29. · februāris


Ē. M. Remarks - Rietumu frontē bez pārmaiņām

Entries · Archive · Friends · Profile

* * *
Prātīgāki par citiem, taisnību sakot, bija nabagie un vienkāršie ļautiņi, viņu uztverē karš no sākta gala bija nelaime, labāk situētie toties līksmoja kā negudri, lai gan tieši viņiem bija jāsaprot, kādas tam visam būs sekas.
Katčinskis apgalvo, ka tur vainojama izglītība, tā pataisot cilvēku glupu. Un Kats nemēdz runāt tukšu.
---
Apmācības ilga desmit nedēļas, un šajas nedēļās mūs pāraudzināja pamatīgāk nekā desmit skolas gados. Mēs guvām atziņu, ka nospodrināta poga ir svarīgāka par visiem četriem Šopenhauera rakstu sējumiem. Vispirms izbrīnīti, pēcāk saniknoti un, visbeidzot, vienaldzīgi mēs sapratām, ka izšķīrēja nozīme ir nevis garam, bet zābaku bristei, nevis domai, bet sistēmai, nevis brīvībai, bet dresūrai.
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry

* * *
On 23. Janvāris 2007, 19:59, [info]verners commented:
Nekas nav pilnīgi balts vai melns, ļauns vai labs. Tas viss ir teorētiski, subjektīvi un nevar stingri pateikt, ka tikai tai pusē ir taisnība. Vienlaicīgi jādarbojas un jādiskutē abu garu pārstāvjiem, tikai tā var panākt labāko kompromisu un izpildījumu, bet pakļauties tikai vienas puses iegrimai nav vēlams. Šo lietu es atzīstu un man liekas, ka Jūs arī piekritīsiet.
Bet tomēr pārspīlēt un krasi noraidīt kādu no puses viedokļiem, tajā neieklausoties ir nepareizi. Un citātus es uztvēru kā nicinājumu, nepatiesu apvainojumu visai militārajai būtībai.
Tehnoloģijas pastāvīgi attīstās un tiek pilnveidotas. Šaubos, vai kāds var noliegt to, ka varētu pilnīgi brīvi un ērti justies bez jebkādas tehnikas uzlabojumiem, vai palīdzības. Tāds jau ir to nolūks atvieglot un pilnveidot cilvēka dzīvi. Lai gan nevajag pārspīlēt un aizrauties ar utopijām. Man piemēram ļoti nesimpatizē tā militārā tehnika, kas spēj ātri un bezjebkādas cilvēku iejaukšanās nonāvēt milzīgu skaitu cilvēku. Es uzskatu, ka tā ir cīņās jēdziena kropļošana, lai gan savā ziņa tas kompensē citas niases un ir attaisnojams, bet tomēr tā jau ir cita tēma.
"bet kā Tu jūties, zinādams, ka tehnoloģijas visā Tavā ikdienā nes līdzi kara, cīņas, uzvara alku auru?"
Šī frāze lika man pasmaidīt. Manā skatījumā tā ir "trofeja." Iegūt un izrādīt trofeju ir tiešām unikāli patīkama sajūta un dažkārt tikai visu grūtību mērķis un attaisnojums. Apmierinājums un pierādījums savām ambīcijām, godkārei un spējām.
Ja nemaldos Jūs tomēr esat vājā dzimuma pārstāve? Tas izskaidro Jūsu s centienus aizstāvēt humānismu un pacifismu. Pašsaprotama nianse, lai gan es vēlētos pieminēt, ka senos laikos ģermāņu sievietes arī atradās kaujas laukos un visāds veidos centās uzmundrināt savus cilts vīriešus un svarīgākais - atgādināt kāda būs zaudējuma smagā cena. Bet jaunākajos laikos viņas arvien mazāk izprot militāro konfliktu nozīmi, jo mātišķās rūpes un gādība dažkārt tiek nevietā pārspīlētas.
Jāaatzīst, ka necerēju tik sakarīgu diskusiju starp itkā dažādu uzskatu pārstāvjiem kādi mēs protams esam. Dažkārt ir patīkami arī izvērst nelielu filozofisku demagoģiju, lai gan reālajā dzīvē es to neciešu, bet ar kulturālu cilvēku tā liekas visnotaļ sakarīga un pat tīkama.
[User Picture]
On 23. Janvāris 2007, 23:15, [info]coda replied:
Paldies par attieksmi. Kādu laiku nebija tas gods just cienīgumu sarunā (ar sevi). Žetons Tev! Un jā, esmu "tas otrs" dzimums, un nedaudz vairos lietot šo dzimti. (Iespējams apzinos tās priekšrokas, kas nav man dotas, un saprotu arī, ka pamatoti.)

Piebilde par tehnoloģijām, kuras, jā, atvieglo dzīvi, es neesmu pret tām, bet: vai tās vienlaicīgi arī neatrauj cilvēku no sevis? Izklausās jau pēc Marksa, un šajos aspektos es viņam piekrītu. Es runāju vispārīgi, kur Tu jau ierunājies konkrētāk - par cīņas būtības piemiršanu.

Starp citu, izvēloties tos citātus, es raudzījos Remarka acīm - bez kādas nosodīšanas, ka var būt un ka tā ir. Es saprotu to, ko Tu runā, es saprotu Tavu pozīciju.. (bet skarbi tomēr.)

* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry