Mūzika: | Imants Daksis- Bezvārdu pilsēta |
Velbeks "Elementārdaļiņas"
"Laika mistērija ir banāla doma"
"Tīrā morāle ir unikāla un vispārcilvēciska. Laikam ritot, tā nemainās, un tai nekas nenāk klāt. Tā nav atkarīga no vēsturiskiem, ekonomiskiem, sociāliem vai kūlturas faktoriem; tā nav atkarīga pilnīgi ne no kā. Tai nevar izvirzīt noteikumus, tā pati par sevi ir likums. To nevar ieaudzināt, tā audzina. Citiem vārdiem sakot, rītā morāle ir absolūta."
"[..] vienlaikus viņā radās neapgāžama pārliecība, ka mežonīgā daba kopumā nav nekas cits kā atbaidoša preteklība; globāli raugoties,tā ir pelnījusi pilnīgu iznīcību, visaptverošu holokaustu- un cilvēka uzdevums Zemes virsū, iespējams ir veikt šādu holokaustu."
"Pēc Koena domām, līdzjūtības noliegums, vēlme pacelties pāri morāles likumam, savas gribas un tās robežu pielūgsme, ko sludināja Nīče, nav nekas cits kā fašisma kvintesence."
"Viņš uzreiz atskārta, ka šī palēninātā, kauna apzīmogotā pasaule, kur cilvēks slīd cits citam garām kosmiskā tukšumā pilnīgi bez jebkādām saskarsmes iespējām, mats matā atbilst viņa dvēseles dimensijām. Pasaule vispār ir kūtra un auksta. Tiesa, bija arī kaut kas karsts, tas, kas sievietēm atrodas starp kājām, tomēr šis kaut kas viņam nav pieejams."
"Dzīvnieki apzinās savu patību fiziskās sāpēs, bet cilvēku sabiedrībā individuālā eksistence sasniedz pilnīgu pašizziņas pakāpi vienīgi melos, ar kuriem tā faktiski saplūst.
"Starp priedēm peldēja balti, spermveidīgi mākonīši."
"Vārds bez grūtībām ceļo pa telpu, kas šķir cilvēkus. Vārdi, kas paliek nesaprasti, vārdi, kas nerod atbalsi, gluži vienkārši paliek karājamies gaisā un sāk smirdēt, tas ir skaidrs kā diena. Šādā skatījumā arī vārds šķir."
"-Vai zini, ko Nīče ir teicis par Šekspīru? "Cik ļoti gan šim cilvēkam nācies ciest, lai viņā rastos tik spēcīgas alkas tēlot ākstu.""
"Taču kari un revolūcijas ne tikai rada bezjēdzīgas ciešanas, bet arī nolīdzina ar zemi labāko pagātnes mantojuma daļu, un tā ik reizi viss ir jāsāk no jauna. Tā kā cilvēces evolūcijai nav raksturīga regulāra, pakāpeniska augšupeja, tā lauž sev ceļu uz haotiskiem, brutāliem un neparedzamiem rāvieniem. Visu šo ķezu ir ievārijuši tikai un vienīgi vīrieši- imanenti varmācīgie un bezatbildīgie egoisti, kas groteskā stulbumā dzenas pēc asām izjūtām. Sieviešu būvētā pasaule būtu nesalīdzināmi pārāka pilnīgi visās izpausmēs; tā virzītos uz priekšu lēnāk, tomēr bez postošām kļūmēm un traģiskiem atkritieniem, līdz sasniegtu visaptverošu laimes stāvokli."
"[..] krītam ceļos lielo pimpju priekšā [..]"
"Germantu grāfienei bija daudz mazāk piķa nekā amerikāņu reperim
Snūpdogijam Dogam; Snūpdogijam Dogam savukārt bija mazāk piķa nekā
Bilam Geitsam, tomēr viņa bija mitrinošāka ietekme uz sievietēm."
"Gadiem ritot, viņš bija izstrādājis cinisku, tipiska fallokrāta dzīves
koncepciju. Visums ir slēgta telpa, kurā mutuļo dzīvnieciskas
kaislības; visu to savukārt aptver noslēgts un necaursitams debess
jums, ko var samanīt, bet kas ir un paliek nepieejams: tas ir morāles
likums. Tomēr kaut kur ir rakstīts, ka mīlestība iemieso šo likumu un
to īsteno."
"[..] Dāvids bija pārliecināts, ka viss, kas šai pasaulē ir dižs, ir celts uz slepkavības pamatiem."
"Gadiem ilgi cilvēks var raudzīties uz savu dzīvi kā joku; dažkārt šādu attieksmi izdodas saglabāt gandrīz līdz mūža galam; tomēr beigās tu sabrūc zem dzīves nastas. Lai cik veiskmīgi tu visu mūžu censtos būt drosmīgs, aukstasinīgs un asprātīgs, beigās tik un tā dzīve tevi salauž. Un tad vairs smiekli nenāk. Beigās ir tikai vientulība, aukstums un klusums. Beigās ir tikai nāve. "