holandiete ([info]holandiete) rakstīja,
@ 2009-10-12 08:57:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Man ir daudz labu ziņu par aizvadīto nedēļas nogali, bet, atgriežoties interneta vidē, vislielāko sajūsmu man sniedz Patērētāju tiesību aizsardzības centra atbilde uz manu jautājumu par iPoda austiņu garantijas ilgumu 3 mēneši, kā to klaji deklamē iDEAL veikals uz Kaļķu ielas15. Pagāni tādi - melo acīs skatīdamies!

Lūk, pilna atbilde no PTAL:
Iepazīstoties ar minēto Jūsu e-vēstulē, informēju, ka Patērētāju tiesību
aizsardzības likuma (turpmāk-PTAL) 1.panta 6.punktā ir skaidrojums terminam
prece - jebkura lieta, ko piedāvā vai pārdod patērētājam;
Dotajā gadījumā, ja pārdevējs saskarsmi ar ķermeni ir domājis, piemēram, kā
higiēnas precei, tad ipod austiņas nav uzskatāmas par tādu un līdz ar to uz
ipod austiņām darbojas PTAL 27.panta pirmā daļa: " Patērētājs ir tiesīgs
pieteikt prasījumu ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par
preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no
preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas. Par preces iegādes dienu
tiek uzskatīta diena, kad ražotājs vai pārdevējs nodevis un patērētājs
pieņēmis attiecīgo preci."
Saskaņā ar PTAL 28.panta pirmo daļu patērētājs, kuram pārdota vai nodota
lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai
ražotājs vai pārdevējs veic vienu no šādām darbībām:
1) attiecīgi samazina preces cenu;
2) bez atlīdzības novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem
vai atlīdzina patērētājam izdevumus par neatbilstības novēršanu;
3) apmaina preci pret tādu pašu vai ekvivalentu preci, ar kuru
būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
4) atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci
samaksāto naudas summu.
Ja preces neatbilstība līguma noteikumiem atklājās pirmo 6 mēnešu laikā no
iegādes brīža, var pieprasīt vienu no 1 – 4 punktam, bet, ja preces
neatbilstība līguma noteikumiem atklājās pēc 6 mēnešiem, var pieprasīt vienu
no 2 – 3 punktam.
Prasījuma pieteikums jāraksta 2 eksemplāros, no kuriem viens paliek pie
Jums, bet otrs preces pārdevējam, proti, veikalam. Prasījuma pieteikumam
pielikumā klāt ir jāpieliek darījuma apliecinoša dokumenta (čeka, stingrās
uzskaites kvīts) kopija. Prasījuma pieteikumu varat aiznest uz veikalu
personīgi, līdzi ņemot arī savu prasījuma pieteikuma eksemplāru, uz kura
prasījuma pieteikuma pieņēmējam ir jāuzraksta vai jāuzspiež zīmogs
„Saņemts”, saņēmēja vārds, uzvārds, amats, datums un paraksts. Ja tomēr
nevēlaties vai nav iespējam nogādāt personīgi prasījuma pieteikumu, varat to
nosūtīt ar pasta starpniecību ierakstītas vēstules veidā uz veikala
juridisko adresi. Ar prasījuma pieteikuma paraugu varat iepazīties PTAC
mājas lapā http://www.ptac.gov.lv/?lang=LV&menu=127#paraugs.


(Ierakstīt jaunu komentāru)

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?