Marts 22., 2022
| 17:37 Significantly, in the emerging sciences of memory, it is not the remembered but the forgotten that provides the key to the 'rewriting of the soul'. Hacking writes, 'What is really powerful is not what is remembered but what is forgotten. It is powerful because the very fact that something is forgotten makes it a secret that works on us' (1994: 45). (p. 12)
- Celia Lury (2004 [1998]). Prosthetic Culture: Photography, Memory and Identity. London and New York: Routledge
|
Comments:
| From: | f |
Date: | 23. Marts 2022 - 08:46 |
---|
| | | (Link) |
|
bet ja tu atceries, tad tas vairs nav aizmirstais. ergo, tādi vārdi skan skaisti, bet tie nav ne labāki, ne sliktāki palīgi par citiem minējumiem.
Dēm, ja tie pētnieki, kas pavadījuši gadus, par to domājot, būtu uzreiz vērsušies cibas komentāros, uzreiz būtu sapratuši, kā ir!!!
| From: | f |
Date: | 23. Marts 2022 - 12:39 |
---|
| | | (Link) |
|
oh, i'm sorry :)
Kā pētniekam, kura lauciņā ietilpst arī tieši atmiņas mehānismi, man ne skuju nav skaidrs, kas šeit ir mēģināts pateikt. :( Nē, nu, es apjēdzu, ka tur nav domāta neirozinātne un varbūt pat ne atmiņa kā tāda tajos veidos, kā to saprot manā galā, bet.
Man ir jautājumi no cita gala (kamdēļ gan arī iebakstīju, t.i., ne tāpēc, ka piekrītu, bet tāpēc, ka "okkkk jāpadomā")
Lai gan no neirozinātnes viedokļa kā reiz tas varētu arī strādāt. Piemēram, ja ir kādi notikumi x, y un z, kas ir sekmējuši konkrētu domāšanas/darbības.priekšstatu paternu veidošanos, un šie paterni ir nostiprinājušies, bet x, y un z ir aizmirsti, tad mainīt šo paternu varētu būt grūtāk. Nu, tipa, ja es esmu redzējusi 3 brēcošus zīdaiņus, ieraugu ceturto, kas nebrēc, es konstatēju "OK, zīdaiņi vai nu brēc, vai nebrēc" un attiecīgi varu elastīgi koriģēt savu attieksmi pret zīdaiņiem. Ja es esmu redzējusi 3 brēcošus zīdaiņus, izveidojusi priekšstatu "zīdaiņi ir tādi, kas brēc" un aizmirsusi konkrētos zīdaiņus - aizmirsusi to, *kā* šis priekšstats izveidojās - tad, ieraugot nebrēcošu zīdaini, es drīzāk nodomāšu "wtf is this noteikti ne zīdainis, jo nebrēc", nevis koriģēšu sākotnējo aplamo pieņēmumu. => šeit noteikti ir kaut kāds veids, kā to pateikt korekti
Hm, domu sapratu, tagad nākamais solis ir pafunktierēt par to, vai tas tiešām šādi strādā. Šķiet, ka nedaudz jā, ka ilgtermiņa atmiņas engramma ir plastiskāka, ja ir pieeja sākotnējiem (vai tiem līdzīgiem) stimuliem, šajā aspektā smadzenes strādā pēc Bayes-like principiem, rejūzot vecu evidenci ir vieglāk un ātrāk, kā ar "nogūlušos" atmiņu korekti sasaistīt jaunu.
Tas, kas te, iespējams, nāk klāt no "mana lauciņa", ir atmiņas skatījums arī sociālā griezumā, proti, ja kādam jaunam cilvēkam vispār nav pieredzes ar zīdaiņiem, bet ir vecāku iemācītais fakts ("sociālā atmiņa"), ka "zīdaiņi ir brēcoši radījumi" (kur tiek nodota heiristika, bet ne oriģinālā bēbīšu-atmiņa), tad šie aizmirstie zīdaiņi iedarbojas uz to jauno cilvēku spēcīgāk, nekā iedarbotos tad, ja viņam pašam būtu bijusi oriģinālā hands-on pieredze ar reāliem zīdaiņiem.
btw speaking of this, man patiesībā kaut kad vajadzēs sasēsties un padomāt par to, kā actually strādā atmiņa, tieši tajā specifiskajā griezumā par to, kā mēs "atsaucam atmiņā" lietas (jo obv nav tā, ka mēs visu laiku atceramies "visu", bet arī neesam to pazaudējuši + par atmiņu pārmaiņām atcerēšanās laikā
Jā, noteikti, sasēžamies par šo, kad tev rodas logs un gribamais. Tur ir daudz un interesanti. |
|
|