Novembris 15., 2016
| 19:40
|
Comments:
| From: | ctulhu |
Date: | 16. Novembris 2016 - 13:44 |
---|
| | | (Link) |
|
Droši vien jēga ir revidēt izglītības sistēmu iztīrot to no *pašsaprotamiem* stereotipiem, t.i. priekšstatiem kas ir vispārpieņemti un pašsaprotami bet tajā pašā laikā aplami, konkrētajā apskatāmajā sfērā tie ir priekšstati par dzimumu lomām.
Es saprotu tā.
Problēmas risinājums ir 3 fāzēs:
1.fāze: likumu sakārtošana tā, lai nebūtu legālas diskriminācijas. Tas rietumu valstīs un to analogos (eiropa, z-amerika, austrālija) jau pa lielam ir izdarīts, tev taisnība.
2. fāze: izglītības audzināšanas sistēmas revīzija, iztīrīšana no dzimumu lomu stereotipiem. [te 2a: šādu stereotipu izpēte/ apzināšana, ar ko nodarbojas dažādi gender study un tml]
3. fāze: sabiedriskās domas un sabiedrībā disseminēti priekšstatu nokoriģēšana un stereotipu novēršana sabiedrībā vispār.
Cik es saprotu mēs esam fāzē 2a, dažādas nomales vēl nav sākušas fāzi 1.
| From: | hedera |
Date: | 16. Novembris 2016 - 13:56 |
---|
| | | (Link) |
|
Tur ar to fāzi 2 diezgan variabli pie mums. Piemēram, pēc noteikumiem darbmācību/mājturību skolēns var izvēlēties pēc paša ieskatiem, tomēr ir joprojām skolas, kur izdarīt izvēli atbilstošu dzimumlomām mudina ne tikai skolasbiedri, bet pat mācībspēki.
| From: | ctulhu |
Date: | 16. Novembris 2016 - 13:58 |
---|
| | | (Link) |
|
Nu jā, tāpēc jau es saku, ka 2 fāze mums ir aktuāla.
vēl ir tāds neliels moments, ka "izvēlēties pēc paša ieskatiem" nozīmē izvēlēties "puiku" vai "meiteņu" darbmācību, un no otras nedabūt neko. tieši nesen dzirdēju viena vecāku pulciņa žēlabas par šo.
odnaka!
(man šķiet, ka maniem sīčiem ir kopīgā darbmācība, cik nu viņiem tā vispār ir. bet toties diskriminē pēc reliģijas un visiem liek mācīties sociālās zinības :D) |
|
|
|
Sviesta Ciba |