašanas izvēle :))
      • ciniķa artaviņa

        tikai un vienīgi racionāli faktori, laiks/ laikmets, ģeogrāfiskais areāls un vajadzība pēc drošības. tie, kuri tendēti uz drošību izvēlās vairākuma Patiesību, tā dod lielāku iespēju izdzīvot, tie, kuri labprāt izvēlās riskantus pasākumus izvēlās alternatīvas konkrētā laikā vai vietā piejamas Patiesības (vai uzražo savas).
        • Re: ciniķa artaviņa

          N, jā - bet mūsdienu rietumu pasaulē, ar visu pieejamo daudzveidību?
          • Re: ciniķa artaviņa

            nu, mūsdienu pasaulē bez gadījuma, kurš nosaka dzimšanas (dzīves) laiku un vietu vēl nāk klāt gadījums, kurš nosaka, kādā informācijas laukā nonākam, kādus ļaudis satiekam vai kādas grāmatas lasām. tā kaut kā. tas ir, gadījums paliek gadījums, tik vēl viens nozīmīgs faktors klāt.
            • Re: ciniķa artaviņa

              Man drusku jāpārdomā formulējumi, jo es jūtu, ka izsakos ārkārtīgi neprecīzi, tāpēc mēs te runājam viena otrai drusku garām.
          • Re: ciniķa artaviņa

            man liekas, tādu tīru variantu, kad Dievs uzrunā (parādās ērkšķu krūmā) un pasaka, tu tagad ticēsi man, vienīgajam, visos laikos, ne tikai mūsdienās, ir bijis maz, ne? tāpēc gadījums. kur piedzimsti, no kādām idejām pārtiec, no individuālajām preferencēm, un tur arī vairums paliek.
        • Re: ciniķa artaviņa

          Nu, es pat teiktu vairāk - politika. Līdzīgi, kā Saskaņas Centrs mums ir nepārprotams favorīts Rīgā, tieši šinī pilsētā, tieši šinī laikā, un tieši ar tādu pozīciju, līdz kurai šim spēkam nācās evolucionēt, tā arī ar reliģiju, kas ilgi ir bijis politiskās dzīves stūrakmens.

          Savukārt par nākamo jautājumu, kāpēc tagad - es minētu, ka tā ir inerce. Cīņai starp konservatīvismu un mainību ir dziļš evolucionārs pamatojums, un taisnība ir kaut kur pa vidu kompromisā.
    • Es, iespējams, nepareizi interpretēju kontekstā "saprast", bet, manuprāt, mēģinājums saprasts bieži vien ir cilvēciskas būtnes lielākā kļūda un traģēdija. Mēģinājums, protams, ir labāk par nemaz nemēģināšanu, tomēr situācijā, kad saprast nav izdevies, tas laupa iespēju akceptēt bez saprašanas. Nu, un tad jau pēc klasikas.
  • man gan šķiet ka jāņem vērā arī spēka pozīcijas
  • Atļaušos, ja nu kādreiz atrodās laiks, ieteikt šos divus autorus, kuriem pievērst uzmanību:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Talal_Asad un īpaši viņa 'Genealogies of Religion: Discipline and Reasons of Power in Christianity and Islam'. Šis būs vairāk sociālpolitisks, varas attiecībās un vēsturiskā perspektīvā balstīts darbs.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Harvey_Whitehouse un īpaši 'Modes of Religiosity', vairāk rituālu psiholoģija un reliģijas kognitīvie aspekti.
  • Socioloģija?
Powered by Sviesta Ciba