| From: | uks |
Date: | 19. Decembris 2006 - 10:58 |
---|
| | | (Link) |
|
Žēl vai ne žēl, bet tur jau nav vainīgs izdevējs. Tā ir nepareizi plānota mārketinga stratēģija. Galu galā tā ir tieši tāda pati prece kā desa vai veļasmašīna.
| From: | melora |
Date: | 19. Decembris 2006 - 11:05 |
---|
| | | (Link) |
|
Atkārtoju - grāmatas nav tik dārgas tāpēc, ka izdevniecībās kāds sava prieka pēc sēž un tās uzskrūvē, vismaz ne man zināmajās. Grāmatas ir tik dārgas tāpēc, ka izmaksas ir milzīgas. Var jau, protams, ķerties pie kaut kāda mārketinga trika, bet izmaksas tas nesamazinās. Ja vien neizdosies sabiedrībai iegalvot, ka tikai dārgas grāmatas ir labas grāmatas :)
neticu. tipogrāfijas strādā uz dempinga cenām, lielākajai daļai tulkotāju, redaktoru un maketētāju tiek maksāti graši. kas tad sastāda to astronomisko cenu? ja nu vienīgi mazā tirāža.
| From: | melora |
Date: | 19. Decembris 2006 - 11:13 |
---|
| | | (Link) |
|
Pirmkārt - jā, mazā tirāža. Ja nemaldos, vidēji tā ir ap trīs tūkstošiem. Vēl autortiesības, kas ārzemju autoriem ir krietni dārgākas nekā šeit. Tulkotājam, redaktoram, korektoram, teksta ievadītājam, vāka māksliniekam, galu galā arī telpu īrei - kopā izveidojas diezgan liela summa.
Ja jau šitik tālu, tad gandrīz vai gribas uzprasīt konkrētu kalkulāciju.
Bet gan jau arī Latvijai nesamērīgi lielais izdevniecību skaits, kā arī tieksme uz tipogrāfiskām izvirtībām spēlē savu lomu lielajā pašizmaksā.
labi - paliekam pie tēzes "viss maksā tik, cik maksā", bet tādā gadījumā jāsāk domāt, ka paši grāmatizdevēji vien būs atbildīgi - ja jau tik traki, nav ko līst tādā nedrošā biznesā.
| From: | uks |
Date: | 19. Decembris 2006 - 11:20 |
---|
| | | (Link) |
|
Tieši tā. Tā taču ir vispārzināma patiesība, ka jo vairāk ražo, jo lētākas izmaksas iznāk uz vienu vienību. Grāmatas taču arī ir bizness, tikai šķiet, ka ārkārtīgi nepārdomāts. Tad jau visi apdrošinātāji sen būtu bankrotējuši, ja netiktu veikti pētījumi par riska varbūtībām un tādām lietām.
Interesanti būtu redzēt sadalījumu pa izdošanas posmiem. Ja mums tieši poligrāfija tik dārga, tad varbūt vietējiem izdevējiem arī drukāt Spānijā un vest šurp ?
From: | grey |
Date: | 19. Decembris 2006 - 14:42 |
---|
| | | (Link) |
|
Es tam neticu. Jebkura biznesa mērķis ir nopelnīt un kāds noteikti arī nopelna izdodot grāmatas. Par nožēlu tas ir tieši tas cilvēks, kurš stāv vistālāk no pašas grāmatas, kuram tā ir "produkts", nevis literāra vērtība. Viņam ir izdevīgi iestāstīt citiem, ka šis bizness nav ienesīgs, ka nav iespējams grāmatas cenu nolaist zemāku. Ja reiz izdevējs pozicionē savu preci ar vārdiem: "Krāšņa, gaumīga, ekskluzīva, kvalitatīva daiļliteratūra." - tas nozīmē, ka viņš pats apzinās, ka prece ir dārga un, attiecīgi, tās mērķauditorija ir pircējs ar vismaz vidusmēra ienākumiem. Lētāk tās pašas grāmatas netiek piedāvātas, tā mākslīgi radot tirgū vakuumu un uzturot pastāvīgu pieprasījumu, lai brīžos, kad tirgus aktivitāte pieaug (piem. svētku laikā), tas dotu augļus. Par lasītkārajiem, kurus primāri interesē tikai grāmatas literārās kvalitātes, būtībā neviens nerūpējas.
Nu, un tagad ienāk Diena ar pavisam pretēju, uz "masu patēriņu" orientētu mārketingu un vakuums ir izjaukts. Dabiski, kādam tas nepatīk.
Personīgi ceru, ka no šīs situācijas ieguvējs būs tieši Lasītkārais pircējs, un, ka pēc laika kāds aizpildīs arī nišu starp "lēto" un "ekskluzīvo" literatūru.