creature ([info]creature) rakstīja,
@ 2007-03-17 11:38:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Par mākslinieka uzticību
Manuprāt, viens no smagākiem priekšnoteikumiem, lai kļūtu par mākslinieku ir naivā spēja uzticēties auditorijai, jo pat stāsti, kuri nav par mums tāpat vienmēr spoguļo mūs. Tieši tāpēc es ļoti cienu Žana Kokto filmu „Orfeja Testaments”, kurā pats autors atļāvās parādīties kameras priekšā un izspēlēt konfliktu ar savu iepriekšējo filmu varoņiem. Šis mazliet pārspīlētais inscenējums labi portretēja mākslinieka drāmu (gan ar sevis radītajiem tēliem, gan ar auditoriju). Autors pavisam noteikti ir kails publikas priekšā, viņš izģērbjas un kliedz: „Dieviniet mani, vai nīstiet, skūpstiet manas kājas, apmētājiet ar tomātiem, te nu es esmu tieši tik neķītrs, samaitāts, pretīgs, naivs un muļķīgs kā jūs mani redzat”. Autors arī vienmēr saskaras ar virkni pārpratumu, nepareizu interpretāciju, utt., bet tāds ir viņa liktenis – dzemdēt bērnu un pēc tam atdot to pūlim aptaustīt, samīļot, saplosīt, apžļembāt, izdrāzt visos iespējamos veidos. Un autori uzticas, uztic auditorijai savu lolojumu, kuram nu jādzīvo pašam sava dzīve, bet kurš vienmēr būs daļa no viņa, nu gluži kā mūsu bērni.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]bonhomme
2007-03-17 11:48 (saite)
Man ļoti patīk šis ieraksts.

(Atbildēt uz šo)


[info]rider
2007-03-18 00:27 (saite)
Piekrītu, arī es par to kaut kad relatīvi nesen domāju. Būt māksliniekam ir publisks striptīzs. Un ir jābūt pārliecinātam, ka apakšā kaut kas redzamības vērts ir.

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?