Comments: |
"Pagaidām vismaz pie mums sadzīvē vēl ir sociāli pieņemami diskriminēt pēc dzimumiem un kultūrām."
Tas ir stipri atkarīgs no konkrētā publikas griezuma. Dažos no tiem tas joprojām ir sociāli pieņemami.
Kas attiecas uz personīgo pieredzi, tad vismaz es nevaru sūdzēties, ne tagadnes, ne pagātnes formā. Atslēgas vārds šeit ir "filtrēšana".
Ja esi ģēnijs vidusmēra vidē, tad bez problēmām neiztikt.
Kāds labums no politkorektuma, pēc tavām domām, ja tas traucē racionāli spriest?
Es šaubos, ka diskrimināciju-kā-value-judgement/prejudice var uzskatīt par racionālu.
Tai pašā laikā, piemēram, klasificēšana un nodalīšana pēc mentālas atpalicības kritērijiem ir parasta un normāla medicīniska/pedagoģiska prakse.
Nu zinot kāda tev attieksme pret "esmu mājsaimniece un ar to lepojos" dāmām, par to es brīnos.
Mana attieksme? Mana attieksme pret cilvēku primāri ir funkcija no šī cilvēka "cerebrālās bagāžas svara". Ja būšana mājsaimniecei attiecīgajā gadījumā nenozīmēs intelektuālā plāna bada streiku, manu attieksmi viņas nodarbošanās nesamazinās. Ja nozīmēs - tad mana attieksme un ieinteresētība saruks ne jau viņas nodarbošanās dēļ.
Nu man žēl teikt, bet sieviete, kuras laiks aizņemts ar kaut kādu citiem noderīgu darbību veikšanu nevar (neatsakoties no kaut kā cita) būt vienā intelektuālajā formā ar tādu sevis versiju, kas visu dienu to vien var darīt, kā nodarboties ar self-improvement. Bez tam runā, ka bērnu dzemdēšana vispār samazinot IQ.
Teikt, ka "es neesmu par P, es esmu par Q" ir jēga tikai tad, ja Q neimplicē P. Pretējā gadījumā tas ir tikai slēpts veids, kā pateikt to pašu.
Caeteris paribus es tik un tā neredzu, kādā veidā es paustu diskrimināciju šo cilvēku virzienā. Mana persona taču nebūs tik izcila vai nozīmīga, lai tas vien, ka es ar pietiekami lielu varbūtību sev apkārt esošo sabiedrību izvēlēšos citādu, būtu diskriminējoši?
Bet ar to jau tieši tiek diskriminētas tās lepnās mājsaimniece. ''Anu marš uz univeru, krančo namberus, citādi neesi progresīva un moderna sieviete''.
| |