(no subject)

« previous entry | next entry »
May. 21st, 2004 | 09:48 pm

Nolēmu beidzot palaist [info]ugunskurs.

Tēmas par un ap pagānismu. Vēsture, filozofija, notikumi.

Welcome.

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {7}

D[ra]kone

(no subject)

from: [info]drako
date: May. 24th, 2004 - 10:01 pm
Link

Pizģec.

Kā, tu nebūdams pagāns man vari stāstīt, kas ir un kas nav pagānisms, man cilvēkam, kas TUR iekšā apzināti ir piecpadmit gadus, un kā vēlāk secināju lielā mērā savu pagānisko pasaules uzskatu jau esmu izveidojis neko par pagānismu nezinādams, vienkārši pats meklēdams garīgumu šinī pasaulē, vēl sīks tīnis būdams?

Visa tā ezotērika, kas sastopama bibliotēkās ne pušplēsta vārda nezin pateikt, kas ir pagānisms. Jā tu vari par pesteli saukt Vīku, Blavatskaju, Viedas vēstīs sarakstītos murgus, patiesībā pat Brastiņa darbos tu maz ko atradīsi par pašu pagānismu, kā tādu, jo viņi kaut arī varbūt to izjuta, viņi nemācēja to noformulēt. Kā jau teicu ezotērikas bodēs ir nevis grāmatas par pagānismu, bet tā pati ezotērika, kas NAV pagānisms.

Tas ir kaut kas drīzāk radniecīgs "kristīgajai zinātnei", vai dažādiem brīvmūrnieku tekstiem, kuri vai nu tiešām ir aprobežoti, vai arī drīzāk patiesās zināšanas publiski nevienam pieejamas nedod.

Kā jau es rakstīju iekš [info]ugunskurs vislabāk pagānisma filozofiju ir attīštījuši Asatru, par kuriem uzzināju salīdzinoši nesen (pirms pāris gadiem). Bet arī tas ir tikai ceļa sākums.

Savā būtībā pagānisms ir reliģija, kas veidojusies gadu tūkstošos un kuros reliģiskie priekštati ir radušies nevis priesteru "atklāsmēs", bet gan vienkāršajā tautā, kur cilvēks pats savā dzīvē atklāj garīgumu, atklāj Dieva eksistenci. Un šeit parādās šīs izjūas, jo tieši pateicoties tām, jā - veidojas pagānismais pasaules priekštats. Tas nav pamatos priesteru atklāsmēs. Tas nav pamatots filozofu kontrukcijās. Tas pamatojas paša cilvēka sajūtās.

Pagāni Dievam nevis tic, kā kristieši, bet viņu jūt. Jā - arī es viņu jūtu, kaut arī ne visu no tā, ko jūtu es varu aprakstīt. Vari to saukt, par pesteli, ja vēlies, bet es zinu, nojaušu tās likumsakarības, kurām ir pakļauta garu pasaule, kas ir nevis filozofiska konstrukcija, bet realitāte, draugs, un vienīgais, kā tu to vari nosaukt par pesteli ir mēģinot argumentēt, ka pati realitāte ir pestelis, kas jums filozofiem nereti reizēm tīri labi izdodas.

Palasi Brastiņu, vai citus dievturu tekstus, un neskaitāmas reizes tur izlasījis, ka pagāns nevis tic dievam, bet atskārš viņa eksistenci.

Un kā reiz patiesi tikai un vienīgi atrodoties šinī vidē, kāds var saprast vides likumsakarības un mehānismus.

Tu vari filozofēt par amerikas, āfrikas vai austrālijas aborigēnu pagānismu, bet, tici man ne velna nesapratīsi ar savām filozofiskajām analīzes metodēm, jo tikmēr, kamēr pats nebūsi nonācis šamaņa transā, tu varēsi nodarboties tikai ar tukšu scholastiku, kā savulaik kristieši filozofēja, cik eņģeļu var apsēsties uz adatas, vai ko tamlīdzīgu.

Pētniecības līdzeklis esmu sev es pats un ciltu cilvēku liecības.

Hermentika pieprasa distancēšanos? Jā un nē. Fiziķis nevar pētīt gaismu, ja noliedz viņas eksistenci, vienkārši tāpēc, ka viņš to neredz. Šinī pasaulē ir lietas, ko vairums cilvēku neredz. Nejūt. Vai arī iemācās nejust vienkārši tāpēc, ka nespēj tās saprast.

Tu kā filozofs, neatrodoties te iekšā, patiesībā nemaz neredzi pat analizējamo materiālu. Es tev varu pastāstīt kaut kādu saulgriežu mītu un tu visā pārliecībā iedomādamies ka šis mīts apraksta pagānismu un pagānu pasaules uzskatu, metīsies to analizet un kritizēt, bet patiesībā analīzei būtu jāpakļauj, nevis mīta saturs, bet gan loma, kādu pagāna dzīvē ieņem šis mīts, un arī to neviens filozofs nesapratīs, pats nebūdams pagāns.

Un visbeidzot, lūdzu ievērot pieklājības normas un nedirsināties ar seksuālajiem terminiem, bet pieklājīgi aprobežoties ar pamatotiem argumentiem.

Goda vārds, nekādi nebiju iedomājies, ka inteliģents cilvēks, trešā kursa filozofijas students savā argumentācijā izmatos neargumentētus uzbraucienus.

Tā strīdās tīņi, ne pieauguši un pieklājīgi cilvēki.

Reply | Parent | Thread


evergreen

(no subject)

from: [info]evergreen
date: May. 25th, 2004 - 01:16 am
Link

skatos, ja suic ir te izteicies, tad man it kaa nebuutu ko iejauktis bet nevaru attureeties, neizsakot savas emocijas lasot shaadu dieviskju textu
izskataas, ka jums ir smagas probleemas uztvert jums veltiitos komentus
taa nav paaraak liela iedomiiba, iedomaaties, ka kaut kur vareetu pastaaveet kaadas epieejamaas zinaashanas vai citi pestelji? buusi chernaknjiznjiku vai ko taadu saskatiijies?
kas tev tie par unikaaliem veerteeshanas kriteerijiem, peec kuriem var pateikt, kursh ko labaak attiistiijis?
veesturiskais kontexts attieciibaa uz pagaanisma atplauxanu, ti neopagaanisma rashanos manupraat ir pietiekami redzams, lai to nevareetu uztvert nopietni
jaa un laikam undiine buus taa varenaakaa neopagaanisma koncentraacijas vieta, neopagaanisms skaidri ieziimee savu radnieciibu ( aizmirsu pateikt, ka man taa izskataas) ar jaunaa laikmeta kustiibaam, taa, ka pestelis tas vien ir
sapnjosim viedus sapnjus, ja nesapnjosim, sariisimies magjiskaas seenes, vai uzpiipeesim kaut ko un luuk tev shamanisms, buss naakotnes viizijas un savu dievu ne taa vien sajutiisi
pagaanisms ir pagaanisms un man izskataas, ka no religijas tur nav ne smakas, ja vien negroza kaut kaadaa veidaa konvencijas, peec kuraam kaut kas tiek saukts par religiju un kaut kas cits nee, shajaa kontekstaa tas driizaak liidzinaas sektai
ai labi apnika, zinot juusu mazspeeju truuxt motivaacijas lasiit taalaak
veel tikai par to argumentaacijas truukumu, pagaidaam to lieliski reprezenteejat juus atsaucoties uz kaut kaadiem emocionaaliem terminiem, kaa pieklaajiiba, pieaudzis, treshaa kursa filosofijas students aicinot iekljauties kaadaas normaas, nedomaaju, ka kaadu tas krata

Reply | Parent | Thread


D[ra]kone

(no subject)

from: [info]drako
date: May. 25th, 2004 - 09:22 am
Link

Vērtēšanas kritēriji ...

Tie protams vienmēr būs subjektīvi. Es salīdzinu to, ko un kādā līmenī savu mācību pamato kristieši ar to, kas pieejams mums, dievturiem vai citām mums radniecīgām organizācijām, tiem pašiem Asatru.

Nezinu ko tu gribēji teikt ar "vēsturisko kontekstu" ...

Jā, neopagānisms ir jaunā laikmeta kustība, jo kristietība, iesprūdusi savās dogmās ir atpalikusi no laikmeta, pie tam vēl tā reprezentē eiropai svešu mācību.

Indoeiropiešiem ir pašiem savas garīgās saknes uz kurām balstoties var veidoties jauna reliģija, jauns garīgums.

Tā pat, kā kriestietība un islams veidojās uz jūdaisma bāzes, kā parsisms (Avestas māacība) veidojās uz Hinduisma bāzes, tā arī neopagānisms var sākt jaunu ceļu paņemot labāko no tā, kas ir pieejams un mantojams no pirmatnējā pagānisma, pirmatnējām dabas reliģijām.

Reply | Parent