mazmurkšķa skola |
[10. Sep 2014|18:42] |
mm jau pusotru nedēļu iet skolā. skolotāja ir ļoti patīkama. (es klausīju tautas gudrību - ievācu informāciju un īpaši pierakstījos pie ieteiktās skolotājas.)
šai nedēļā mm - ļoti bēdājās par pazudušu zīmuli (Zviedrijā pirkts suvenīrs, ar ziemeļbriežiem). nākamajā dienā skolotāja pat visiem lūdza parādīt penāļus un ko tur vēl. zīmulis atradās paša mm mantās.
- kādas dienas vakarā mm teica, ka šodien aizmirsis mājās penāli, bet nekas, citi bērni aizdevuši zīmuļus. paskatos mm somā, penālis tur ir, tikai citā nodalījumā.
- vakar bija vecāku sapulce, bet es par to uzzināju tikai šodien, jo mistisko lapiņu mm bija ielīmējis dienasgrāmatā citā lapā un dienasgrāmatu nemaz nerādīja. un katru dienu tur arī nav ko skatīties.
- šodien mm skolā nevarēja atrast maiņas (telpu) apavus. tīrā mistika, skolotāja pat visos maisiņos ieskatījusies, un nekur ārpusē pazust nevarēja, jo bērni pārģērbjas īpašā telpā ar ieeju no klases. nav vēl atradušies. (nav liela skāde, jo humpala.)
- skolotāja atkārtoti teica personisku runu mm, ka vajag pieskatīt savas mantas.
- otrdien mm bija sports. vakarā zem zeķubiksēm atradās šorti. šodien mm bija sports. vakarā zem zeķubiksēm atradās zeķītes.
- uz pirmdienu bija pirmais mājasdarbs - jāuzraksta piecas lietas, kas iepriekšējā skolas nedēļā bijušas labas. mazmurkšķis atteicās (resp skaļi raudāja) jebkā mani iesaistīt mājas darba pildīšanā un vispār ļaut paskatīties burtnīcas virzienā. tur pietiktu uzrakstīt 5 vārdus (saldumi, draugi utt), bet mm rakstīja pilnus teikumus. uzrakstīja 3 teikumus, kā arī uzpilināja 1 asaru. viss. nezinu, ko viņa tur rakstīja, jo burtnīca atdota skolotājai.
- otrdienas mājasdarbā es drīkstēju iesaistīties, pat uzrakstīt priekšā grūtākos vārdus. bet uz rītdienu atkal kaut kas nesaprotams, jāpilda "MG 4.(9.) uz A 4 lapas", mm to pildīs pilnīgi slepeni. ōmiņš par varēm gribēja zināt, kas tas ir, bet mm sāka pilnīgi gauži raudāt.
tai pat laikā mazzaķis (4.7) dažas dienas nedēļā apmeklē bērnu dārzu, bet citas dienas - praktiskās estētikas skolu. tais dienās, kad mz bijis bērnu dārzā, viss vakars nokaras, jo mm jāliek gulēt vēlākais pusdeviņos (no tās nekā nedarīšanas viņa baigi nogurst, un agri jāceļas arī), bet mz dārziņā ir ar varu vairākas stundas gulināts un tusē līdz vienpadsmitiem. es arī aizmiegu pirms desmitiem, un kaut kad naktī savācu mazzaķi, kurš ar dienas drēbēm vāļājas kaut kur nevietā.
tās ir pilnīgas šausmas, to mazzaķi dabūt uz dārziņu. viņš protestē tādos un šitādos veidos. nu, mazmurkšķim arī savulaik nepatika dārziņš un viņa, iespējams, pat cieta no tā vairāk nekā mazzaķis. bet mz nav nekāds klusais cietējs. ja viņam liekas, ka situāciju varētu mainīt, tad viņš to cenšas mainīt visiem iespējamiem līdzekļiem. ir tiešām smagi jau kuro rītu vest bērnu pilnīgi kā uz ešafotu. patiesībā apstākļi ir sabīdījušies (netālu dzīvojošais ōmiņš aizvien vairāk pensionējas), ka bezmaz vai varētu to mokīklu atteikt.
nav tā, ka viņam briesmīgi slikti tai dārziņā ietu. pat normāli spēlējas ar citiem bērniem. klopes arī nav bijušas. bet viņš vienkārši zina, ka citur ir pieejama labāka dzīve, un par to cīnās. viņš ir ļoti neatlaidīgs, viņam ir pilnais komplekts no sērijas "ja tevi met ārā pa durvīm, ej iekšā pa logu", un lietas labā viņš ir gatavs kā Matrosovs mesties uz ambrazūrām.
estētikas skoliņa savukārt viņam ļoti patīk. tur pamainīta programma un ir vairāk tādu priekšmetu, kas patīk puikām. atšķirībā no dažiem citiem, kam visu laiku jāsēž klāt, mz ir pat atstājams viens uz pāreju no vienas nodarbības uz nākamo. pilnīgs paraugbērns.
jā, un laulenis atgriezās no komandējuma ASV. jā.
upd. tagad zinu, kas ir tajā mājasdarbā. kamēr mm bija citā istabā, ōmiņš palūrēja. grāmatā bija uzdevums "uzzīmē lapas vidū māju, pa labi no mājas koku, pa kreisi to, priekšā šito, augšā to". mm visu arī ir daiļi sazīmējis un izkrāsojis. |
|
|