Pilota memuāri.

mūžīgais luksofors.

mūžīgais luksofors.

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tātad, stāstiņš tāds. Dzelceļniekos (domubiedru grupā) Māris nesen kā ielika bildi ar vienīgo sen nojauktajā Madonas-Lubānas dzelzceļa līnijā esošo luksoforu. Proti, nav demontēts.
Tā nu radās doma, kas šobrīd tikai peld ēterī (ēterā?) - pievilkt tam luksoforam elektrību, pašu kapitāli norestaurēt (ar visu automātikas skapi un kāpnītēm), stikliņus jaunus un vākā elektroniku, kas ik pa laikam slēgātu gaismas no sarkanās uz dzelteno, tad zaļo.

Stāv nekurienes vidū dzelceļa luksofors, sen viss aizaudzis, bet šis kā nekas nebūtu bijis - midžinās, automātikas skapis tikšķ, apkārt viss appļauts, ierīkota telšu / kempinga vietiņa. Pie luksofora piemiņas plākse (labi saskatāma no ceļa): "Vienīgais luksofors kādreizējā dz.c. līnijā Madona - Lubāna".

Daudz līdzekļu tas neprasa, toties efekts kāds. Man šobrīd šķiet, ka, ja tas viss nonāks tālāk par idejas fāzi, es piedalos. Let's see if it's possible to make this shit happen.

/UPD.

Tāds viņš izskatās šobrīd.

  • Nu, redz. Tur ir vairāki apsvērumi. Pirmais no tiem ir tāds, ka luksofors tur atrodas jau gadus 20, un nav aiztikts, kas nozīmē, ka laikam jau nevienam nekādas dižas intereses par to nav un metālā arī necik nevar dabūt.
    Otrs aspekts ir tāds, ka to visu, protams, mēs mēģinātu saskaņot / pieteikt vietējā pašvaldībā, tā teikt - Lubānas novadam būtu savs tūrisma objekts. Tāpat kā mēs braucām skatīties Gaiziņkalna torņa sagrūšanu, tāpat šāds objekts, cerams, piesaistīs pieaugošu interesi, nevis vandāļus. (Still got some faith in humanity left).
    Un beigu beigās, gluži tāpat kā ar Civilās aizsardzības muzeju (kā reizi šobrīd skatos 'attiecīgās' lekcijas 2. daļu) - tā ir vairāk vai mazāk sirdslieta. Ja eventuāli tam būs atbalsts un arī pārējie būs ar mieru piedalīties, tad tas ir darbiņš, kas ne štrunta izmaksās neprasa.
    • Jā, saprotu ka tā ir sirdslieta un tas ir vairāk pašu priekam, pašu idejai, nevis tur kādai peļņai vai slavai. Tomēr zinu kā ir kad citi šo ideju nesaprot - tam vairākas reizies izgāju cauri kad mūsu bunkuram atslēdza elektrību, pēc laika aplaupīja un vēl pēc laika vēl kāds, kurš sākumā aktīvi bīdīja bunkuru, pateica, ka īstenībā jau tāds muzejs diez vai kādam interesē. Vismaz man tas lika apdomāt kā darīt tālāk lai nenāktos tā vairāk aplauzties.
      BET. Ja nu Tu tomēr izlem, ka elektrību pievilkt IR reāli un nebūtu žēl, ja kāds tomēr pēc laika izdarīto sapostītu - esmu gatavs kādā mērā palīdzēt. Kopā nebūtu jau grūti to pārjaukt un pārkrāsot, var būt būtu vērts pāris betona plāksnes nolikt pie luksfora staba lai tam būtu iespējams tikt klāt, gan arī automātikas kasti var ar LDz sarunāt. Kaut ponta pēc kastē ielikt GSM modemu pa kuru varētu kontrolēt vai spuldzītes nav izdegušas, vai kāds nelien automātikas kastē un tā. Pie tam gan jau ir vērts arī ar dzelzceļa muzeju sadraudzēties, ko arī savas tēmas dēļ ceru drīzumā mēģināt izdarīt.
      • Make no doubt about it. Pievilkt elektrību es pats, protams, nevaru un netaisos, bet tādu domu izmeta viens cits čalis, kam ir gali ar dzelceļniekiem. Ja viņš uzņemas/paveic to daļu (kas īstenībā ir galvenā, jo nu fleksi pļavas vidū ar zāles enerģiju neiedarbināsi :D), tad ir zaļā gaisma. Apmēram tā es arī pozicionēju savu nostāju.
        Nu, un GSM modems attālinātai kontrolei - tas jau vispār būtu āsom.

        Pagaidām dzīvosim - redzēsim. Zinu, ka Tev ir liela daļa taisnības, un ka pirmais, ko kāds tur mēģinātu darīt, protams, ir nospert kaut ko pašu elektrības kabeli, sadales kasti nodot metālā un tamlīdzīgi. Es vienkārši gribu cerēt, ka kaut kāds kāpums apziņas līmenī ir sasniegts un mēs neesam gluži mežoņi. :/
        Anyway. Ja Tev sanāk kādus vārdus pārmīt ar dzelzceļa muzeju, varbūt vari tīri konceptuāli apjautāties, kā viņi vispār skatās uz šādu ideju. That'd be great.
        • Mnu, zini, mēs neesam, bet ik pa laikam uz ielas redzu tādus, kuri apspriež pat to, par cik varētu centrāltirgū nodot plastmasas kastes. Un, zinkā, šitādu indivīdu dēļ iesaku apdomāt ideju par autentiskajām trepītēm pie luksofora.
          Bet kad vēl sanāks runāties ar dzelzceļa muzeju, ieminēšos par šo ideju, jo jā, tāds "piemineklis" būtu lielisks. Tur vispār sliedes vēl ir vai tikai luksofors palicis?
          • Nē, tas jau tas pasakainākais šādam projektam - nav ne sliežu, ne infrastruktūras, nekā, pat ne plikas naglas, kas liecinātu, ka bijis dzelzceļš. Ir tikai šis luksofors un pati stacijas ēka mazliet nostāk.

            Un par tām trepītēm un skapi es ar' sāku domāt. Tikšķoņu var nosimulēt, skapis un kāpnītes ir kā ielūgums tādiem, kuri uz ielas. Lai gan tur... a kas zina. Varbūt uz pabalstiem dzīvo.

            Tā kā luksoforam ir 4 "stobri", baigi smuki arī sanāktu (pēc leģendas): Vispirms sarkanā gaisma, tad dzeltenā, tad pašā apakšējā - zilā (cerību / manevru) un beigās - zaļā. Un to kā paskaidrojumu / leģendu pie plāksnītes klāt.

            Nākamie tādi piemērotākie ir tikai Žīguros, un nav zināms, vai pastāv vēl šobaltdien.
            • Mnu, ar secību slēgšanu jau nav problēmu. Pie tam, ja izvēlētos LEDus (kas, protams, nebūtu autentiski, bet būtu stipri ekonomiskāk) var būt visu vadību + potenciālo modemu varētu iepidžināt pašā lukturī līdz kuram jāaizvelk vien vads? Neesmu nekad šos lukturus redzējis atvērtus, nezinu cik tajos vietas.
              Ehh, bet tā no vada nomest vadu un atvilkt gan diez vai ļaus - par to noplēstu 9 ādas. Un no kaut kurienes vilkt vadu - uzreiz projekts un tā...
              --
              Bet, jā, "I'm in" ne tikai uz muldēšanu, bet uz vadību ja kaut kas notiek.
              • Pavicināju rociņas - ir aizdomas, ka tā aizmugurējā vāka daļa (kurā oriģināli nav nekā iekšā, vien patronas), ir apmēram 45 x 18 cm, uz aci. Bet es varētu arī kļūdīties. Tiklīdz būs rokā kāds reāls luksofors / tā pārpalikums, tā būs zināmi arī precīzie gabarīti un dziļums. Izskatās arī, ka laikam jau beigās jāpaliek pie LEDiem.

                Tagad ir tā, ka
                1)mēs pa visiem noprecizēsim, ko īsti gribam un varam finansiālā un tehniskā ziņā,
                2)tad laikam brauciens uz Lubānu runāties ar pašvaldību

                nu, un tad

                3)realizācija.

                Cik ātri tas viss notiks (JA notiks) - nav ne jausmas, bet tad jau redzēs.
                • OK, tad dod tik ziņu, ja vien es neesmu Šmucspainavas melnajā sarakstā.
                  • :D Par ko? Par troļļošanu? PFFFFF. Kādam taču IR jānodarbojas arī ar audzināšanu. Jaunuļiem patīk muldēt par deviņiem mēmiem, pat ja paši nesaprot, kādas aplamības runā. Nu, tā.

                    Parasti es uzņemos šo lomu - velku visus aiz kājas zemē konsistenti. Kādi džouli, kāda enerģija, kas-kur-kā.

                    Īsāk sakot - ziņa tiks dota, kad (ja) pienāks laiks.
        • Tur nav vienkāršāk uzlikt kaut kādu saules paneli + aķīti un tajā luksoforā auto lampas uz 12V vai pat kaut kādus LEDus? Vilkt vadu uz nekurini varētu būt samērā liels čakars, plus, ja tur tuvumā nav nekādas infrastruktūras (t.i. māju), kur varētu pieeju elektrībai kaut kā sarunāt, tad oficālā ceļā to dabūt uz to stabu diez vai ir iespējams. Protams, jautājums, cik ilgs laiks būs vajadzīgs vietējiem aborigēniem, lai to paneli noplēstu un aķīti ieliktu Pasātā.

          Fleksim uz restaurācijas laiku var paņemt ģeneratoru.


          Kur tieši tas ir? Un kā sauc grupu draugos?

          Bet ideja ir riktīgi jauka. Veiksmi!


          • Tas ir Lubānas novads. Tā kā pats uz vietas neesmu bijis, tad precīzi nepateikšu, bet tam vajadzētu būt Lubānas stacijas ieejas luksoforam, proti, stacijai jābūt turpat. Katrā ziņā ne tik nesamērīgi tālu, lai kabelis ar tādu jaudu (say, 150W pastāvīgā slodzē, ierēķinot visu visneekonomiskākajā variantā), radītu kaut cik nopietnu sprieguma kritumu uz garumu.
            Doma ir, ka reāli jau prasītos vai nu LEDus, vai kvēlspuldzes, bet pēdējās ir stipri neekonomiskas..
            A vot par to paneli es tieši tāpat kā Tu vispirms iedomājos par Pasātu. :D Tas jau nu gan būtu objekts, ko aizstiept, ja neviens nepieskata.

            Domubiedru grupa tā arī saucās - "vilcieni".
            • Nu jautājums, cik tas panelis ir liels. Ja viņu var kaut kā piestiprināt pašā augšā, tā, lai tikt pēc viņa būtu mega čakars, tad varbūt arī kādu laiku noturētos. Aķīti atkal varētu ielikt kaut kādā konteinerā, ko ierakt vairāk kā metra dziļumā, kur ir konstanta + temperatūra, kas būtu labi ziemā un arī būtu droši.

              Atradu - http://goo.gl/maps/lgQmo :)

              Nu kaut kādi elektrības stabi jau ir turpat blakus. Māc gan šaubas, vai tur neoficiālā ceļā to var dabūt cauri. Oficiāli gan jau ir jābūt kaut kādam projektam utt.
              • O, ku' nadzīgs!!!! Super! :) Labais! Redz visu street-view'ā. :)

                Anyway. Spožā doma tāda, ka iesaistot pašvaldību, caur vietējo TIC'u un, ja taisīt, tad tā, lai pēc tam tas paliek pašvaldības īpašumā, kura tad arī to pieskata un kas vienkārši būtu tāds piesaistes / tūrisma objekts, kas īsti sevišķus ieguldījumus neprasa. Būtībā jau pašvaldībai nekas nav jādara, tikai jādod atļauja un ideālajā gadījumā jāļauj pieslēgties kādam stabam, kastei, whatever.
                Vienīgais, es gribu, lai izskatās cik iespējams autentiski, jo ar kkur uzkabinātu saules paneli izskatītos pagalam ērmīgi.

                Ja jau gribas iedziļināties sīkumos, mēs šiem pat vizualizācijas varētu uztaisīt, ja vien tas iet cauri.

                Lai vārās tā ideja, lai vārās.
                • Nu es esmu Google Maps, Balticmaps.eu un Bing Maps PRO lietotājs. :D

                  Pareizi jau ir, ar vietējo ļaužu atbalstu šo realizēt būtu daudzkārt vienkāršāk un reālāk.
Powered by Sviesta Ciba