Pēteris Caune, jaunumi (cu) rakstīja, @ 2004-03-14 13:45:00 |
|
|||
2003. gada septembrī, uzsākot jaunu mācību gadu, publicēju savus komentārus par interesantākajām lekcijām. Šajā semestrī vēlos izstrādāt līdzīgu numuru. Semestris jau ir labi iesācies (marta vidus jau), bet labāk taču vēlāk, nekā nekad :).
Šeit ir tikai tās, uz kurām man patiešām jāiet. Hronoloģiskā secībā (pirmdiena - piekdiena, rīts - vakars):
Nosaukums | Komentāri |
---|---|
Pirmdiena | |
Varbūtību teorija un matemātiskā statistika | Uz pirmo lekciju pasniedzējai bija līdzi liels metamais kauliņš. Pirmdienās tiek stāstīta teorija, trešdienās risināti uzdevumi. Interesanti. |
Otrdiena | |
Personālie programminženierijas procesi | Stāstītais zināmā mērā pārklājas ar pagājušogad programminženierijā mācīto. Tā kā programminženierija bija ceturtdienās pirmā lekcija, un šajā laikā normāls cilvēks vēl guļ, šeit tāpat uzzinu visu ko jaunu. Interesants pirmais mājasdarbs - jāraksta programma un līdztekus jāprotokolē šis process - cik ilgi gāja plānošana, izstrāde, testēšana. Protokolā laikiem jābūt līdz precizitātei "minūte", jāprotokolē arī visi darba pārrāvumi, kas rodas - telefona zvans, gājiens uz WC utml. Šo darbu esmu iecerējis apvienot ar mājasdarba rakstīšanu pamatalgoritmos, un tiks nogalēti divi zaķi reizē. |
Ievads formālajās gramatikās | Laiks iet, bet ir lietas, kas nemainās. Tieši tāpat, kā iepriekšējā semestrī, viela tiek apgūta lēni, apdomīgi un pamatīgi. |
Trešdiena | |
Varbūtību teorija atkal | Kā jau teicu, trešdienās risinām uzdevumus. Uzdevumus iet risināt pie tāfeles, aktīvākie tiek pierakstīti un var cerēt uz atvieglojumiem sesijā. Tāpēc šajās lekcijās vērojama gluži neparasta aktivitāte - visi rēķina! Ar dažiem uzdevumiem esmu bijis pie tāfeles arī es. |
Skaitliskās metodes II | Nevaru komentēt, jo vēl nav sanācis aiziet. Vēl jau tikai marts :) |
Ceturtdiena | |
Kursa projekts datorzinātnēs | Ceturtdienas rīts. No way. |
Pamatalgoritmi | Ļoti patīk. Var just, ka stāstītājam ir *pieredze*. Un vislabākais, viņš prot lieliski pastāstīt - viņa intuitīvie piemēri un alanoģijas ir lieliski saprotamas un labi iesēžas atmiņā. Ir arī laboratorijas darbi, kuros jāraksta programmas. |
Specseminārs - Attēlu analīze un sintēze | Pie P. Ķikusta. Par šo jau esmu rakstījis. Interesanti, varen interesanti. Jāgudro savu priekšnesumu šajā pasākumā. |
Piektdiena | |
Loģistika | C daļa. Par šo stāstīt un stāstīt. Pasniedzējs katrā lekcijā izstāsta vairākus gadījumus iz dzīves, viņam arvien ir asprātīgi piemēri. Katrā otrajā piemērā viņš izmanto pats savu krēslu un parasti grib to nosūtīt uz Zanzibāru. Šī pasniedzēja mācīšanas stils pilnīgi noteikti nav "akadēmisks", tas ir lieliski, - labi pavadīti piekdienas rīti. |
Un vēl, man jau sen telefonā stāv un prasās uz izdzēšanu vēl dažas pagājušā semestra Windows 2000 administrēšanas pasniedzēja runas pērles. Lai neaizietu zudībā, nodrukāšu šeit: "Ja windowsi šo drukas iekārtu suportē", "https - sekjūrais variants", "egzešņiki", "web dienesti tipiski griežas uz astoņdesmitā porta". Man nav komentāru.