Garastāvoklis: | \o\, /o/ |
Mūzika: | Bloc Party - Banquet |
TRRRRRRrrrrrrr
Noskatījos svaigo, vakardienas vakara Top Gear. Labs un izcils autožurnālistikas paraugmateriāls bla bla bla. Taču ne jau tas man likās "uzrakstīšanas par" vērts. Ea absoluti neizprotu sajūsmu par jauno Jaguar XK. Un to saku es, kurš ir diezgan liels iepriekšējā XK cienītājs. Jaunais turpretī vēl pagaidām nav mūsu zemē manīts, taču ir pāris lietas, kurām es nevaru piekrist, noskatoties Klarksona review.
1) Dizains ir pretrunīga lieta. Par to var diskutēt bezgalīgi un katram cilvēkam pa to laiku kamēr signāls no acsābola pa acs nervu nonāk līdz smadzenei, bilde ir kļūvusi savādāka. Taču šaubos vai, lai kāda būtu cilvēka safanošanās pakāpe, XK varētu nosaukt par "pārāk līdzīgu Aston martin". Un visam pie vainas ir tā pati Fords finansiālā bedre - Jaguar nevar atļauties izgāzties ar XK, patiesībā viņi nevar atļauties izgāzties ar jebkuru savu modeli, jo "mīnus daudz" pieskaitot vēl vienu "mīnus daudz", mēs iegūstam "mīnus pietiekami, lai klapētu ciet". Nekādas uzdrīkstēšanās! Vispār! Neviens lojāls Jaguar pircējs nedrīkst pateikt par jauno XK "fui, tas nav nekāds Jaguar". Tādēļ atvadāmies no dievīgajiem konceptkāriem, kas vēstīja par skaistu un dizainiski svaigu Jaguar seju. Šķiet viņiem bijusi komisija kurā grupa ar klasiskiem britu Jaguar pircējiem apstaigājusi konceptkāru ar bieziem bloknotiem un pierakstījusi visu, kas tiem šķiet nejaguārisks jaunā projekta ārienē. Tad, kad jebkādas atkāpes no "tumšzaļā" stila tika iznīdētas, viņu aizsūtīja pārstrādei uz dizaina nodaļu, kuri nopūtušies, devās atpakaļ pie rasējamā dēļa, lai šoreiz uzskicētu kaut ko tīrasiņu. Protams interjers vairs neizskatās pēc biljarda kluba un eksterjers nav gluži MarkII deformācija, bet par elpu aizraujošu es jauno XK nevaru nosaukt. Un lielākā bēda ir ar optiku. Visos četros stūros tā izskatās nošļukusi. Kā Tonija Vanaga vai Bam Margera bikses. Sporta kupejai jāizskatās sportiskai, nevis nošļukušai. Tai jāizskatās sasprindzinātai, nevis atslābumā gulošai pludmales krēslā. Virsbūvei jādod mājieni garāmgājējiem par potenciālu, kas zem tās slēpjas, nevis jāatdarina noguris sanbernārs. Nav jau tā, ka jaunais XK ir nesmuks. Nebūt nē! Satriecoši glīts auto, taču kāpēc bija nepieciešams tik ļoti plats drošības tīkls šitam lēcienam jaunā paaudzē? Vai tas glābs kompāniju no stagnācijas un piesaistīs jaunus pircējus?
2) TRRRRRRRRRR. Un ne jau tikai jaunajam KX. Patiesībā visiem Ford koncerna kāriem, kam ir aktīvā izplūdes sistēma ar klusinātāja taureni. Aston Martin V8 Vantage ir tieši tāda pati pretīga TRRRRR skaņa, itkā motors sen jau salūzis un norautie klaņi nekontrolējami sitās gar kloķvārpstu. Skan tā itkā eļļa pēdējo reizi lieta labi sen un neviens nav skatījies līmeni. Skan vienkārši briesmīgi. Klarksonam gan patīk. Viņš sajūsminājās par Asona tarkšķi (piešķīra gara pagājušā gada vis labāk skanošās mašīnas titulu) un sajūsminās par Jaguāra tarkšķi un viņam patika arī Z06 korvetes tarkšķis, kurš ir tieši tāda paša izplūdes tauriņa blakus produkts. V8 motori ir viens no cilvēces lielākajiem tehniskajiem sasniegumiem. Labi balansēti, salīdzinoši kompakti un skan vienkārši satriecoši. Atskaitot jaunajā XK, jaunajā Vantage un jaunajā korvetē... Motors skan labi, bet izpūtējs viņu pārkliedz ar savu "koka pavārnīca pret veļasdēli" skaņu. Dobjais, basīgais rūciens ir miris, sasveicinieties ar jauno skaļo DRRRR tarkšķi.
Es cienu Klarksonu - elks un tā. Taču viņa apgalvojumi par to, ka Jaguar XK izskatās dievīgi no jebkura lenķa un ka skaņa glāsta dzirdi... Nošļukušas acis un koka mūzikas instruments ar līstīti, ko griež ap asi ar koka zobratiņu (neesmu drošš, bet laikam tā arī saucas "tarkšķis").
Lūk, kādu nākamo XK mums Jaguar solīja 2001-ajā:
Un šādu Jaguar XK mēs saņemam 2006-ajā. Skaists, pat ļoti, bet nošļukušie lukturi + TRRRR Vs. XK180 koncepts...