Jūlijs 19., 2006


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
10:45
Manuprāt, vienīgais veids, kā padarīt pasauli labāku, ir pašam būt labākam.

Un padarīt labāku kādu citu nav iespējams. Tāpat kā nav iespējams kādam iemācīt būt labākam vai pārliecināt, ka jābūt labākam, un sasniegt labus rezultātus. Vai tiešām neviens nav lasījis mehānisko apelsīnu? Vai (ja līdz tam nedavelk) skatījies dajebkādu masām pieejamu & sagremojamu filmu, kurā kāda cilvēku grupa mēģina padarīt pasauli labāku ar visām izrietošajām sekām? Bet nē, uzķeramies un vēlreiz uzķeramies. Iespējams, tāpēc, ka mainīt citus vai tikt piespiestam mainīties ir patīkamāk un vienkāršāk nekā mainīties pašam.

(27 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


From:[info]carnival
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:16
(Link)
bla-bla-bla, ja neskatieties arī popfilmas, vismaz palasiet ievas melgalves postus.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:37
(Link)
:D

ahh, atgādināju tev, kā jāizturas pret cilvēkiem, lai viņi gribētu ar tevi draudzēties? :)
[User Picture]
From:[info]deep
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:18

mazliet subjektiivisma

(Link)
mehaaniskais apelsiins, baigaa draza
From:[info]makmerfijs
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:20
(Link)
Protams, ka ja cilvēks pats to nevēlēsies, viņš labāks nekļūs, bet citi cilvēki var viņā rosināt šādu vēlēšanos.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:36
(Link)
Vot pašķirstīsim Jauno Derību un pameklēsim, cik reizes tekstos parādās tas, ka Jēzus ir kādu padarījis labāku. Cik reizes viņš to ir izdarījis, stāstot cilvēkiem, kā būtu pareizi jādzīvo? Es neatceros nevienu. (Es gan neesmu speciālists, protams.) Cik reizes viņš to ir izdarījis, vienkārši izturoties labi pret citiem, bez diršanas, pārmetumiem un moralizēšanas? Es teiktu, ka 50% gadījumu.

Ja es redzu cilvēku, kurš tiešām padara citus labākus ar savu rīcību, es viņam ticu un uztveru viņu kā labu cilvēku pat tad, ja personiski man viņš nešķiet ideāls (labs piemērs varētu būt Toma mamma; es redzu viņas bērnus un domāju - bāc, cik izcila sieviete, kas spēj izaudzināt piecus lieliskus cilvēkus, es arī gribu būt tik laba (lūk, ideāls piemērs tam, kā viņa padara mani labāku)). Ja es redzu cilvēku, kurš māca citiem, kā būt labākiem, bet es neesmu redzējusi, kā viņš padara citus labākus - un arī, uztverot viņa izpausmes, man nerodas vēlme kļūt labākai - tad es izturos pret viņu ar aizdomām.
From:[info]makmerfijs
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:40
(Link)
Atceries, ka visi nav tādi kā tu :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:16
(Link)
Jā, es zinu. Citi ir stulbi ņergas, kretīni un siekalaini līdzskrējēji, es vienīgā tāda gudra, skaista un laba ;)

Bet, ja nopietni, man ir liela ticība tam, ka cilvēki šajā ziņā ir līdzīgi. Vismaz manā praksē līdz šim "izturies pret cilvēku labi, un arī viņš izturēsies pret tevi labāk vai vismaz ciešamāk" ir nostrādājis daudz precīzāk nekā "pasaki cilvēkam, kurš tev nav prasījis padomu, ka viņš nemāk dzīvot, un šis cilvēks kļūs labāks un laimīgāks". Un nesenais publiskais piemēri arī rāda tikai to, ka dzīvot mācīšana izraisa savstarpēju gānīšanos un sabiedrības sadalīšanu "pozitīvajos" un "negatīvajos", kas dirš viens otram virsū. A parādi man kaut vienu, kas būtu kļuvis labāks visā šitajā jezgā. Vai parādi vienu reālu piemēru, kurā pasaule būtu kļuvusi labāka.
From:[info]makmerfijs
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:46
(Link)
Reizēm tikai šāda jezga dod stimulu cilvēkam padomāt, ka var arī dzīvot un domāt savādāk, nekā līdz šim.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:55
(Link)
Reālus piemērus, lūdzu ;)
From:[info]makmerfijs
Date:19. Jūlijs 2006 - 13:08
(Link)
Šaubos vai man ir vēlēšanās publiski klāstītšāda veida piemērus no personīgās pieredzes.
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:32
(Link)
aha , tāpat kā izglāb pasauli. (no kā?)
[User Picture]
From:[info]sirke
Date:19. Jūlijs 2006 - 11:36
(Link)
es visu laiku neesaaju tavu daavanu... :)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:18
(Link)
ai :) beidzot atcerējos :)
[User Picture]
From:[info]white_shadow
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:01
(Link)
Mainīt citus ir (šķiet) ātrāk, nekā vienkārši mainīt sevi un gaidīt kad (varbūt) citi arī sadomās mainīties.
Ja grib sasniegt vērā ņemamus rezultātus, tad vajag vismaz savu labambūšanu publiskot.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:17
(Link)
Kam vērā ņemamus?

Ja tu gribi sasniegt publiski atpazīstamus rezultātus, tad jā. Bet tiem ir ļoti mazs sakars ar pasaules-labākas-padarīšanu ;)
[User Picture]
From:[info]white_shadow
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:25
(Link)
Hmm... Nacionāli/globāli vērā ņemamus? Pieņemsim, ka "pasaule" šajā gadījumā sastāv no cilvēkiem. "Labs cilvēks" ietekmē parasti tikai savus tuvākos draugus/radus, tātad - padara labāku nelielu pasaules daļu. Tas var būt patīkams blakusefekts, bet ja izvēlas sev mērķi "padarīt pasauli labāku", tad efektīvāk būs ietekmēt daudzus cilvēkus (lielāku daļu pasaules). Tieši publiski atpazīstami rezultāti ir vajadzīgi, ja uzlabojamā pasaule sastāv no publikas (ļaudīm).

Var, piemēram, raxtīt blogu ;)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:51
(Link)
Nu, un tu gribi teikt, ka tie, kas tagad raksta blogus, visi ir ļaunuma iemiesojumi? :D Tieši tā, es zinu daudzus cilvēkus, kas, būdami labi, palīdz arī citiem būt labiem, un dara to publiski. Piemēram, vairāki augstskolu profesori (pasniedzot vairākās augstskolās vienlaikus, aptver diezgan plašu cilvēku loku), daži rakstnieki/mākslinieki/mūziķi, vairāki cilvēki tepat no SC (sleep_talking, skuka, vēl daži). Viņu pašu labums netraucē izpausties un starot. Un viņi maina pasauli, arī īpaši necenšoties to darīt un nelecot pāri savai pakaļai.
[User Picture]
From:[info]white_shadow
Date:19. Jūlijs 2006 - 13:00
(Link)
Nu es tak to pašu (apmēram) arī saku ;)
Blogi ir laba ideja šajā kontextā.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:19
(Link)
Padarot sevi labāku ir jāatzīst savas kļūdas un savs kauns. Tas ir nepatīkami un sāpīgi.

Vieglāk to darīt citiem.


Labam kļūt, cerot pasauli padarīt labāku un pēc tam baudīt šīs labākās pasaules augļus ir ceļš uz nekurieni. Kaut to pašu Jauno derību paskaties, kādas bija objektīvās sekas...

Ir jākļūst labākam, lai samierinātos ar sevi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:25
(Link)
Nu, ja tu esi labs, tad tas nenotiek tāpēc, lai baudītu augļus :) Labums, imho, ir pašmērķīga, sevī noslēdzošamies vērtība.

Bet vispār tev taisnība. 100%.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:19. Jūlijs 2006 - 13:08
(Link)
Pārāk daudz ir nācies redzēt tos 'bet es pret visiem centos būt tik labs, kāpēc viņi mani tā. Viss, turpmāk būšu riebīgs'.
[User Picture]
From:[info]zerropoint
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:34
(Link)
centiisies kluut labaaks.... par ko? labi, pienjemsim, ka labaaks, labs, patiikams, eerts, utt. bet kur meeraukla? graamataas? bazniicaa? apkaarteejos? mulkiibas!!! nevar sevi izmainiit, ja vien napzinies,kas iisti notiek un kaa sekas esi tu...
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Jūlijs 2006 - 12:45
(Link)
labāks par to, kāds tu esi, protams. pēc iekšējiem kritērijiem. un pilnībā piekrītu pēdējam teikumam... kas faktiski nozīmē to, ka, aizraujoties ar šo procesu, tev vienkārši nepietiek laika čakarēt citiem smadzenes ;)
[User Picture]
From:[info]prox
Date:19. Jūlijs 2006 - 14:16
(Link)
vieglāk ir mēģināt labot citus (kritizēt jau nu noteikti), nekā pašam mainīties.
[User Picture]
From:[info]zerropoint
Date:19. Jūlijs 2006 - 17:36
(Link)
izskataas ka muuzvecaa, nejedziigaa teema atvemj visu pusagremoto..he...
From:[info]divi_g
Date:19. Jūlijs 2006 - 18:06
(Link)
Protams, ka ir vieglāk nekā mainīties pašam.
[User Picture]
From:[info]prodn
Date:20. Jūlijs 2006 - 20:24
(Link)
mehāniskais apelsīns gan man šķiet ir mākslinieciski daudz vērtīgāks nekā filozofiski.
bet par šito ir viena sena mācība (nez kāpēc man tā saistās ar Dienvidameriku), kura māca, ka pat tad, ja sunim piesiesi asti, krēpes, uzliksi iemauktus un dosi ēst salmus, zviegt viņam neimācīsi. :)
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba