Journal    Friends    Archive    User Info    memories
 

Vasara un dūmi -

Apr. 7th, 2018 09:55 am

Lasu no Rīgas pārvesto presi un brīnos, vai tiešām atmiņa tik selektīva, ka no līdz šim lasītā izveidotajā bildē Maija Tabaka sevi vienmēr gleznojusi kā padomijā neatzītu un marginalizētu mākslinieci, teju vai disidenti, bet te pēkšņi, "Ir" uzjautāta par Lešinska grāmatā minēto un dzīvošanos Rietumberlīnē, saka: "Es biju pasaules mēroga stipendiāte, un man neviens neiedrošinājās prasīt rakstīt ziņojumus."
Arī visiem citiem intervētajiem, izņemot Stradiņu, tiešos vārdos vai zemtekstos attieksme "Es biju citas klases vecis (vecene)." Vai tiešām bija tāda klase, kurai neuzdrošinājās pat paprasīt ziņojumu vai citu sadarbošanos?

27 comments - Leave a commentPrevious Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Comments:

From:[info]kreiza
Date:April 7th, 2018 - 11:14 am
(Link)
Un kā Tu domā, kurš to varētu zināt? :) Man neviens nav prasījis... Varbūt es arī biju cita klase :D
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 11:16 am
(Link)
Jā, cita :) (bet ne jau tāda, kurai neiedrošinās paprasīt)
From:[info]kreiza
Date:April 7th, 2018 - 11:19 am
(Link)
Nu nez, vienbrīd augstskolā par pasniedzēju strādāju- domā, ka pārāk zema klase, profesoram jābūt? :D
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 11:27 am
(Link)
Nē, nē :D, neskaidri izteicos, gribēju teikt - tie, kuriem dažādu iemeslu dēļ nepiedāvāja, noteikti bija pavisam citās klasēs kā tie, kuriem pat neiedrošinājās! piedāvāt.
From:[info]romija
Date:April 7th, 2018 - 11:29 am
(Link)
Nu ko tad citu teiks? :) Tāpēc jau tup uz tiem maisiem!
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 11:32 am
(Link)
bet kā marginalizēta napaciņa tēls kaut vai paša galvā saskan ar "pasaules mēroga stipendiāte"?
From:[info]romija
Date:April 7th, 2018 - 11:35 am
(Link)
ai, nu, mākslinieka galvā ir daudz dīvainu labirintu ;)
From:[info]rubija
Date:April 8th, 2018 - 01:01 pm
(Link)
Mākslinieki redz pasauli citādāk
From:[info]romija
Date:April 8th, 2018 - 04:06 pm
(Link)
jo ir bik tērēti? :)
From:[info]kreiza
Date:April 7th, 2018 - 11:37 am
(Link)
Tā pasaules mēroga stipendija bija PSRS piešķirta?
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 11:52 am
(Link)
Lešinskis: "1976.gadā KSK Mākslas sekcija, respektīvi VDK, ar kāda aizrautīga Rietumvācijas latvieša, kultūras darbinieka darbīgu ierosmi un liberālās rietumvācu kultūras apmaiņas biedrības lētticgu atbalstu izkārtoja latviešu glezotājas Maijas Tabakas viena gada uzturēšanos rietumvācu stipendiātes lomā Rietumvācijā."
From:[info]dardenne
Date:April 7th, 2018 - 10:14 pm
(Link)
Tabakai bija DAAD stipendija, viena no prestižākajām Vācijas valdības stipendijām. Hardijam Lediņam arī to piešķīra 90.tajos, vairāk nevienu tās stipendiātu nezinu no Latvijas. Lešinska arogantais, pārākuma apziņas iekrāsotais tonītis man gan baigo uzticamību viņa tekstiem un spriedumiem nevieš.
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 10:35 pm
(Link)
Arī pats sevi par izdarīto viņš tajos tekstos nicina.
Man godīgi šķiet tas, ka viņš ir skarbāks pret trimdiniekiem, kuri sadarbojās, jo viņu izvēles iespējas tomēr bija daudz brīvākas.
From:[info]krishjaanis2
Date:April 7th, 2018 - 11:47 pm
(Link)
Bet uzticamība čekistu un kolaborantu tekstiem kaut kā lielāka, ne?
From:[info]dardenne
Date:April 7th, 2018 - 11:51 pm
(Link)
Pardon, Lešinskis jau ar nekāds disidents tomēr nebija.
From:[info]vilibaldis
Date:April 7th, 2018 - 11:35 am
(Link)
Par Tabaku man vispār diezgan duāli viedokļi vēl no seno laiku PR kampaņām, bet personīgi nepazīstu tā kā spriest grūti :)
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 11:57 am
(Link)
kādas tās PR kampaņas bija?
From:[info]krishjaanis2
Date:April 7th, 2018 - 12:01 pm
(Link)
Muļķības, pat iepazīstoties ar līdz šim rudimentārajiem pētījumiem-kopsavilkumiem par VDK darbību LV, ir gana skaidrs, ka starp māksliniekiem un zinātniekiem nebija tikpat kā neviena "nepieskaramā" - ziņojumus nerakstīt varēja, varbūt, tikai kāds A.Upītis, un tā attiecīgi arī bija tā "cita kategorija", tiesa, Upīši & co rakstīja jau pavisam cita veida ziņojumus un atskaites kaut vai denunciāciju formā.
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 12:09 pm
(Link)
Tiem, kuri, izpildot pasūtījumu, rakstīja atklātas denunciācijas presē, varbūt tiešām ar aizmuguriskiem ziņojumiem nebija jāniekojas. Bet Lešinska minētie tādā klasē nebija.
From:[info]klusais_okeans
Date:April 7th, 2018 - 01:33 pm
(Link)
nu, tā viņas stipendija bija patiesi ekskluzīva. Un - ne jau Tabaka vienīgā, kura tolaik (līdz braucienam) vietējā mākslas dzīvē skaitījās autsaidere, bet, tiklīdz kaut kas no padomju mākslas "jāatrāda" Rietumiem, priekšroka bija visiem šiem pusnonkonformistiem.
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 02:16 pm
(Link)
Būtu vajadzīgi stāsti par to, cik tas maksāja un kā - ar priekšapmaksu, pēcapmaksu vai vēl kā citādi?
From:[info]klusais_okeans
Date:April 7th, 2018 - 03:22 pm
(Link)
kas tieši maksāja?
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 04:00 pm
(Link)
Ar kādām sadarbības formām viņiem nācās maksāt par VDK strukturvienības noorganizētiem bonusiem.
(Eglāja-Kristsone uzskaita 4 instances kurās vajadzēja saskaņot jebkuru kandidātu pat vienreizējam kultūrsakarnieku braucienam. Tāpēc stāsts, ka ierodas Valdis Āboliņš un Borgs juniors un kaut ko noorganizē ir no pasaku pasaules.)
From:[info]unpy
Date:April 7th, 2018 - 02:10 pm
(Link)
KSK bija VDK izveidota(nevis savervēta vai izmantota) struktūra, faktiski - apakšstruktūra. Ar to, manuprāt, viss pateikts.
From:[info]sirdna
Date:April 7th, 2018 - 02:54 pm
(Link)
Kāda klase, kas tā Tabaka un tamlīdzīgie tādi bija? Utes viņi bija, ne dievgaldnieki.

Muld tagad, uz vecuma galu muti brūķē.
From:[info]divi_g
Date:April 7th, 2018 - 10:09 pm
(Link)
Domāju, ka ārpus VDK tvēriena tajos laikos bija tikai augsta ranga PSKP funkcionāri un augsta ranga armijnieki. Varbūt viņa bija patiesībā bija, piemēram, Padomju Kara flotes admirālis? :)
From:[info]heda
Date:April 7th, 2018 - 10:36 pm
(Link)
ō, tā tik tiešām būtu cita klase :D