|
October 2nd, 2014
xena | 04:48 pm Mūzikas skolotājas viedoklis.
Kā jau minēju, ja ir mērķis audzināt profesionālu pianistu (kas koncentrējas uz pianisma klasiskās literatūras apguvi un atskaņošanu) jau apmācību sākumā nonāksiet pie sapratnes un atziņas, ka vajadzīgas akustiskās klavieres. Un šis ''poenciālais pianists'' tad arī laika gaitā tiks pie citiem kvalitatīviem instrumentiem LV (un, ja laimēsies, arī citās) koncertzālēs (nejaukt ar kultūras namu utml. iestāžu ts. ''klavierēm'').
Pārējos gadījumos - ja ar klavierspēli nodarbojaties tikai hobija līmenī, sevis un tuvāko cilvēku iepriecināšaas nolūkos ar kādu muzikālu priekšnesumu, vai ''parasto'' bērnu mūzikas skolu (kas varbūt gluži nav profesionāās ievirzes ''Pianisma'' programma) - pilnīgi pietiks ar digitālu instrumentu vai pat sintezatoru. Bez tam - lielākajā daļā skolu, kultūras namu, dievnamu, mājsaimniecību (ti. pie draugiem un radiem) jau tagad ienāk (un paliks!!!) digitālās un ''elektriskās'' klavieres. Savu funkciju (pavadījuma atskaņošana, toņu iedošana, utt.) tās pilda, kā arī to uzturēšana (ne tikai skaņošana) un pārvietošana ir samērā vienkārša un praktiska.
Protams, muzikāli izglītots cilvēks jutīs toņa atšķirību un nianšu neesamību, bet šīs un citas lietas mēs tomēr ejam klausīties uz koncertzālēm un TV, Radio, www. pārraižu ierakstos. Ja vēlamies apgūt pianismu - meklējam iespējas praktizēt uz akustiskiem instrumentiem.
Offtopiks - tomēr neaizmirstam, ka pastāv neskaitāmi daudz citu mūzikas instrumentu (t.sk. paša balss), ko izvēlēties un apgūt. Man kā mūzikas skolotājai dažreiz mazliet kremt tas stereotips : mācīties mūziku = spēlēt klavieres...
|
Reply
|
|
|
Sviesta Ciba |