Prof. Biezpientaures pētījumu centrs -

4. Sep 2010

21:09

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Kāpēc tiek iekasēta transporta nodeva? Ceļu uzturēšanai? Tad kāpēc ir akcīzes nodoklis degvielai? Ko īsti nozīmē - akcīzes nodoklis - aizstāvēt vietējos ražotājus pret importa preču konkurenci, vietējas rafinērijas šajā gadījumā? Jeb tā izpaužas sociālais taisnīgums - kam ir, no tā jāņem? Tad jau lēmums apmaksāt apkures parādus no mājas kopējā budžeta nav nemaz tik neloģisks.

(9 raksta | ir doma)

Comments:

[User Picture]
From:[info]scope
Date:4. Septembris 2010 - 21:58
(Link)
Vai Tu par to, ka līdz ceļiem nauda nenonāk?
(Reply to this) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:4. Septembris 2010 - 23:21
(Link)
nauda līdz ceļiem :)

pareizi, vēl taču ir reģistrācijas nodeva, nebūt ne simboliska (teiksim, administratīvo izdevumu segsanai). Atkal, es saprastu ka Latvijā ražotajiem auto nodeva būtu Ls5 un ārzemēs ražotajiem - Ls500. Aizstāvam vietējos ražotājus, kā jau normālai valstij pienākas. Kas tagad? Ei čuvak, iedod naudu!

(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]scope
Date:5. Septembris 2010 - 00:12
(Link)
Par aizstāvēšanu neko neteikšu, bet par ar auto saistītiem ikgadējiem nodokļiem gan.
Idejiski ikgadējā nodeva + akcīze ir OK, bet ar realizāciju mums kā parasti - neko spoži neiet, jo nauda vai nu līdz ceļiem nenonāk, vai arī uzprojektē un uzbūvē slikti(te vēl var pastrīdēties, kā tie procenti sadalās starp feilera vaininiekiem).

P.S. Man pašam gan būtu tuvāks Lietuvas iekasēšanas veids, kur, ja nemaldos, viss nodoklis nāk no degvielas akcīzes. Tas sanāk savā ziņā godīgāk - jo vairāk braukā, jo vairāk maksā.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:5. Septembris 2010 - 00:26
(Link)
nez, cik liela daļa no visas degvielas LV un LT ir kontrabass, t.i. negūtie nodokļa ieņēmumi? Ja jau leiši neatsakās no savas sistēmas, jādomā, ka nav liela. Vai arī palielina akcīzi, sadalot zaudējumus starp maksātājiem :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]scope
Date:5. Septembris 2010 - 00:30
(Link)
Jau rakstot domāju, ka LV, vismaz šobrīd, tas ir diezgan nereāli.
Atceries, kas bija ar LT numuriem Latvijā...
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:5. Septembris 2010 - 00:56
(Link)
īsti neatceros, padarīja to štelli neizdevīgu? jeb ar likumu aizliedza? nu, tad jau vajadzēja ar likumu noteikt ka katrai ģimenei jābūt auto, un uzlikt nodevas, lai ikurāt nosedz ne mazāk par trešdaļu budžeta.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]scope
Date:5. Septembris 2010 - 08:44
(Link)
Aizliedza(atskaitot dažus izņēmuma gadījumus) Latvijas valstspiederīgajiem vadīt automašīnas, kas reģistrētas citā valstī.

Šaize jau ne tikai ar nodokļiem bija, LT numurētie varēja droši pārkāpt CSN un neviens nevarēja piespiest viņus tos sodus pēc tam samaksāt.
(Reply to this) (Parent)
From:[info]fedrs
Date:4. Septembris 2010 - 23:46
(Link)
Vajadzētu ieviest bezauto nodokli. Savukārt auto īpašniekiem izmaksāt pabalstus. Jo vairāk auto pieder, jo lielāks pabalsts.
(Reply to this) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:5. Septembris 2010 - 00:06
(Link)
Un nabaga autoīpašniekiem vēl jāmaksā par gaisa sūkni DUSā, ko izmanto arī velobraucēji, kuri nemaksā nodokli par ceļa lietošanu. Tāpēc doma par pabalstu nemaz nav peļama.
(Reply to this) (Parent)