Prof. Biezpientaures pētījumu centrs -

19. Dec 2006

09:37

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
(28 raksta | ir doma)

Comments:

From:[info]grey
Date:19. Decembris 2006 - 14:42
(Link)
Es tam neticu. Jebkura biznesa mērķis ir nopelnīt un kāds noteikti arī nopelna izdodot grāmatas. Par nožēlu tas ir tieši tas cilvēks, kurš stāv vistālāk no pašas grāmatas, kuram tā ir "produkts", nevis literāra vērtība. Viņam ir izdevīgi iestāstīt citiem, ka šis bizness nav ienesīgs, ka nav iespējams grāmatas cenu nolaist zemāku. Ja reiz izdevējs pozicionē savu preci ar vārdiem: "Krāšņa, gaumīga, ekskluzīva, kvalitatīva daiļliteratūra." - tas nozīmē, ka viņš pats apzinās, ka prece ir dārga un, attiecīgi, tās mērķauditorija ir pircējs ar vismaz vidusmēra ienākumiem. Lētāk tās pašas grāmatas netiek piedāvātas, tā mākslīgi radot tirgū vakuumu un uzturot pastāvīgu pieprasījumu, lai brīžos, kad tirgus aktivitāte pieaug (piem. svētku laikā), tas dotu augļus. Par lasītkārajiem, kurus primāri interesē tikai grāmatas literārās kvalitātes, būtībā neviens nerūpējas.

Nu, un tagad ienāk Diena ar pavisam pretēju, uz "masu patēriņu" orientētu mārketingu un vakuums ir izjaukts. Dabiski, kādam tas nepatīk.

Personīgi ceru, ka no šīs situācijas ieguvējs būs tieši Lasītkārais pircējs, un, ka pēc laika kāds aizpildīs arī nišu starp "lēto" un "ekskluzīvo" literatūru.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:19. Decembris 2006 - 16:45
(Link)
+1
(Reply to this) (Parent)