Comments: |
Mācību iestādēs jau tas ir zināmā mēra attaisnojami. Pretējā gadījumā (ja visi prezentētu tikai tehniskās detaļas, neko citu) būtu ūberspecializācija, jo izdarīto spētu saprast tikai atsevišķi tehniskie eksperti un arī tad tikai pēc ievērojamas piepūles. Un vēl, ja informācija ir labi, saprotami prezentēta, tad vājās vietas tajā kā reiz ir vieglāk, nevis grūtāk saskatīt. Pašam ar to n-tas reizes ir nācies saskarties, kad rakstu kaut ko zinātnisku.
Es galīgi nenosodu prezentācijas kā tādas. Bet man liekas, ka uz tām tiek likts arvien nevajadzīgi lielāks uzsvars. Piemēram, dažādos priekšmetos parādās grupu darbi, kurus galarezultātā ir jāprezentē un vērtēta tiek tieši prezentācija. Arī dažādu diplomdarbu aizstāvēšanās prezentācija ļoti bieži neparāda reālo darba ieguldījumu un mēdz būt mānīga. Bet prezentācijas, protams, ir arī jāiemācās pasniegt u.t.t. un ir svarīgs posms savu rezultātu parādīšanā citiem. Oponēšu par vājo vietu saskatīšanu - prasmīgi veidotā prezentācijā vājajām vietām vajadzētu nebūt. Vēl labāk - speciāli uztaisīta "vājā vieta", kas iegūs automātisku jautājumu, uz kuru ir jau sagatavota atbilde.
| |