Limbaždzelzceļš_čellendž!
Un tātad. Brīsniņu iepriekš mēs ar emiilia nolēmām pieņemt neoficiālo kautskis (arī scope -- šeit) izaicinājumu noiet posmu pa bijušā (būšošā - 'būt' nākotnes forma - RailBaltica?) dzelzceļa Rīga - Rūjiena maršrutu no Skultes līdz Limbažiem. Stacijas:
-Skulte
-Ziediņi
-Stiene
-Inte
-Lāde
-Lielezers
-Limbaži
Posma garums - 26km +/-. Jāpiebilst, ka maršruts, izrādās, ir iecienīts! Neskatoties uz to, ka aiz Lādes brikšņi ir faktiski līdz pat Limbažiem, ir manāma taciņa, kuras autors gan noteikti nav tikai kautskis un apliecinājums tam izrādās grupiņa, kuru sastapām aiz pārvada pār šoseju, un kas devās pretējā virzienā - uz Skulti! :)
Stiene, 1990.g. maijs.
Sliežu beigas drīz aiz Skultes stacijas. Kādreiz stiepās vēl kādu kilometru tālāk.
Ziediņu p.p. perons un dzelzceļnieku mājas:
Sākotnēji posms ir šāds:
Nākamā pietura - Stiene, 1990g.
Tā pati Stiene, 2014.g.
Pati stacijas ēka stāv kā stāvējusi, gluži kā tualete (analogs - Dolē) un stabiņš ar "S" (svilpes signālu).
Nākamā pietura - Inte. Te vairs ceļš nav tik labs un sākas hārdkōrs.
Salīdzinājumam - tā pati Inte 2008 (Pēc Coja)
Nākamā pietura - Lāde. Tuvumā ir bijušo dzelzceļnieku mājas un ceļš ir teicams. :)
Lāde 2008. Pati stacija ir precīza kopija Saulkalnes stacijai. Well, bija. :)
Visfeinākais būtu nekurienes vidū pēc oriģinālā projekta atjaunot visu staciju ar peronu, lampu stabiem, soliņiem un sliežu ceļa posmiņu. Tas tā. Manas fantāzijas.
Lielezera p.p. - 4 aizauguši stabi tikpat aizauguša uzbēruma malā. Gulšņus tai posmā neviens nav pacenties izraut.
Dzelzceļa tilts pār šoseju pirms Limbažiem. Šeit arī geocatch zem tilta - magnētisks fotofilmiņas futlārītis. Tieši trāpījām uz čaļa, kas to tobrīd medīja.
Pēdējais luksofors (stabs) pirms Limbažiem un posma defaultie brikšņi.
Un tad pēkšņi beidzas Limbažu stacijas bijušie sliežu ceļi un priekšā to vietā ir jaunizbūvētais apvedceļš.
Galapunkts! Limbažu stacija, Zemitānu/Oškalnu stacijas kopija, kas mūsdienās kalpo kā autoosta un, muļķīgākais, apkalpo pa lielam tos pašus maršrutus, kurus sedza dzelzceļš.
-Skulte
-Ziediņi
-Stiene
-Inte
-Lāde
-Lielezers
-Limbaži
Posma garums - 26km +/-. Jāpiebilst, ka maršruts, izrādās, ir iecienīts! Neskatoties uz to, ka aiz Lādes brikšņi ir faktiski līdz pat Limbažiem, ir manāma taciņa, kuras autors gan noteikti nav tikai kautskis un apliecinājums tam izrādās grupiņa, kuru sastapām aiz pārvada pār šoseju, un kas devās pretējā virzienā - uz Skulti! :)
Stiene, 1990.g. maijs.
Sliežu beigas drīz aiz Skultes stacijas. Kādreiz stiepās vēl kādu kilometru tālāk.
Ziediņu p.p. perons un dzelzceļnieku mājas:
Sākotnēji posms ir šāds:
Nākamā pietura - Stiene, 1990g.
Tā pati Stiene, 2014.g.
Pati stacijas ēka stāv kā stāvējusi, gluži kā tualete (analogs - Dolē) un stabiņš ar "S" (svilpes signālu).
Nākamā pietura - Inte. Te vairs ceļš nav tik labs un sākas hārdkōrs.
Salīdzinājumam - tā pati Inte 2008 (Pēc Coja)
Nākamā pietura - Lāde. Tuvumā ir bijušo dzelzceļnieku mājas un ceļš ir teicams. :)
Lāde 2008. Pati stacija ir precīza kopija Saulkalnes stacijai. Well, bija. :)
Visfeinākais būtu nekurienes vidū pēc oriģinālā projekta atjaunot visu staciju ar peronu, lampu stabiem, soliņiem un sliežu ceļa posmiņu. Tas tā. Manas fantāzijas.
Lielezera p.p. - 4 aizauguši stabi tikpat aizauguša uzbēruma malā. Gulšņus tai posmā neviens nav pacenties izraut.
Dzelzceļa tilts pār šoseju pirms Limbažiem. Šeit arī geocatch zem tilta - magnētisks fotofilmiņas futlārītis. Tieši trāpījām uz čaļa, kas to tobrīd medīja.
Pēdējais luksofors (stabs) pirms Limbažiem un posma defaultie brikšņi.
Un tad pēkšņi beidzas Limbažu stacijas bijušie sliežu ceļi un priekšā to vietā ir jaunizbūvētais apvedceļš.
Galapunkts! Limbažu stacija, Zemitānu/Oškalnu stacijas kopija, kas mūsdienās kalpo kā autoosta un, muļķīgākais, apkalpo pa lielam tos pašus maršrutus, kurus sedza dzelzceļš.
P.S. Pašam būs vēl jāiemūžina Inte (atgādina Kārdes staciju uz Ērgļu dzelzceļa) un Lielezera stabi, varbūt arī uz Rūjienas pusi noskaņosimies.