sickboy - Kāpēc nekļūt par krišnaītu [entries|archive|friends|userinfo]
sickboy

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Kāpēc nekļūt par krišnaītu [Feb. 5th, 2017|12:17 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Krišnaīti sludina filosofiju, kas saucās vienlaicīgā neaptveramā vienotība un atšķirība. Tas skan ļoti labi, bet reāli viņi tai neseko, viņi seko filosofijai: "atšķirība". Viņi vienmēr uzsver, ka mēs neesam Dievs, mēs neesam kā Dievs, mēs nevaram būt kā Dievs, mēs esam krituši (no garīgās pasaules), tā bija kļūda, tā bija mūsu vaina, pieredzes šeit ir tikai ciešanas un savādāk nemaz būt nevar (un ar šo pārliecību viņi to arī rada!), vienīgā opcija ir "atcerēties", ka es esmu mūžīgs krišnas kalps un tas dos man laimi un atbrīvi. Šeit tiek izmantots arguments, ka dzīve uz Zemes ir ciešanas (ar ko daudzi rezonē) un uzreiz piedāvāts risinājums - atteikties no savas unikalitātes un savas realitātes radīšanas potenciāla, lai sekotu, būtu paklausīgs Guru, kalpotu, meditētu uz citu pasauli (nevis šo), kur nonākt pēc nāves.
Krišna ir Dievs, bet tāpat arī es un tu esam Dievs, pēc kvantu fizikas katrs Visuma punkts ir Visuma centrs. Tiek piedāvāta patiesība - krišna ir Dievs un reizē ar to nepatiesība - ka Tu NEESI Dievs, tikai viņš. Mēs visi esam viena apziņa dažādās pieredzēs, tas nekas, ka mēs to neapzināmies pašlaik - mēs to neapzināmies, jo izvēlējāmies iet dažādas pieredzes. tas ir kā daudzas pārdzimšanas, tikai tās visas notiek vienlaicīgi. Tas, ko krišnaīti sludina, ir ka ir kāda būtiska atšķirība starp dvēseli un Dievu un, ka dvēsele ir "bezgala sīka", bet Dievs "bezgala liels", tā ir daļēja patiesība - mana pieredze šajā ķermenī ir bezgala sīka salīdzinot ar visas kopējās Apziņas jeb Lielā Dieva pieredzi (kas ir visu mūsu pieredzhu summa), tomēr es kā dvēsele esmu tas pats Dievs, dvēseli nevar padarīt par "bezgala maziņu"'. Es to salīdzinu ar šūnu un ķermeni. Dievs ir kā viss ķermenis bet dvēseles kā šūnas. Patiesībā no vienas šūnas ģenētiskā materiāla var radīt visu ķermeni (kurš pēc tam radīs nākamo ķermeni un tā līdz bezgalībai). Šūna ir tikpat liela un svarīga kā viss ķermenis un bez šūnām nebūtu ķermeņa.
Nemaz nerunājot par to, ka krišnaītu svētajos rakstos ir dažas acīmredzamas aplamības, piemēram, par astronomiju, viņi domā, ka mēness ir lielāks par sauli un saule riņķo ap zemi utt. un šīe raksti, protams, ir lielāka autoritāte par teleskopiem un novērojumiem. Es ar to nerezonēju, es ticu ka garīgums un dzīve ir viens un tas pats nevis kaut kas atšķirīgs.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]vagabonde
Date:February 5th, 2014 - 12:30 pm

...

(Link)
redzi, ja tev nav pilnīgu zināšanu, tad arī rodas šādi maldu ieraksti. un tu jau maldini citus.
[User Picture]
From:[info]sickboy
Date:February 5th, 2014 - 01:22 pm

Re: ...

(Link)
šito man atbildēja kāds krišnaīts (no austrālijas):

As a Hare Krishna I would say "wrong wrong wrong, this is all wrong". As a theology student I would say "you made some good points, but you're still wrong".
As a dissertation major in Puranic Astronomy and Cosmology I would say "what you say about the sun and the moon is rudimentary and somewhat true, but you lack any background information. You have never read astronomical books like the Surya Siddhanta."
And finally, as me "haha, good one.."
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 01:55 pm

Re: ...

(Link)
Kaut kā krišnaītiem taču jāataisno Mājāpurā uzceltais templis, kas ir Purānu kosmoloģijas modelis :D
[User Picture]
From:[info]sickboy
Date:February 5th, 2014 - 02:00 pm

Re: ...

(Link)
Šis templis balstīts uz info no Šrīmad Bhāgavatam nevis Sūrja Sidhantas (kas vai tikai nav darbs, ko sarakstīja Prabhupādas garīgais skolotājs 20. gs.).
[User Picture]
From:[info]sickboy
Date:February 5th, 2014 - 02:07 pm

Re: ...

(Link)
Ok. viņš tikai tulkoja un komentēja. Bet enīvei. Bhāgavatam skaitās paši augstākie raksti. Un tie runā nepatiesību.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 02:13 pm

Re: ...

(Link)
Tie ir mīti, bet mīti nav nepatiesība. Tie nav jāuztver burtiski, bet tie norāda uz kādu dziļāku ideju, kas ir svarīgāka par materiālām lietām. Krišnaītu problēma ir tā, ka viņi pārāk lielu uzsvaru liek uz materiālajām lietām nevis garīgajām.
From:[info]sragde
Date:February 5th, 2014 - 01:01 pm
(Link)
"saule riņķo ap zemi" un "zeme riņķo ap sauli" ir vienlīdzpatiesi izteikumi un es neko daudz nezinu par krišnaītiem, bet pārējais šķiet pietiekoši rezonējoši
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 01:04 pm
(Link)
Ne gluži. Ja saule riņķo ap zemi, tad ko dara pārējās planētas? Arī riņķo ap zemi, tikai ļoti dīvainās orbītās? Krišnaītu kosmoloģija ir tikai seni mīti, kuri par tādiem arī jāuzskata, nevis par garīgo patiesību.
From:[info]sragde
Date:February 5th, 2014 - 01:15 pm
(Link)
Nē es nesaku, ka patiesība ir "saule riņķo ap zemi", patiesība ir "saule riņķo ap zemi UN zeme riņo ap sauli"

Ja novērotājs atrodas uz zemes, tad saule riņo ap zemi,

ja novērotājs atrodas saulē, tad zeme riņķo ap sauli.

[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 01:18 pm
(Link)
Neriņķo gan, neatkarīgi no novērotāja atrašanās vietas.

Un nav tāpēc, ka novērotājs redz arī citas planētas.
From:[info]sragde
Date:February 5th, 2014 - 01:27 pm
(Link)
Tik nesaki, ka Saule ir nekustīga :D
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 01:29 pm
(Link)
Es nekad neesmu redzējis, ka saule kaut kur riņķotu. Droši vien, lai to redzētu, ir jālieto kādas labas narkotikas. :D
[User Picture]
From:[info]sickboy
Date:February 5th, 2014 - 01:31 pm
(Link)
vnk.. tā ir kustībā no galaktikas centra.. vai tamlīdzīgi.
From:[info]sragde
Date:February 5th, 2014 - 01:33 pm
(Link)
Nē, atliek tikai aizceļot uz mūsu galaktikas centru (kas arī kustās)
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 01:48 pm
(Link)
Tas gan neattiecas uz jautājumu par saules un zemes attiecībām. Vēl jo vairāk, krišnatīti to tāpat neatzīst, jo viņu sludināšana bieži ir balstīta uz principu, ka zinātnieki ir muļķi un nelieši.
[User Picture]
From:[info]sickboy
Date:February 5th, 2014 - 01:55 pm
(Link)
Kas, protams, ir daļēja patiesība.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 01:57 pm
(Link)
Neviens nav perfekts. :)
From:[info]sragde
Date:February 5th, 2014 - 02:02 pm
(Link)
Nu, uz saules un zemes attiecībām neattiecas arī pārējās planētas, jo neviena no tām nav nedz saule, nedz zeme. Sludinu Relatīvismu. Šobrīd es cenšos "glābt" Tevi :DDD (pat neskatoties uz to, ka viss, ko rakstu, ir muļķības). Ja tas izdosies, tad varbūt pamēģināšu konvertēt arī Krišnaītus.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:February 5th, 2014 - 02:04 pm
(Link)
Attiecas gan, jo šīs planētas ir pārāk tuvu, lai tās varētu nepamanīt un neņemt vērā.

Novēlu veiksmīgi turpināt rakstīt muļķības :)
[User Picture]
From:[info]sickboy
Date:February 5th, 2014 - 01:39 pm
(Link)
Jā, galaktikas centrs visu sadirsa. bet krišnaītiem tāda galaktikas centra nemaz nav, viņiem visums ir apmēram tik liels kā saules sistēma.