11 May 2021 @ 05:22 pm
 
"Šobrīd mēs, piemēram, satraucamies par zemo dzimstību Latvijā. Daudziem jauniem cilvēkiem joprojām ir tabu runāt par to, ka viņiem ir fertilitātes problēmas.

Jautājums, vai tas saistīts ar slikto pārtiku, ko pie mums sāka ievest 90. gados, kad šie cilvēki bija mazi un jauni.

Šā brīža jaunie bija bērni 90. gados, kad bija krīze, inflācija un nedroši ekonomiskie apstākļi.

Viņi pabeidza skolu, bija finanšu krīze, un atkal viņiem likās, ka dzīve ir nedroša un pabaisa. Šis ir trešais vilnis, ko tā piedzīvo. Nav brīnums, ka viņi arī pavisam apzināti izvēlas nelaist bērnus pasaulē."

Ilze Burkovska - Jakobsena

https://www.la.lv/par-ko-tu-gribi-klut-par-redisu-vai-tomatu
 
 
( Post a new comment )
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on May 11th, 2021 - 07:29 pm
Piedošanu, vai viņa tiešām ir dumja?
(Reply) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on May 11th, 2021 - 10:18 pm
Tev kā profesionālei šajā gara dāvanā pašai jāzina.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on May 11th, 2021 - 11:06 pm
Tu tagad gribēji man uzbraukt, bet dzērumā sapisies meistarībā, ja?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
gnidrologs[info]gnidrologs on May 12th, 2021 - 01:59 am
Nebūt ne.
(Reply) (Parent) (Link)
木[info]dombrava on May 13th, 2021 - 12:08 am
Ja trūkst visas informācijas vai faktu, tas nenozīmē, ka cilvēks būtu dumjš.

Es domāju, ka tā var runāt cilvēks, kam ģimene ir ļoti svarīga. Mums katram ir sava perspektīva, tāpēc arī varbūt viņa visus faktorus nenosauca. Mana bērnība bija deviņdesmitie, kad vecāki daudz par naudu strīdējās. Man ir daudz labu atmiņu arī, bet man toreiz šķita, ka jābūt galīgi trakam, lai veidotu ģimeni.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on May 13th, 2021 - 09:43 pm
Man tomēr šķiet, ka ģimenes veidošanas vēlme ar drošību šādā veidā pilnīgi noteikti nekorelē. Kara laikā cilvēki precas, bērni dzimst.
Es zinu, ka tas ir ļoti populārs uzskats - "vajadzīga drošība kā pamats ģimenes veidošanai", bet personiski man tas allaž licies ļoti greizs, pat pilnīgi ačgārns. Apgriezta kauzalitāte.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
木[info]dombrava on May 13th, 2021 - 11:39 pm
Kāpēc tik kategorisks uzskats par šo? Kādā ziņā greizs? Un kāpēc cilvēkiem ir pieņēmumi par drošību?

Es piekrītu, to nevar tā attiecināt uz visiem cilvēkiem, tas viss ir daudz sarežģītāk. Un noteikti cilvēki ir spontānas būtnes, arī bioloģija. Taču es nepiekrītu, ka pilnīgi ačgārns uzskats, pat ja apakšā var būt daudz kas cits, kāpēc cilvēks te jūtas nedroši vai bēg no attiecībām. Man nav vēlmes pārliecināt par pretējo, jo labi apzinos, ka ir arī citi faktori, kāpēc mūsdienās cilvēki ģimeni nevēlas veidot.

Varu izstāstīt dzimtas stāstu, cik tomēr cilvēki ir dažādi.
Mana vecmāmiņas mammas māsa kara laikā iepazinās ar savu vīru, bet tā kā viņi tobrīd bija ārpus Latvijas, bija nelegālie aborti, kuru dēļ viņai vairs pēc tam bērnu nevarēja būt. Toties bērni bija viņas māsai (vecvecmāmiņai), kas dzīvoja trūcīgāk un viena pati. Un viņa daudz neprātoja, cik labi apstākļi būs bērniem. Vecmāmiņu vīrs arī vēlāk pierunāja izdarīt abortu, jo divus bērnus uzturēt būšot grūti. Es kā bērns arī toreiz nepieņēmu tāda veida aprēķina domāšanu. Bet nu vismaz es saprotu, ka tiešām varbūt cilvēkiem pasaule šķiet ļauna un auksta, tāpēc būtu nežēlīgi te radīt dzīvību. Taču labi apzinos, ka šādos pašos apstākļos cilvēki bērnus radītu. Tāpēc tiešām ļoti individuāli un niansēti viss šis.
(Reply) (Parent) (Link)
(Anonymous) on May 13th, 2021 - 09:04 am
Zaķīt, Tev nesanāk.
(Reply) (Parent) (Link)