melnraksts nr.1

« previous entry | next entry »
Jun. 17., 2008 | 08:51 pm
SKAŅA: tracy chapman - why (spils radio)

Centīšos ilgākā laikā atrast 10 punktus, kas ir laba grafiskā dizaina pamats, pašam autoram:

Lai spētu izveidot labu dizainu vajag:

1. mērķi (kamdēļ un kam tas ir vajadzīgs)
2. vēstījumu (ko vēlaties ar to pateikt)
3. zināt mērķauditoriju (kādam pūlim tas ir domāts)
4. formātu un pasniegšanas veidu (kā jūs vēlaties to pasniegt)
5. ieguldīto līdzekļu atbilstību (budžets - cik labi vēlaties nostrādāt šo darbiņu. parasti - taisam lēti bet lai izskatās dārgi)
6. laiku, kas atvēlēts koncepta izveidei (laba ideja var rasties gan dienas likā, gan mēneša)
7. laiku, kas atvēlēts dizaina izstrādei (cik atvēlēsiet, lai būtu iespaidīgi)
8. laiku, kas atvēlēts grafiskai izstrādei (cik atvēlēsiet, lai neizskatīots lēti)
9. labu sadarbību ar klientu (tāds, kurš arī klausās nevis brēc savas ģeniālās idejas)
10. ....
Tags:

SEKOT TRUSIM! | IR KO IEBILST? | Add to Memories


Comments {11}

aizmirsu virsrakstu

from: [info]aluka
date: Jun. 17., 2008 - 09:59 pm
SEKOT TRUSIM!

Vismaz mazas zināšanas par nozari, kurai dizainu taisa?
Gramatikas pamati!
Iedomība, bet mazās devās
Dizaiņõra nedzīvošana alā un plastiskums
Cieņa pret arodu : D Nevis, "ak, gan jau uztaisīšu kaut kādu sūdu nākošnedēļ"

Tas tā, idejas.: )

Atbildēt šamējam | Diskusija


Ervīns

aizmirsu virsrakstu

from: [info]freakart
date: Jun. 17., 2008 - 10:06 pm
SEKOT TRUSIM!

Vismaz mazas zināšanas par nozari, kurai dizainu taisa?
- tas ir jāieniedz klientam (d. nevar pārzināt visas nozares un to specifiku, ar pietiekamu laiku ir iespējams pašam d. to izpētīt)

Gramatikas pamati!
- attiecas uz teksta korektoru

Iedomība, bet mazās devās
- ko?

Dizaiņõra nedzīvošana alā un plastiskums
- ko?

Cieņa pret arodu : D Nevis, "ak, gan jau uztaisīšu kaut kādu sūdu nākošnedēļ"
- atkal jau laiks un ieguldītie līdzekļi, parasti man tas ir tad kad piedāvā viņam, ko labu, bet klients pieturās pie sūda dizaina ar vienu lielu gardientu pār visu reklāmas bukletu. skat. punktu nr.9


Atbildēt šamējam | Iepriekšējais | Diskusija


ed-kl!k

aizmirsu virsrakstu

from: [info]f8
date: Jun. 17., 2008 - 10:42 pm
SEKOT TRUSIM!

well, man liekas, ka bieži vien arī savas acis jāizķemmē, lai neatrastos tur neviena skabarga. un tad tik jāsāk brēkt uz klientu par to, ka viņam acī baļķis.
tiklīdz spēj pietiekami labi pamatot savu ideju, jo īpaši ar vizuālas uzskaites materiāliem, visām kārtīm vajadzētu būt tavās rokās.
bet ja tu atnāc pēc nedēļas ar vienu photoshop failu izdrukātu, jājautā - a ko tu gribi? savstarpēju cieņu?

Atbildēt šamējam | Iepriekšējais | Diskusija


aizmirsu virsrakstu

from: [info]anonims
date: Jun. 17., 2008 - 11:04 pm
SEKOT TRUSIM!

runa šeit lielākoties šķiet ir par darba uzdevuma definēšana nākot pie dizainera, kas ir svarīgs punkts veiksmīgai tālākai sadarbībai. kuru pusē ir bumba - projekta vadītāja vai klienta, tā jau ir cita lieta, bet līdz dizainerim jānonāk pilnīgam darba uzdevumam, nevis «uzmet kaut ko par 60 latiem. vēstījums nezināms. auditorija nezināma. formāts nezināms. logo nav pieejams. brandbook pazudis...» jeb pareizāk būtu «nezināms» vietā likt «nenoskaidrots».

tevis pieminētais protams ir tik pat svarīga sastāvdaļa, proti darba prezentēšana, izskaidrošana, pārdošana klientam, bet bez pirmā soļa lielā daļā gadījumu šis jau ir nolemts neveiksmei, jo ne visu dizaineru arsenālā ir spējas lasīt klienta domas, kas var novest pie lieliska, tomēr klienta gaumei un vēlmēm neatbilstoša produkta.

Atbildēt šamējam | Iepriekšējais


aizmirsu virsrakstu

from: [info]aluka
date: Jun. 17., 2008 - 11:19 pm
SEKOT TRUSIM!

Lol, ak dievs, dizainers var nezināt kā jāraksta, fõrši... To var redzēt visādos "Koncertēs slavenais dīdzējs Paul van Dyke". Korektori laikam daudz izmaksā.
Tā iedomība ir tipa drīzāk pašcieņa.
Nedzīvošana alā=informētībapar to, kas pasaulē notiek : D
plastiskums=spēja piemēroties

Atbildēt šamējam | Iepriekšējais | Diskusija


aizmirsu virsrakstu

from: [info]anonims
date: Jun. 17., 2008 - 11:44 pm
SEKOT TRUSIM!

vai avs arguments ir ieteikums dizaineriem un maketētājiem pašiem uzņemties korektoru lomu, gadījumā ja klients iesniedz nekoriģētus tekstus un atsakās maksāt korektoram? protams, nav grūti to izdarīt plakātam vai skrējlapai, un ja pamanu kādu kļūdu - laboju, bet brošūrai, gada pārskatam vai grāmatai? nedomāju, ka tas ir pienākums, ja klients atsacījies no korektora pakalpojumiem un uzņēmies atbildību par saviem iesniegtajiem materiāliem. tiesa ir vēl viens variants - atteikt šādiem klientiem, bet tas jau neietilpst dizainera jurisdikcijā, vai ne?

Atbildēt šamējam | Iepriekšējais | Diskusija


aizmirsu virsrakstu

from: [info]aluka
date: Jun. 18., 2008 - 12:04 am
SEKOT TRUSIM!

Protams, ka es nezinu, kā tieši dizainu taisa, es tikai izsakos.
Skaidrs, ka grāmatu nav jālabo, dievs pasarg. Es iedomājos, ka dizaineram ir arī pašam jāizdomā kādi teksti, piemēram, plakāts un sauklis apakšā. Un pārāk daudz ir redzēts, ka tos mazos, īsos sauklīšus rakstījis cilvēks, kas nav gana daudz klašu pabedzis...

Atbildēt šamējam | Iepriekšējais | Diskusija


aizmirsu virsrakstu

from: [info]anonims
date: Jun. 18., 2008 - 12:22 am
SEKOT TRUSIM!

tekstu rakstīšana un saukļu domāšana ir copywriter darba lauciņš. mazajos kantoros bieži vien šo pienākumu cenšas uzstiept dizaineriem, bet tas nav nopietni. lai arī pa reizei izdomāt kādu saukli liekas tīri interesanti, tomēr ja vajadzētu rakstīt kādu garāku tekstu es noteikti izvilktu veto karti un nodotu stafeti tam, kurš šajā lietā specializējās. līdzīgi ar korektoru.



Atbildēt šamējam | Iepriekšējais


aizmirsu virsrakstu

from: [info]anonims
date: Jun. 18., 2008 - 12:42 am
SEKOT TRUSIM!

un mazos, greizos saukļus visticamāk ģenerē dizaineri, kuru mātes valoda nav latviešu. vainot viņus nekādi nevaru, ja jau klients atsacījies no copywrightera un korektora.

otrs variants, kuru, lai arī esmu saprotošs un iecietīgs attiecībā pret klientiem, reizēm gribās pielietot pret bezcerīgākajiem klientiem ir - «tu man čakarē dzīvi, par spīti tam, ka es vai no ādas laukā lienu, tad nu labo tekstus pats. ja nepamanīsi savas kļūdas - nodrukāsi mēslu un izskatīsies pēc idiotā, kāds arī esi» :) tāda kā maza atriebība cerībā, ka vairs nekad šo klientu nesatiksi.

Atbildēt šamējam | Iepriekšējais


ed-kl!k

aizmirsu virsrakstu

from: [info]f8
date: Jun. 17., 2008 - 10:38 pm
SEKOT TRUSIM!

1. punkts ir vēstījums. ziņa, ko tu komunicē. komunicē ar vizuālās komunikācijas palīdzību.

Atbildēt šamējam


wasted paint

aizmirsu virsrakstu

from: [info]iekodeets
date: Jun. 18., 2008 - 10:41 am
SEKOT TRUSIM!

tikai trīs punkti

njuhs
chujs
poņa

viss, vairāk arī nesūda nevajag.

Atbildēt šamējam



Free Web Counter