|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vasara un dūmi -
Comments:Un kā Tu domā, kurš to varētu zināt? :) Man neviens nav prasījis... Varbūt es arī biju cita klase :D
Nu nez, vienbrīd augstskolā par pasniedzēju strādāju- domā, ka pārāk zema klase, profesoram jābūt? :D
Nē, nē :D, neskaidri izteicos, gribēju teikt - tie, kuriem dažādu iemeslu dēļ nepiedāvāja, noteikti bija pavisam citās klasēs kā tie, kuriem pat neiedrošinājās! piedāvāt.
Lešinskis: "1976.gadā KSK Mākslas sekcija, respektīvi VDK, ar kāda aizrautīga Rietumvācijas latvieša, kultūras darbinieka darbīgu ierosmi un liberālās rietumvācu kultūras apmaiņas biedrības lētticgu atbalstu izkārtoja latviešu glezotājas Maijas Tabakas viena gada uzturēšanos rietumvācu stipendiātes lomā Rietumvācijā."
Tabakai bija DAAD stipendija, viena no prestižākajām Vācijas valdības stipendijām. Hardijam Lediņam arī to piešķīra 90.tajos, vairāk nevienu tās stipendiātu nezinu no Latvijas. Lešinska arogantais, pārākuma apziņas iekrāsotais tonītis man gan baigo uzticamību viņa tekstiem un spriedumiem nevieš.
Arī pats sevi par izdarīto viņš tajos tekstos nicina.
Man godīgi šķiet tas, ka viņš ir skarbāks pret trimdiniekiem, kuri sadarbojās, jo viņu izvēles iespējas tomēr bija daudz brīvākas.
Bet uzticamība čekistu un kolaborantu tekstiem kaut kā lielāka, ne?
Par Tabaku man vispār diezgan duāli viedokļi vēl no seno laiku PR kampaņām, bet personīgi nepazīstu tā kā spriest grūti :)
Muļķības, pat iepazīstoties ar līdz šim rudimentārajiem pētījumiem-kopsavilkumiem par VDK darbību LV, ir gana skaidrs, ka starp māksliniekiem un zinātniekiem nebija tikpat kā neviena "nepieskaramā" - ziņojumus nerakstīt varēja, varbūt, tikai kāds A.Upītis, un tā attiecīgi arī bija tā "cita kategorija", tiesa, Upīši & co rakstīja jau pavisam cita veida ziņojumus un atskaites kaut vai denunciāciju formā.
Tiem, kuri, izpildot pasūtījumu, rakstīja atklātas denunciācijas presē, varbūt tiešām ar aizmuguriskiem ziņojumiem nebija jāniekojas. Bet Lešinska minētie tādā klasē nebija.
nu, tā viņas stipendija bija patiesi ekskluzīva. Un - ne jau Tabaka vienīgā, kura tolaik (līdz braucienam) vietējā mākslas dzīvē skaitījās autsaidere, bet, tiklīdz kaut kas no padomju mākslas "jāatrāda" Rietumiem, priekšroka bija visiem šiem pusnonkonformistiem.
Būtu vajadzīgi stāsti par to, cik tas maksāja un kā - ar priekšapmaksu, pēcapmaksu vai vēl kā citādi?
Ar kādām sadarbības formām viņiem nācās maksāt par VDK strukturvienības noorganizētiem bonusiem.
(Eglāja-Kristsone uzskaita 4 instances kurās vajadzēja saskaņot jebkuru kandidātu pat vienreizējam kultūrsakarnieku braucienam. Tāpēc stāsts, ka ierodas Valdis Āboliņš un Borgs juniors un kaut ko noorganizē ir no pasaku pasaules.) KSK bija VDK izveidota(nevis savervēta vai izmantota) struktūra, faktiski - apakšstruktūra. Ar to, manuprāt, viss pateikts.
(Reply)
Kāda klase, kas tā Tabaka un tamlīdzīgie tādi bija? Utes viņi bija, ne dievgaldnieki.
Muld tagad, uz vecuma galu muti brūķē. (Reply)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||