05 February 2021 @ 11:53 pm
Sabiedriskā apspriešana notiks pēc būvprojektēšanas pabeigšanas  

"Mēs atbalstām Rail Baltica un tā sniegtās iespējas nākotnē! Taču esam noraizējušies par dzelzceļa atzara uz lidostu šķērsojumu negatīvo ietekmi. Mēs esam pret autocentriskiem risinājumiem, kas ieved caurbraucošās transporta plūsmas apkaimju sirdīs - Torņakalna, Āgenskalna, Imantas, Zolitūdes, Pleskodāles dzīvojamās zonās! Mēs esam pret mūsu dzīves kvalitātes sabojāšanu, jo Rīga ir mājvietai draudzīga pilsēta! Sabiedriskā apspriešana par "Rail Baltica" trases lokālplānojumu Rīgā notiks 2021. gadā – pēc būvprojektēšanas pabeigšanas. Tādējādi tiek apdraudēta tiesiskā sabiedrības līdzdalība – tas ir unikāls gadījums pilsētplānošanā mūsu valstī. Biedrības regulāri ir iesaistījušās AS "RB Rail" sadarbības memoranda darbagrupās, iesakot jautājumus, kā uzlabot dzīves vidi šā gadsimta mēroga projekta ietvaros. Šobrīd aicinām iesaistītās puses - ja tomēr nav iespējams radīt augstu pievienoto vērtību, tad vismaz nepārkāpt slieksni, aiz kura pasliktināsies pārdaugaviešu dzīve! Praktiski tas nozīmē sekojošo. 1. Āgenskalnā pašlaik tiek plānots izveidot Liepājas ielas šķērsojumu kā trīs joslu tuneli, kas negatīvi ietekmēs ielu tīklu un transporta organizāciju plašākā mērogā. Tranzīta plūsma pieaugs Liepājas ielā un tuvējās ielās, pārvēršot mierīgas dzīvojamās zonas par caurbrauktuvi ar augošu satiksmes intensitāti, bīstamību, piesārņojumu un troksni. Turklāt plašā pārbūve izpostīs Liepājas ielas autentisko ainavu ar vēsturisko bruģi, liepu aleju un skatu uz piegulošajiem arhitektūras pieminekļiem (P. Stradiņa slimnīcas ēkas un dzīvojamās ēkas Liepājas ielā 40). 2.Torņakalnā pašlaik tiek plānots neatgriezeniski izmainīt ainavu, kas ilgā laika periodā izveidojusies kā apkaimes vizītkarte, tai skaitā vēsturiskie tilti Altonavas ielā un Torņakalna ielā. Papildus tiek plānots Vienības gatvi ar četru joslu tuneli savienot ar Raņķa dambi, kas turpinātu pēdējā desmitgadē neveiksmīgi pārbūvēto Raņķa dambja un Daugavgrīvas ielas trasi. Tas piesaistīs tranzīta auto plūsmu un vairāk kā kilometru garā posmā nav šķērsojama vietējiem iedzīvotājiem. Tas atstās aktīvo LU akadēmisko centru ar Mūkusalas ielas biznesa centru un Daugavas krastmalu atdalītu no vēsturiskā Torņakalna un Torņakalna stacijas. 3. Imantā un Zolitūdē pašlaik tiek plānots izveidot Anniņmuižas ielas/bulvāra šķērsojumu. Nekad iepriekš (pirms 2018. gada grozījumiem lokālplānojuma teritorijā) tas nav ticis plānots kā vienīgais apkaimju autosavienojums. Tas neatbilst labai pilsētplānošanas praksei, jo intensīva satiksmes plūsma koncentrēsies apkaimju centrālās ielās, kas tiek izmantotas rekreācijai un vietējo iedzīvotāju mikromobilitātei. Tiks pasliktināta gaisa kvalitāte, degradēta zaļā zona - Zolitūdes skvērs, Vecanniņmuižas parks ar dižkokiem, Anniņmuižas mežaparkam piegulošā teritorija. Tāpēc vēlamies mainīt tos iesaistīto pušu lēmumus, kuri neglābjami nesīs pilsētvides un iedzīvotāju dzīves kvalitātes pasliktināšanos. Proti - 1. Āgenskalnā aicinām atgriezties pie 2016. gadā publiski apspriestā garā Rail Baltica sliežu atzara tuneļa varianta, to nedaudz pagarinot, lai Liepājas ielas apkārtne saglabātos neskarta! 2. Torņakalnā aicinām rast tādus risinājumus, kas būs ieguvums vietējo iedzīvotāju pārvietošanās vajadzībām un apkaimei, kas lielā mērā ir atpazīstama, pateicoties tās bagātajai vēsturei un kultūras mantojumam! 3. Imantā un Zolitūdē aicinām izveidot autotransporta šķērsojumu tunelī Zolitūdes ielā un mikromobilitātes šķērsojumu Anniņmuižas ielā (gājēju, velosipēdu tunelis, kurā var braukt operatīvais transports), nepasliktinot dzīves kvalitāti nesamērīgi lielam skaitam iedzīvotāju! Iznākumā apkaimju centri būs iedzīvotāju vajadzībām un vietējās satiksmes nodrošināšanai, bet satiksmes intensitāte tiks novirzīta pa apkaimju malām. Netiks pasliktināta iedzīvotāju dzīves kvalitāte un zaudēta apkaimju identitātes sajūta."  https://manabalss.lv/par-pardomatiem-rail-baltica-trases-skersojumiem-kas-nepasliktinatu-dzives-vidi-pardaugava/show