par ziediņiem un augļiem jeb valstiskā pokazuha |
[May. 10th, 2010|10:14 pm] |
šodien kā parasti nošokējos par apskatīto makulatūru. Nu, to, ar kuras palīdzību valstis bez maksas reklamē sevi un savus labumus visādos oficiālos un semi oficiālos publiskos pasākumos. Un par ko es biju pārsteigta? Bļe, visas valstis vienādas! Nu, tās brošūras un bukleti bļe gandrīz identiski! Katra sevi cienoša EU valsts ir: 1) ar senu vēsturi (a.k.a. vecpilsēta, pa kuru var klīst tūristi, vecas mājas u.tml.) 2) neskartu dabu (ekotūrisms, skaistas ainavas u.tml.) 3) aktīvās atpūtas iespējām (sports, lielākoties slēpošana dabīgās vai mākslīgās trasēs) 4) tradīcijas (nacionālie ēdieni un nacionālie svētki) 5) modernitāte (rūpniecība, jaunmodīgi pilsētu rajoni, un vispār progress rulz). Vienīgā starpība, ka, nu, valstis, kurām jūra ir zilāka, kalni augstāki un saules dēļ ziedi lielāki un vairāk, attiecīgi, glancētajās bildēs izskatās vilinošāk, nekā valstis, kurās saules ir mazāk un kalni zemāki. Sviests; un uz šo pokazuhu parasti tiek novirzītas lielas $ summas, according to Latvijas Institūta aktivitātes un vairāku ministriju 'identitātes' un 'popularitātes' projekti.
šādā ziņā mīļš sveiciens somijas faniem, jo šī "provinciālā" valsts atkal izceļas ar savu 'pāķiskumu' - nesekojot līdzi modes tendencēm un nerakstītajiem 'normalitātes' likumiem, jamējie ir uztaisījuši pizģecs kādus info materiālus par savu valsti. Milzīgs plakāts ar visu muminģimeni vienā pusē un muminmammu otrā, salokāms. kā arī ņirdziga brošūra "kādi ir somi" ar vienkārši drausmīgu (kaut kas no 70`, kaut kas no 80`, kaut kas no 'autorstila' un nekas nav saprotams) vizuālo konceptu, bet visu to vienādo bilžu un korekto tekstu straumē, ko es šķīru cauri, noteikti iekrita acī. baidos, ka somu 'pāķiskums' būs nākamā stratēģija, kas tiks sapakota publiskai notirgošanai, līdzīgi kā ar dānijas krēsliem vai šveices šokolādi. Bet līdz tam es tiešām, tiešām ceru, ka tā drausmīgā unificēto glōriju inerce nostopēsies un valstis spēs pieiet sevis prezentācijas jautājumam personalizētāk. Zeig mir deine Wunde kā reiz teica Boiss.
p.s. forši kā Igauņi strādā, viņu reiz par baltu naudu uztaisītais valsts logo (par kuru letiņi, kuri tajā gadā bija tikuši pie ziemassvētku rotājuma ar parakstu "Latvia - land that sings", nenormāli ņirgājās, sak, līdzīgs dažam labam citam, super dārgs un vispār kaut kāds sērīgs) tiek lietots vēl joprojām. Tā stabilitāte kaut kā piesaista. Atpazīstamība. Rāmums un paļaušanās. Domāju, nostrādā labāk, nekā mūsējie ik pa pāris gadiem cepinātie valsts identitātes projekti un tiem piekabinātie loguči, kas gan vairāk, šķiet, ir šoferu dēlu firmu radīti ķeksīša pēc..
p.p.s. un, protams, vācieši, kas nespēj neko uzrakstīt mazāk par 200 Lpp. "data&facts" vēl piedevām :D |
|
|