Ceturtdiena, 3. Sep 2009, 14:27
Septembra īpašības

Šis ir krosposts no Glupais information. Vari komentēt gan šeit, gan tur.

Kamēr bija vasara un sastrēgumi Rīgas ielās varētu teikt, ka bija tikai lielu avāriju un kataklizmu gadījumos, man nebija nekāda pamata stāstīt, cik brīnišķīgi ir pārvietoties pa Rīgu ar motociklu. Sākot ar šo nedēļu šķiet pamatojums ir palicis diezgan spēcīgs un varu lielīties bez sirdsapziņas pārmetumiem. :D

Tomēr tas, ka tev ir pļerdaks nebūt nenozīmē, ka vari braukt kur gribi izmatojot taisnāko maršrutu. Pieredzējuši autovadītāji zina, ka mēdz būt taisnākais maršruts un ātrākais maršruts, kurš met pa kādam lokam no ideālā maršruta, bet neskatoties uz to, punktā B tu esi ātrāk. Braucot ar motociklu ir izveidojies trešais maršrutu tips – platākais maršruts! Cenšos izvēlēties ielas, kur joslu platums ir pietiekami plats, lai varētu izlavierēt starp auto rindām. Bet nemaz nedomā, ka varēsi tā vienkārši izspraukties caur mašīnām bez šķēršļu pārvarēšanas situācijām. Šķēršļi – lētā gala taksometri, sabiedriskais transports un lētā gala klasiskās piedziņas auto ar klasisku šim auto piedienīgu tā vadītāju. Gandrīz vienmēr ceļā trāpās pa kādam no nosauktajiem, kas pa visām varītēm mēģinās spraugu starp mašīnu rindām sašaurināt, lai nelietīgais motociklists netiktu garām. Necenšos ar šādiem eksemplāriem kaut kā īpaši cīnīties, pārkārtojos uz citu spraugu un braucu tālāk, kamēr ir dzirdēts, ka nervozāki motobraucēji mēdz ar kāju uzšaut pa spoguli, vai ar roku izsist pa kādam stiklam, apgriezties braukšanai pretējā virzienā un ļoti ātri notīties.

Neskatoties uz šādām nebūšanām pārvietošanās Rīgas ielās ar motociklu ir nesalīdzināmi ātrāka, lai gan arī bīstamāka, bet īsti vīri, protams, ne no kā nebaidās! Tomēr mēdzu piefiksēt pilnmēness esamību (patlaban kā reiz IR!) un šajā laikā cenšos būt dubultuzmanīgs. Lielākā daļa motociklu avārijas notiek pilnmēness laikā. Nemaz nemēģiniet man iestāstīt, ka tā ir tikai sagadīšanās.

Šorīt braucot uz darbu pamēģināju uz aci sarēķināt, cik laika tiek vinnēts braucot ar motociklu. Aprēķinus sāku Vienības gatves galā un beidzu pie darba Pulkveža Brieža ielā. Vienības gatvē tika ietaupītas kādas minūtes 5, no Vienības gatves līdz Salu tiltam kāda minūte, Salu tiltā arī minūte, Krasta ielā minūtes trīs, 11. novembra krastmalā minūte, Eksporta ielā divas un Elizabetes ielā viena minūte. Kopā sanāk aptuveni 14 minūtes. Kā jums šķiet, tas ir daudz vai maz?

Tālāk nelies kopsavilkums ar plusiņu un mīnusiņu palīdzību.

Plusi:

  • Ātrāk, nekā braucot ar auto
  • Foršāk, nekā braucot ar auto
  • Var par brīvu noparkoties kaut Doma laukumā
  • Luksoforā vienmēr esi pirmais
  • Mazāks degvielas patēriņš nekā braucot ar auto
  • Iecietīgāki policisti attiecībā uz ātruma un līniju šķērsošanas pārkāpumiem
  • Draudzīgi un atsaucīgi moto-kolēģi

Mīnusi:

  • Bīstamāk, nekā ar auto
  • Ierobežota bagāžas pārvadāšana
  • Grūtāka un nepatīkamāka pārvietošanās lietus un tumšajā laikā
  • kukaiņi
  • biežāka degvielas uzpilde
Suzuks, Dukāts un Jamāhs

Suzuks, Dukāts un Jamāhs

Žēl, nav izdevies uz ielām sastapt vai vismaz sazīmēt Jealousy, lai viņu kārtīgi nogāzētu par šito! ;)

Ceturtdiena, 3. Sep 2009, 14:32
[info]antuanete

Man šodien žoklis atkārās, ieraugot sastrēgumu Jūrmalas gatves/Slokas stūrī, visu vasaru nekas tāds nebija redzēts. Par Vanšu tiltu un posmu pirms tā vispār nerunājot.

Ceturtdiena, 3. Sep 2009, 14:37
[info]maris

Sapnis un tēze par krīzes plosītajām ielām pārvēršas murgā! :)

Ceturtdiena, 3. Sep 2009, 15:55
[info]mazeltov

Pie mīnusiem varētu pieskaitīt arī to, ka dažreiz traucē darba dress code. Piemēram, man arī ir moča tiesības, ir pat mocis, kuru varētu lietot, bet es rukāju par biroja vadītāju un man jāizskatās smuki, nesaburzīti un neiesvīduši. Un tā kā man ir gari mati, tad pēc braukšanas ar moci tie kļūst par kaut ko cilvēka prātam neaptveramu un neizķemmējamu (gandrīz).

Bet tā es atbalstu moci (vai motorolleru) par pārvietošanās līdzekli, ja besī sastrēgumi. Un vēl es teiktu, ka ir autovadītāji, kuri, ja redz, ka tuvojas mocis, arī pastumjas malā (arī es, jo mans draugs ir mocikletists) nevis ver vaļā durvis :)

Vienīgais, ko es totāli neatbalstu - visi tie fakinie vipendronu triki kā braukšana ratā + braukšana bez ekipējuma (t.i., ir tikai ķivere galvā) + ievērojama ātruma pārsniegšana. Priekš vipendrona trikiem ir trases un Durka racing sacensības amatieriem.

Ceturtdiena, 3. Sep 2009, 16:01
[info]maris

Man arī ir darba dresscode, bet es pamanos pārģērbties. Mati īsi - tur problēmu arī nav. Bet attiecībā uz ekipējumu es arī nedaudz grēkoju :| Ir zābaki, cimdi, jaka ar bruņām un ķivere. Nav bikšu ar aizsargiem. Domāju ziemā iekrāt naudiņas un uz nākamo sezonu iepirkt kārtīgāku ķiveri, bikses un jaku.

Ceturtdiena, 3. Sep 2009, 20:21
[info]jealousy

:D
nez vai izdosies, ar mašīnu tagad braucu ārkārtīgi reti un maz :)

ā, un pret šitiem man nav iebildumi. Mani besī čoperi ar taisnajām trubām.

Ceturtdiena, 3. Sep 2009, 21:43
[info]maris

Nu tad tiksimies tad, kad man būs 40-gadnieku krīze! :D

Piektdiena, 4. Sep 2009, 00:42
[info]duuduupiipii

Es arī esmu no tiem foršajiem autobraucējiem, kas pabīdās, lai vairāk ceļa moča braucējam. Tikai neviens nepasaka man paldies... :D

Piektdiena, 4. Sep 2009, 11:45
[info]maris

Tad jau visu laiku būtu ar avareikām jābrauc :)

Piektdiena, 4. Sep 2009, 20:00
[info]scope

Moči netraucē, ja netaisa vipendronus - tādus kā slaloms pa joslām ievērojami pārsniedzot ātrumu un pēc tam apvainojoties, ka viņi nav pamanīti.
Šis gan dažriez attiecināms arī uz atsaldeņiem pie auto stūres, kam patīk slaloms pa stāvēšanas joslām uz šosejas.

Priekšā močiem negriežu, ja laicīgi pamanu tad vēl speciāli vairāk vietas starp joslām atstāju.

Vienmēr paturu prātā, ka katrs motociklists ir "par 1 auto mazāk sastregumā".

14 ietaupītas minūtes sanāk daudz, jo ar auto tas posms varētu pavilkt uz kādām minūtēm 30.

Veiksmi!