Jūlijs 24., 2009
| 10:28 Šlāpins te tagad atstāsta Ļimonovu, kurš apgalvo, ka Dostojevskis esot sačakarējis priekšstatu par krieviem, jo viņa grāmatās visu laiku kaut kas notiekot (emocionāli). Incants koncepts, precīzāk, implicētā doma, ka Dostojevskis ir kaut kādā veidā unikāls. Man atkal šķiet, ka jebkurā lasītvērtā grāmatā visu laiku kaut kas notiek, t.i., nav tādu ainu (scēnu? kā pareizi latviskot "scenes"?), kurās nekas nenotiek.
P.S. Vispār jau forši runāja ;)
|
Comments:
čehova vai zoščenko stāstos taču vienmēr notiek
Kā kurš raksta.
Staņislavs Lems rakstīja tekstus kā izdomātu grāmatu apskatus, vai apcerējumus un atskaites par kādiem notikumiem vai projektiem.
I nekas, interesanti, lai arī visā grāmatā nav ne tikai notikumu, tur pat nevienas sarunas nav. Nezinu gan par to lasītvērtību. Manuprāt, ir.
No otras puses, ir tāds grāvējs, kā "Straumēni", kuros ir nulle ekšena, tak nezkāpēc skaitās literatūra.
Nunu. Iekšējās pārmaiņas jau visurkur ir. Konkrētos Lema gabalus laikam neesmu lasījusi, bet Straumēnos točna ir (vismaz es atceros).
Skaidrs, ka visur kaut kas notiek, tikai atšķiras ātrums un tas, vai mani tas pis - nu, "zāle aug" var uzrakstīt divos vārdos vai divās lappusēs, un tas var mani interesēt, ja esmu botāniķis narkomāns, vai, ja tas kaut ko izskaidro par grāmatas varoņiem, bet tik pat labi var mani neinteresēt nevienā acī.
Nu, ir jau grāmatas, kurās nekas nenotiek, un tās, IMO, ir sūdīgas grāmatas. (Vai arī grāmatu daļas, kurās nekas nenotiek).
Ķipa nekas *svarīgs* nenotiek - jo vārdi jau tur ir kaut kādā secībā salikti, un tos lasot "kaut kas notiek", piemēram, sāk nākt miegs. |
|
|
|
Sviesta Ciba |