daudzi te problēmas pieteikumu noraida, atsaucoties uz homoseksualitātes iedzimtību, atšķirībā no vegānisma kā izvēles. manuprāt, tas nav būtiski attiecībā uz ieraksta domu.
jā, homo vietā varbūt veiksmīgāks piemērs būtu dzimumu līdztiesības aizstāvji vai antirasisti (ne tikai diskriminētie) un viņu attieksmes vs. tie, kas prasti ierēc.
homoseksuāļu attieksmi/izvēli mums ir tendence norakstīt uz iedzimtību - tipa, ja cilvēks pats nav homo, viņa attieksme pret jautājumu un prasība pēc taisnīguma ir mazvērtīga. līdz ar to ieraksta doma/analoģija netiek saskatīta.
Pozīcija sadzīvot ar netaisnību ir nožēlojama, kā tev šķiet?
nožēlojama ir cilvēka nespēja vienmēr rīkoties saskaņā ar gribas maksimumu :)
ar netaisnības izpausmēm kaut kādā mērā nākas samierināties katram un sliekšņi katram savi. indivīdu vērtēšanai neredzu jēgu, vajag drīzāk motivēt, demonstrējot, cik viegli ir kaut ko darīt lietas labā.
bet ja sadzīvošana ar netaisnību ir iepriekšnoteikta pozīcija, jādomā, ka pastāv būtiskas atšķirības attieksmē pret "netaisnību" vai tās izpratnē. bet man grūti ko tādu iztēloties, ja vien tā nav sadzīvošana ar konkrētām netaisnības izpausmēm, piem., kādu sociālu apstākļu ietekmē.
Tas par gribas maksimumu ir no filozofijas grāmatām, ja? :-) varbūt, ka tā arī ir. Galvenais, lai tas nav mērķis būt par paraugu, un labāk lai mēs nezinām, kam un kā mēs kļūstam par paraugu.
jā, par Kanta ētisko imperatīvu un cenšanos :)
būšana par paraugu/iespaidu jau ir neizbēgama katram sabiedrības loceklim, katra rīcība kaut kādā mērā ietekmē citu attieksmes un rīcību.