par rainisko izglītībā
Jā, un vēl es gribēju pastāstīt, ka ziņkārības dzīta ieskatījos no LR Izglītības minsitrijas apstiprinātās, izdošanai 2006. gadā nolemtās un joprojām pārdošanā esošās "Literatūras 7. klasei" darba lapās, kuras gan nebija liktas aizpildīt (pateiksimies skolotājas veselajam saprātam par šo), taču droši vien izmaksāja man kādi divipieesnt, jo lētāka jau te nekā nav.
Konkrētajā lapā bija nodrukāti jautājumi par nemirstīgo Raiņa lugu "Zelta zirgs", aiz katra atstātas nodrukātas 3-5 līnijas, kurās izvērst domu (mūsu dienās ir pilnīgi neiedomājami, ka jautājumu skolēnam nodiktē skolotājs, vai skolotājs uzraksta tos uz tāfeles. Izdevniecības pienākums ir šos jautājumus nodrukāt, un vecāka pienākums ir par tiem samaksāt, tādejādi kuplinot mūsu dzimtenes IKP). Jautājumi bija šādi:
1) Kas tev patika, un kas likās nepieņemams lugas I cēlienā? Ko tu būtu rakstījis citādi?
2) Kādas jaunas domas un izjūtas tev radās pēc II cēliena izlasīšanas?
3) Ko tu saprati, pēc tam kad izlasīji lugas III cēlienu? (grammas nazi, vai komati šet jāliek šādi? Saglabāta oriģinālā rakstība. Es dievgodvārds nezinu. Nelietoju šādas formas "pēctamkad". B. Ch)
3) Par ko tev lika domāt lugas IV cēliens? (jautājumi kļūst aizvien oriģinālāki, taisni iedveš bijību ar savu neparastumu)
Te kaut kas jaunradei:
4) Kas vēl, tavuprāt, varētu notikt lugas V cēlienā? Antiņš taču Saulcerīti jau pamodinājis, nonesis no stikla kalna. (Šeit, jāatzīst, es skolēnu vietā izvērstos. Te paveras plašs darbalauks - laulības krīze, prostamoluno, Antiņa niekošanās ar azartspēlēm, Saulcerītes liekais svars).
Es jūtu, ka nākamajā lapā arī seko patīkami pārsteigumi par simboliskām darbībām.
Konkrētajā lapā bija nodrukāti jautājumi par nemirstīgo Raiņa lugu "Zelta zirgs", aiz katra atstātas nodrukātas 3-5 līnijas, kurās izvērst domu (mūsu dienās ir pilnīgi neiedomājami, ka jautājumu skolēnam nodiktē skolotājs, vai skolotājs uzraksta tos uz tāfeles. Izdevniecības pienākums ir šos jautājumus nodrukāt, un vecāka pienākums ir par tiem samaksāt, tādejādi kuplinot mūsu dzimtenes IKP). Jautājumi bija šādi:
1) Kas tev patika, un kas likās nepieņemams lugas I cēlienā? Ko tu būtu rakstījis citādi?
2) Kādas jaunas domas un izjūtas tev radās pēc II cēliena izlasīšanas?
3) Ko tu saprati, pēc tam kad izlasīji lugas III cēlienu? (grammas nazi, vai komati šet jāliek šādi? Saglabāta oriģinālā rakstība. Es dievgodvārds nezinu. Nelietoju šādas formas "pēctamkad". B. Ch)
3) Par ko tev lika domāt lugas IV cēliens? (jautājumi kļūst aizvien oriģinālāki, taisni iedveš bijību ar savu neparastumu)
Te kaut kas jaunradei:
4) Kas vēl, tavuprāt, varētu notikt lugas V cēlienā? Antiņš taču Saulcerīti jau pamodinājis, nonesis no stikla kalna. (Šeit, jāatzīst, es skolēnu vietā izvērstos. Te paveras plašs darbalauks - laulības krīze, prostamoluno, Antiņa niekošanās ar azartspēlēm, Saulcerītes liekais svars).
Es jūtu, ka nākamajā lapā arī seko patīkami pārsteigumi par simboliskām darbībām.
Komati nav jāliek šādi, bet kuru tas interesē, ja ir tāds domu lidojums :)
bet piektais cēliens gan izklausās awesome :)