Prof. Biezpientaures pētījumu centrs -

26. Mar 2014

09:14

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

«Ko jaunietis var atļauties? Noteikti kādu lētu automašīnu, skaidrs, ka tā automašīna ir savu mūžu nodzīvojusi. Šī konkrētā mašīna, šķiet bija kārtējais frankenšteins, kas salikta no vairākām daļām. Tur arī rezultāts,» sacīja Priednieks.

Parunāsim par žurnālistiem, labi? Tie ir cilvēki, kas saož ziņu, urķējas atklātos mēslos un slēptos faktos, lai sagatavotu rakstu vai tv sižetu. Ko dara ziņu portāli, šajā gadījumā apalīši? Noteikti. Skaidrs. Šķiet. Materiāls gatavs, plebeji kāri rij t.s. ziņu, visi laimīgi.

Pirmkārt, lasītājs nebūtu jāapgrūtina ar braukšanas eksperta privāto viedokli sociālajos un ekonomikas jautājumos, mums pašiem pietiek savu ekspertu. Šķiet. Ja gribās izteikties, sameklē vecākus un pavaicā par ģimenes ienākumiem. Skaidrs. Zarna par tievu? Turi muti un klusē. Frankenšteins? Skaidrs, tev ir ekspertīzes dati. Nav? Muri muti un klusē. Tēlot pareģi visi gudri, bet pateikt ko prātīgu - nāni.

Trakākais jau kas - tagad papildus secinājumam ka fotoradari izglābs daudzas dzīvības, kāds krēslā pirdējs izdomās, ka vajag izskaust arī mašīnas, kas vecākas par, teiksim, 5 gadiem. Jo tās ir nedrošas, reku 4 cilvēki pagalam. Neņemot vērā apstākli, ka ir cilvēku grupa, kas nositīsies pat ar divriteni, pat ar vismazjaudīgo kompaktauto. Jo brauc nedomājot. Vai tas ir iemesls turpmākām darbībām, kas veiktas ar atslēgtu domāšanas procesu?

upd:
te delfi raksta:
"Galvenais iemesls tam, kāpēc uz ceļiem iet bojā daudzi cilvēki, ir pašu satiksmes dalībnieku nepietiekama tiesiskā apziņa. Mēs varam runāt par apzinātu noteikumu neievērošanu," raidījumā sacīja Velšs.

cilvēks iztiek bez frankenmurgiem, kas iedveš ticību, ka ne visi atrodas jau orbītā.

(6 raksta | ir doma)

Comments:

[User Picture]
From:[info]scope
Date:26. Marts 2014 - 09:39
(Link)
Nja, nav ko teikt, "ekspertu" vai nu žurnālisti paši atraduši, vai arī DBS reklāmas nolūkos tiek sniegts eksperta viedoklis.
Būtu labāk pagaidījuši ekspertīzes rezultātus, kura tik pat labi var atklāt, ka braukšanas ātrums bija tik liels, ka vienalga vai frankenšteins, vai jauns šī gada auto, rezultāts būtu tāds pats.
(Reply to this) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:26. Marts 2014 - 09:41
(Link)
pēc Sadauska avārijas kautkā nevienam neienāca prātā aizliegt jaunus mersedesus, jo tie mūsu ceļiem varētu būt pārāk ātri un jaudīgi.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]scope
Date:26. Marts 2014 - 10:36
(Link)
Starp citu, par "Ko jaunietis var atļauties? Noteikti kādu lētu automašīnu, skaidrs, ka tā automašīna ir savu mūžu nodzīvojusi. Šī konkrētā mašīna, šķiet bija kārtējais frankenšteins, kas salikta no vairākām daļām. Tur arī rezultāts" vispār būtu jāsacepās, jo ne jau auto izlaiduma gads nosaka tā tehnisko stāvokli.
Galu galā, cik nav redzēti gadījumi, kad auto līzingam knapi pietika, bet riepām gan ne.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:26. Marts 2014 - 10:48
(Link)
gan jau tuvākajās dienās tiks līdz atlūzām, uzrakstīs.

bet ko riepas, man piem. sievasmāte močī pāri 4 joslām uz pieturu, lai neietu liekus 30 (trīsdesmit!) metrus. mani tak redz, viņa saka, gan jau virsū nebrauks.

varbūt līdzīgs domas gigants tur šķērsoja ceļu, vadītājs mēģināja izvairīties, bet laineris iet uz visi 200, tur daudz vairs nevajag.
(Reply to this) (Parent)
From:[info]bumsis
Date:26. Marts 2014 - 09:44

(Link)
"Neņemot vērā apstākli, ka ir cilvēku grupa, kas nositīsies pat ar divriteni, pat ar vismazjaudīgo kompaktauto."...ir jau arī tādi indivīdi, kas sapinas savās kājās un labākajā gadījumā gūst galvas traumas, vai lauztus locekļus.Es ceru, ka līdz "veco" auto izskaušanai nenonāks. Jo, manuprāt, gadaskaitlis tehniskajā vēl nenozīmē frankenšteinu realitātē.
Saprotu, ka šis ieraksts ir nopietns rūciens, bet es tā sasmējos par "krēslā pirdējs".
(Reply to this) (Thread)
From:[info]biezpientaure
Date:26. Marts 2014 - 10:21
(Link)
Tas "salikta no vairākām daļām", ja. Es pagaidām neesmu dzirdējis, ka automašīnas var uztaisīt monolītas, kā dzelzbetona ēkas. Arī rūpnīcā auto saliek no vairākām daļām. Arī sertificētajos servisos mēdz izņemt vienu daļu un vietā ielikt citu. Mēs neaplūkosim gadījumus, kad neizņem neko, bet piestāda rēķinu, mēs runāsim tikai par gadījumiem, kad tiešām kautko nomaina vai saliek no vairākām daļām. Tā nav traģēdija, tas ir normāli. Slikti ir tad, kad cilvēki lai ietaupītu uz servisa rēķiniem, savā pagalmā paceļ auto uz domkrata, nenostiprina un tas uzgāžas labotājam virsū. Slikti ir tad, kad cilvēks pievelk detaļu nepareizi (piem. bez dinamometriskās atslēgas, rūpnīcā ir tehnoloģiskās kartes, un daudz kas cits) un tā braucot pārstāj atrasties tai paredzētajā vietā. Ja cilvēkiem būtu nauda, tie nepirktu sliktus auto, kāpēc gan, tie pirktu labus auto. Ja servisos darbu darītu godprātīgi un kārtīgi, tad arī neatskrūvētos riteņi braucot (aha, pašam ir gadījies, pat atvainojās). Lai konstatētu vienkāršas sakarības, nav jābūt ekspertam, nav arī jānosit sevi un vēl vairākus cilvēkus.
(Reply to this) (Parent)