Pilnmēness nogurdinātie - Par šodienas viltoto zaķi

About Par šodienas viltoto zaķi

Previous Entry Par šodienas viltoto zaķi21. Okt 2011 @ 16:57 Next Entry
Vispār jau manā saulainajā bērnībā bija tāda mācību stunda skolas pirmajās klasēs kā ceļu satiksmes noteikumi. Ja tādas vairs nav, varbūt jāatjauno.

Un jāpaskaidro, ka gājējs ir kings uz ietves un uz gājēju pārejām, iekšpagalmos un tādās vietās (kā arī ir pēc noteikumiem).

Un būtu labi, ja pārējās vietās viņš vienkārši nebūtu -- ne uz autobrauktuves daļas, ne uz velo. Vienīgais leģitīmais iemesls, kāpēc gājējam tur atrasties, ir, ja pašvaldības(jeb kas to dara?) nav uzlikušas ietvi. Nu, tur, kur kustība nav sadalīta starp auto/velo/gājējiem, tur skaidrs, ka visiem cits citu ir jāciena un ekstra jāuzmanās.

Jāņem vērā un nav jābrauc speciāli virsū, protams, arī tad, ja kāds IR tur, kur viņam nevajadzētu atrasties, bet tas cienīšanas daudzums gan, manuprāt, stipri samazinās, aptuveni tāpat kā, ja tu redzi, ka veikalā kāds zog. Petty thing, but what kind of person does that?
(ir doma)
[User Picture Icon]
From:[info]dominika
Date: 21. Oktobris 2011 - 17:19
(Link)
plus viens. man arī bija! skolas pagalmā bija sazīmetas zebras un krustojumi un bija tur jāstaigā.
From:[info]divi_g
Date: 21. Oktobris 2011 - 20:19
(Link)
A ko, vēl kaut kur kašķis par šo tēmu bija?
From:[info]divi_g
Date: 21. Oktobris 2011 - 21:18
(Link)
Mhm, mani, kā pamatā autobraucēju, protams, priecē, ka gājēji un velosipēdisti viens otru neieredz vairāk nekā autobraucējus. Laikam tādēļ, ka teritorija jādala.

Taču slikti ir tas, ka principā CSN nespēj atrunāt visus gadījumus (un dažus atrunā diezgan pastulbi) un tādēļ veiksmīga dalība satiksmē balstās uz veselo saprātu, savukārt šitie "gāganu kari" katrreiz liek šaubīties par tā pastāvēšanu.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Oktobris 2011 - 01:34
(Link)
nu ja "gāganu karu" rezultātā personāžs, kuram pieder šie vārdi "Un tātad es domāju ka veloceliņi ir lielākā nelaime kas vien iespējama. Jo viņa padara cilvēkus atšķirīgus utt. Sekojoši tas ir tikai laika jautājums ka kāds uz Skolas ielas veloceliņa lidojošs džeks (un ne jau tāpēc ka man nepatiktu ka viņš lido, bet viņs apdraud piemēram manus bērnus, kas netīšām var gadīties uz tā celiņa) dabūs ar mana busiņa durvīm." sapratīs, ka nevajag randomā klapēt velosipēdistus uz veloceliņa tāpēc, ka nav iemācījis bērniem piesardzīgi šķērsot veloceliņu un pa to nepastaigāties (kas ir svarīga prasme skolas ielā dzīvojošiem bērniem, piekrīti), pasaule būs kļuvusi mazlietiņ labāka.
From:[info]divi_g
Date: 22. Oktobris 2011 - 01:43
(Link)
Tev ir lieliska spēja iedegties "par lietu" un tad izmantot jebko, lai dotos krustakarā "par lietu" pret (gandrīz) jebkuru. Ja vēl tam pievienotos vēlme un spēja meklēt kompromisus, Tev vispār cenas nebūtu. Taču diemžēl.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Oktobris 2011 - 01:48
(Link)
es nezinu, kas tev par mušu ir iekodusi manā personiskajā sakarā, bet sirdsmiera dēļ vari izlaist manus komentārus un lasīt tikai pārējos, pēc būtības.
From:[info]divi_g
Date: 22. Oktobris 2011 - 02:15
(Link)
Tu, Tu pati biji tā muša :D

Labi, attālinoties: man izskatās, ka veloceliņi uz ietvēm ir ļaunuma sakne, jo rada pirmatnējas (?) cīņas starp velosipēdistiem un kājāmgājējiem par teritoriju. Daļa no problēmas ir neskaidrie CSNot (sadaļa par to, ka nav skaidrs, kam ir priekšroka uz veloceļiņa: velosipēdistiem vai gājējiem), daļa - valsts nespēja tos enforsēt (savulaik līdzīgas problēmas bija ar gājēju pārejām, taču CSDD akcijas un aktīva CP rīcība to lielā mērā mainīja; taču autobraucēji ir vieglo sodāmi, salīdzinot ar gājējiem un riteņbraucējiem (un motociklistiem, bet tas ir cits stāsts)). No otras puses, veloceliņiem uz ietvēm šobrīd īsti alternatīvas nav, jo nav alternatīvas automašīnām (tas ir sarežģīts jautājums, kura galvenā sastāvdaļa ir sistēmiska nespēja efektivizēt Rīgas Domes Satiksmes Dpt un Rīgas Satiksmi, lai sab.trans. nodrošinātu _civilizētu_ satiksmi pašā pilsētā). Turklāt stratēģiski ir jārēķinās, ka mums nav UK, holandiešu vai dāņu klimats, un velo nevar būt primārais pilsētas transports, tādēļ ir jāsaprot, ka kompromisu no velo kā mazākuma puses vienmēr būs vairāk, vismaz salīdzinot ar sab.transportu.

Par konkrēto situāciju - pēc CNS ir tā, ka veloceliņi un ietves, un ielas ir jāsadala velosipēdistiem un gājējiem. Draudēt anonīmam velosipēdistam ir "busiņa durvīm" ir neadekvāti, tādēļ Tava reakcija formāli ir pareiza. Bet, no otras puses, CSN uzliek pienākumu velosipēdistam rūpēties par gājēju drošību uz veloceliņa, kas padara lielu ātrumu ("lidošanu"?) arī par neadekvātu.
Un ko nu?
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Oktobris 2011 - 11:21
(Link)
starp citu, viss tusiņš bija par skolas ielas veloceliņu, kurš ir reti civilizēti nodalīts gan no ietves, gan no brauktuves. par veloceliņiem uz ietves vispār runas nebija nekādas. taču principā es tīri optimistiski skatos nākotnē, jo skaidrs, ka rīgā veloceliņi būs te uz ietves, te brauktuves, skatoties kur vairāk vietas. un ar laiku tauta iemācīsies, kas veloceliņš ir par zvēru un ko uz tā darīt un ko nedarīt, tāpat kā iemācījās taču, kas ir zebra.
From:[info]divi_g
Date: 22. Oktobris 2011 - 11:52
(Link)
Protams, ar laiku tas notiks, bet līdz tam būs ne viens viens sašutuma pilns fleims.
[User Picture Icon]
From:[info]rasbainieks
Date: 22. Oktobris 2011 - 11:53
(Link)
par ko arī paceļam glāzes! :)
(ir doma)
Top of Page Powered by Sviesta Ciba