Keep the Aspidistra Flying -

> Recent Entries
> Archive
> Friends
> User Info

Links
kuzucuk
dangerous minds
zudusī LV
R. dienasgrāmata
R. autobiogrāfiskā romāna materiāli
arterritory

October 1st, 2014


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
01:01 pm
esmu uz mutes - tiešām mūsdienās tā ir ierasta prakse bērniem, apgūstot klasisko pianismu, izmantot digitālās klavieres??

(10 have | so much to say)

Comments:


From:[info]fedrs
Date:October 1st, 2014 - 01:09 pm
(Link)
Zīmēt zirgu arī vairs nemāca, tikai attēlot iekšējos pārdzīvojumus.
[User Picture]
From:[info]special_k
Date:October 1st, 2014 - 01:10 pm
(Link)
un zāle arī kļuvusi dārgāka :(
[User Picture]
From:[info]gary_crant
Date:October 1st, 2014 - 01:12 pm
(Link)
vai tad? :D
[User Picture]
From:[info]gary_crant
Date:October 1st, 2014 - 01:13 pm
(Link)
a man arī zirgu zīmēt neviens nemācīja!!
[User Picture]
From:[info]milda
Date:October 1st, 2014 - 08:46 pm
(Link)
Nē. Manai meitai uzreiz pateica, ka digitālās neder. Jau tā pims ekšiem jūtot atšķirību, ka vajag pirkstos lielāku spēku, kad piesēdina pie flīğeļa. Un vispār - pilnīgi cita skaņa un dziļums tak mehāniskajām. Es pat ar savām nemuzikālajām ausīm sadzirdu fundamentālu atšķirību.
[User Picture]
From:[info]gary_crant
Date:October 2nd, 2014 - 10:46 am
(Link)
nujā, man kaut kā bija šķitis, ka tas tā pašsaprotami. bet laikam tomēr ne vienmēr
From:[info]xena
Date:October 1st, 2014 - 11:25 pm
(Link)
Mūzikas skolotājas viedoklis.

1) Labāk tā nekā - nekā. !!! Kaut vai, lai saprastu, vai šī lieta tiešām aizrauj un interesē.

2) Diemžēl ne visi mūsdienās var atļauties uzturēt (skanošā kārtībā) ts. ''īstās'' jeb akustiskās klavieres.

3) Tie, kuri tiešām saprot, ka ''vēlas ''apgūt klasisko pianismu'''' agrāk vai vēlāk atrod iespējas vingrināties pie akustiskajām klavierēm.

Nedaudz komentāri:
Neapšaubāmi, par atbilstošām cenām ir pieejamas pat ļoti tuvas ''autentiskajām'' digitālās klavieres, ar regulējamu piesitiena stiprumu, dažādiem KLAVIERU tembriem (te nerunāju par citu instrumentu tembriem) un iespējām savu spēlēto ierakstīt, atskaņot (pašam noklausīties un vērtēt) kā arī kombinēt spēlējot. Ļoti labiem variantiem necietīs pat toņa kvalitāte. Saprotams, runa nav par elektroniskajiem variantiem, jeb ts.sinķikiem, kur bieži tonis veidots tuvu sinusa vilnim.
[User Picture]
From:[info]gary_crant
Date:October 2nd, 2014 - 10:44 am
(Link)
hm, mūzikas skolotāja vai tieši klavieru specialitātes skolotāja viedoklis?

vai tiek izslēgta iespēja, ka, sākot ar digitālajām, tiek neatgriezeniski vai ļoti ilgi labojami sabojāts piesitiens, tonis un vispār taustiņa izjūta? un ka regulējama taustiņu pretestība, maināmi tembri, grozāms skaļums - tas viss var bērnam veidot greizu priekšstatu par instrumentu "klavieres"?

no kurienes tas mīts par bezgala dārgo klavieru uzturēšanu? puslīdz normālu pianīnu var pat katru gadu neskaņot. un pilnīgi noteikti pieklājīgas lietotas klavieres nopirkt+piegādāt ir lētāk par optimāli pietuvinātu klavieru simulatoru.

protams, ja ir runa par popmūzikas taustiņinstrumentālista iemaņu apgūšanu, tas ir pavisam cits stāsts. arī džeza taustiņniekam man vēl būtu saprotams digitālais variants. bet par to, ka bēthovenu var mācīties uz digitālajām klavierēm, nekad neparakstīšos
From:[info]xena
Date:October 2nd, 2014 - 04:48 pm
(Link)
Mūzikas skolotājas viedoklis.

Kā jau minēju, ja ir mērķis audzināt profesionālu pianistu (kas koncentrējas uz pianisma klasiskās literatūras apguvi un atskaņošanu) jau apmācību sākumā nonāksiet pie sapratnes un atziņas, ka vajadzīgas akustiskās klavieres. Un šis ''poenciālais pianists'' tad arī laika gaitā tiks pie citiem kvalitatīviem instrumentiem LV (un, ja laimēsies, arī citās) koncertzālēs (nejaukt ar kultūras namu utml. iestāžu ts. ''klavierēm'').

Pārējos gadījumos - ja ar klavierspēli nodarbojaties tikai hobija līmenī, sevis un tuvāko cilvēku iepriecināšaas nolūkos ar kādu muzikālu priekšnesumu, vai ''parasto'' bērnu mūzikas skolu (kas varbūt gluži nav profesionāās ievirzes ''Pianisma'' programma) - pilnīgi pietiks ar digitālu instrumentu vai pat sintezatoru. Bez tam - lielākajā daļā skolu, kultūras namu, dievnamu, mājsaimniecību (ti. pie draugiem un radiem) jau tagad ienāk (un paliks!!!) digitālās un ''elektriskās'' klavieres. Savu funkciju (pavadījuma atskaņošana, toņu iedošana, utt.) tās pilda, kā arī to uzturēšana (ne tikai skaņošana) un pārvietošana ir samērā vienkārša un praktiska.

Protams, muzikāli izglītots cilvēks jutīs toņa atšķirību un nianšu neesamību, bet šīs un citas lietas mēs tomēr ejam klausīties uz koncertzālēm un TV, Radio, www. pārraižu ierakstos.
Ja vēlamies apgūt pianismu - meklējam iespējas praktizēt uz akustiskiem instrumentiem.

Offtopiks - tomēr neaizmirstam, ka pastāv neskaitāmi daudz citu mūzikas instrumentu (t.sk. paša balss), ko izvēlēties un apgūt. Man kā mūzikas skolotājai dažreiz mazliet kremt tas stereotips : mācīties mūziku = spēlēt klavieres...
[User Picture]
From:[info]gary_crant
Date:October 3rd, 2014 - 10:03 am
(Link)
es te neesmu nekādu izvēļu priekšā, ja radās tāds iespaids:) mana mamma ir klavieru specialitātes skolotāja, visi ģimenē esam beiguši mūzikas skolu jau kādu laiku atpakaļ. tas, kas mani nomāc, ir šī tendence uzskatīt digitālās klavieres par līdzvērtīgām akustiskajām. patiesībā tas vārdu savienojums pats par sevi ir kaut kāds oksimorons, es to instumentu nespēju uztvert par neko vairāk kā advancētu sintezatoru.

un pirmo reizi dzirdu par tādu stereotipu "mācīties mūziku = spēlēt klavieres", biežāk esmu saskārusies, ka pirmā izvēle ir vokāls. mūzikas skolā un meistarklasēs, cik esmu bijusi, vokālisti vienmēr ir pārliecinošā vairākumā

> Go to Top
Sviesta Ciba