(bez virsraksta)

« previous entry | next entry »
Feb. 23., 2018 | 10:47 am

OK, ir vēl viena lieta, par ko jau ilgu laiku notiek cepšanās LV sabiedrībā un nu jau pārāk ilgu. Stambulas konvencija. Kopš Tieslietu ministrija uzsāka cirku ap to, tas joprojām nav beidzies. Ir "manabalss" akcija, kur var parakstīties pret Stambulas konvenciju. Kristīgais radio ik pa laikam uztaisa diskusiju par to labākajās krievu propagandkanālu tradīcijās, kur tiek pateikti pāris argumenti par labu tai un tad apgāzti. Stepaņenko, Rudzītis, kristīgie spēki un nacionāļu spēki ir sadevušies rokās un šēro rakstus par dažādiem ļaunumiem, kas radīsies to ieviešot. Argumenti pret konvenciju ir samērā jocīgi, jo izskatās, ka no 28. lappušu garā dokumenta ir paņemti 2 teikumi, nointerpretēti kā "nepastāvēs vairs sievietes un vīrieši" un paziņoti kā galvenā šī dokumenta doma un civilizācijas beigu sākuma mēģinājums. Realitātē nekad netiek īsti atzīts un runāts, ka vardarbība Latvijā ir problēma, ka konvencija to apskata no visiem galvenajiem rakursiem un piedāvā aktīvāk risināt vardarbības jautājumus un šo risināšanu kontrolēt un veikt kopīgi, tādā veidā radot arī nelielu spiedienu kaut ko mainīt, kas vienmēr palīdz, kad ir jāiekustina status quo.

Paskatīsimies, piemēram, kādi ir Zbigņēviča argumenti pret konvenciju.

1) Viņam nepatīk, ka konvencija iestājas ekskluzīvi par sieviešu tiesībām un vardarbību pret tām,
2) Uztraukums par sociālo dzimumu, minot, ka šī termina ieviešana nozīmē, ka konvencijas autori vēlas pateikt, ka nav atšķirība starp bioloģiskajiem dzimumiem
3) Uztraukums par emocionālo vardarbību pret vecākiem, kuriem būs jāpārdzīvo, ka bērniem mācīs skolās dzimumu vienlīdzību.

Pirmais punkts ir samērā jocīgs, jo diez vai kāds spēs iebilst tam, ka dažāda rakstura vardarbība, it sevišķi seksuālā, ir vērsta pret sievietēm, tamdēļ arī dokuments ir konkrēti par tām. Viņš min, ka viņam nepatīk, ka sieviešu tiesības tiek eskluzīvi atdalītas no ģimenes tiesībām, bet katram indivīdam ir savas tiesības netikt sistam, izvarotam u.tml. un tas nav jāskata ģimenes kontekstā, jo arī vīram nav tiesības sist savu sievu, ko gan nav sapratusi mūsu lielākā kaimiņvalsts.

Otrais punkts. Tiek nesaprasts jēdziens "sociālais dzimums", kas tieši tamdēļ ir ieviests, lai nošķirtu to no bioloģiskā un tas ir konvencijā skaidri un gaiši paskaidrots: "ar terminu „sociālais dzimums (dzimte)” tiek saprastas sociālās lomas, uzvedība, nodarbošanās un īpašības, ko konkrēta sabiedrība uzskata par atbilstošām sievietēm un vīriešiem".

Trešais punkts. Saukt par "emocionālo vardarbību" elementāru lietu mācīšanu skolā jau nu ir klaja demagoģija. Vecāki var savus bērnus izglītot kā viens vēlas, toties skolām nav jāpakļaujas katra vecāka individuālām iegribām, ja runājām par tādām vienkāršām lietām, kā uzsvēršanu, ka katrs dzimums var darīt ko vien vēlas, neierobežojot sevi aizspriedumos.

Par šo gan ir runāts daudz un ļoti, bet mani kaitina tas milzīgais truluma daudzums, kas tiek bliezts no cilvēku puses, kas šajā dokumentā redz pilnīgi ko citu, nekā to, kam tas ir paredzēts.

Link | ir doma | Add to Memories


Comments {73}

François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 02:56 pm
Link

Nu tad nevajag uzdot jautājumus "Kādēļ viņi nesniedz priekšlikumus?", it kā priekšlikumu sniegšana un to realizēšana būtu viens un tas pats. Un kā norādīju zemāk - praksē atsaukšanās uz saistošām konvencijām būtiski palielina kāda priekšlikuma iespējas tikt uzklausītam.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 02:59 pm
Link

Tā it kā krimināllikums jau tā pat nebūtu balstīts uz saistošām konvencijām. Un ko tieši konvencija ierosina praktiski jaunu, kas jau nav mūsu tiesību normās? Šoreiz nepaslinkoju un izlasīju to ūdeni. Plz, nocitē kādu no tām rekomendācijām, kura tavuprāt neatspoguļojas Latvijas kodeksos?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 03:04 pm
Link

Piemēram Latvijā ilgus gadus nav atrisināts jautājums par palīdzību seksuālas
vardarbības upuriem, tai skaitā tiesu medicīnisko ekspertīžu pieejamību.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 03:31 pm
Link

Kārtējais izpildvara sux gadījums. Tas viss ir politiskās gribas jautājums.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


chrono

(bez virsraksta)

from: [info]chrono
date: Feb. 23., 2018 - 03:41 pm
Link

Tieši gribas stimulēšanai konvencijas arī ir domātas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 03:44 pm
Link

Labi, bet ne tādā formā kā šī.

Atbildēt | Iepriekšējais


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 04:01 pm
Link

Politiskā griba ir arī likumdevēja varai. Un izpildvarai ir tiesības darboties tikai likumdevēja piešķirto pilnvaru un finansējuma ietvaros.

Atbildēt | Iepriekšējais


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 03:10 pm
Link

Tāpat Stambulas konvencija salīdzinoši lielu lomu pievērš tieši preventīviem pasākumiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 03:32 pm
Link

Tādi preventīvi pasākumi kā?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 03:57 pm
Link

Sk. minētās konvencijas 3.nodaļu - sabiedrības izglītošana, attiecīgo profesionāļu apmācība, rehabilitācijas programmas (ar mērķi atturēt no recidīva) u.tml.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 04:23 pm
Link

Aha, tā tieši ir tā daļa, kas iesaka noteikt mandatory ideoloģijas stundas izglītības iestādēs un darba vietās. Tipa ''cultural sensitivity" kursus, kur resna lezba ar lillā matiem tev nikni stāsta par tavu balto privilēģiju.:)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 04:41 pm
Link

Tavas seksuālās fantāzijas mani neinteresē.

Tā tiešām ir daļa, kurā atrodams pants, kas dažiem patoloģiski agresīviem pilsoņiem rada butthurtu par to, ka lūk nabaga jaunatni audzinās nekļūt par tādiem kā viņi. :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 05:17 pm
Link

Mūsu vecvecāki audzināja visas šīs beisik lietas. Tas, ka ļevoki tagad cenšas haidžekot morāli un uzstādīt sevi uz pjedestāla nav nekas jauns. Bet riebīgākā daļa ir tā, ka viņi liekuļo. Viņi nebūt nepiekopj sevis uzstādītas normas paši, tikai pieprasa no citiem un tā ir šīs konvencijas jēga. Mēs gribam vandalizēt jūsu kultūru, nojaucot jūsu paražas, lai varētu monopolizēt eksistējošo kulturālo naratīvu un tikt par jūsu kungiem. Komunizms 101.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 05:18 pm
Link

Btw, mūsu posti paliek reāli tievi.

Atbildēt | Iepriekšējais


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 06:01 pm
Link

Tavas fantāzijas par "ļevokiem" jau ir n-tās reizes lasītas un tādēļ nešķiet mazāk murgainas.

Par vecvecākiem runājot - piemēram, vēl salīdzinoši nesenā pagātnē fiziska sodīšana bērnudārzos un skolās (nereti cēlonim esot ne tik daudz sodāmā sliktajai uzvedībai, kā paša sodītāja sapistajai psihei) bija nasing spešal un tika uztverta kā norma. Tas pats bija arī attiecībā uz sadzīvisko vardabību ģimenē, ciktāl netika radīti būtiski miesas bojājumi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


gnidrologs

(bez virsraksta)

from: [info]gnidrologs
date: Feb. 23., 2018 - 06:30 pm
Link

Mūsu posti kļūst ne vien pārāk tievi, bet arī teksts aizpeld kaut kur nebūtībā. Harms tagad teiktu, ka lutče ņebuģem ob etom boļše govoriķ.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


François Pignon

(bez virsraksta)

from: [info]pinjons
date: Feb. 23., 2018 - 06:34 pm
Link

OK. Fine with me. Let the тяпница begin!

Atbildēt | Iepriekšējais