Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi -

Sep. 11th, 2015 10:18 pm 21 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:(Anonymous)
Date:September 12th, 2015 - 12:43 am
(Link)
Taivāna sieva ir musulmaniete un viņš nekad nav slēpis savus uzskatus, tikai šobrīd par tiem runa skaļāk.
Kā pasniedzējs - ļoti gudrs, harizmātisks un tanī pat laikā riebīgs, kā cilvēks - tiešs, principiāls un egoistisks. Jā, un gudrs.
From:[info]krii
Date:September 12th, 2015 - 12:52 am
(Link)
Negribu apspriest viņa cilvēciskās kvalitātes. Lai vai kādi būtu uzskati, bet cilvēks, kurš apgalvo, ka pareizticībā un islāmā žēlsirdībai ir mazāka nozīme nekā rietumu kristietībā... izsakās mazliet dīvaini, ja izvēlamies pieklājīgu formulējumu.
Vai nu viņš tiešām nezina, ko runā (kam ir ļoti grūti noticēt), vai arī apzināti melo - nesaprotu, kam un kā vārdā.
Bet pūlis, protams, jau ir norijis. Un ticēs.
From:(Anonymous)
Date:September 12th, 2015 - 01:14 am
(Link)
varbūt sāc ar sevi, ar saviem baļķiem?;)
Tu ļoti bieži operē ar terminiem, par kuriem visai maza nojausme. Saguglēt, sagramstī, vēl nenozīmē tvert laukumu. Tu mums esi speciālists it visā - medicīnā, reliģijas jautājumos, cilvēktiesībās un feminisma diršanas kultūra.
From:[info]krii
Date:September 12th, 2015 - 07:43 am
(Link)
Varbūt sāc ar elementāru parakstīšanos, pirms pārej uz primitīviem uzbraucieniem argumentu vietā?:)
Otrkārt, ja esmu kādu terminu lietojusi nepareizi (uz ko nevienam nav aizliegts man sarunā norādīt), kā tas attaisno klajas aplamības minētajā citātā?
From:[info]extranjero
Date:September 12th, 2015 - 10:30 am
(Link)
Konteksts izsaka visu. Viņš nesaka, ka tur ir "mazāka nozīme". Tas nav pētījums, tā ir tikai intervija un viņa viedoklis, kuram var piekrist vai nepiekrist, un viņš izsaka savu vērtējumu par pareizticību un islāmu kā pašreiz praktizētu sociālu sistēmu (atšķirībā no teorētiskas reliģiskas vai ezotēriskas mācības), kurā, viņaprāt, pietrūkst šīs žēlsirdības. Un vispārīgi raugoties tam ir grūti nepiekrist – kaut vai bēgļu jautājums, kurā bagātās arābu valstis nepieņem nevienu.

Viņš arī izteica smagu kritiku par hinduismu, lai gan paradoksāli, ka tieši Harē Krišnas Rīgā ir vieni no lielākajiem bezpajumtnieku barotājiem. Tomēr globāli raugoties es viņam piekrītu – hinduismā nav tādas solidaritātes tradīcijas kā rietumu valstīs un grūti noliegt, ka šai solidaritātei saknes aug no kristietības tradīcijām.

Bet publiski runāt gan Taivāns nav iemācījies, tāpēc to kritiku, kuru viņš saņem, viņš ir godam pelnījis. Politkorektums nav spēlīte, tas ir pamats civilizētām attiecībām sabiedrībā. Ja mums kāda cilvēku uzvedība nepatīk, tad civilizēti (un politkorekti) ir iesniegt sūdzību tiesā, nevis publiski draudēt vai aizvainot visu cilvēku grupu.
From:[info]krii
Date:September 12th, 2015 - 10:57 am
(Link)
Redz, tādas islāma valstis kā Libāna, Jordānija un Turcija bēgļus pieņem gan. Taču man negribas visu reducēt uz bēgļu jautājumu (kurā es pagaidām labprāt publiski ieturētu neitralitāti).
Austrumu kristietībā solidaritātes tradīcija ir daudz dziļāka nekā rietumos, jo īpaši protestantismā. Protestantisms nāk ar individuālisma izcelšanu un arī pestīšanas jautājumā uzsver Dieva žēlastības prioritāti pār labdarību.
Turklāt, kā jau minēju, šī nav vienīgā vieta, kur profesora viedoklis (nenoliedzu, ka viņam ir tiesības uz jebkādu, pat manā izpratnē dīvainu) šķiet konstruēts uz premisām, kuras viņš nekādi pats nespētu pamatot.