29. · februāris


Ē. M. Remarks - Rietumu frontē bez pārmaiņām

Entries · Archive · Friends · Profile

* * *
Prātīgāki par citiem, taisnību sakot, bija nabagie un vienkāršie ļautiņi, viņu uztverē karš no sākta gala bija nelaime, labāk situētie toties līksmoja kā negudri, lai gan tieši viņiem bija jāsaprot, kādas tam visam būs sekas.
Katčinskis apgalvo, ka tur vainojama izglītība, tā pataisot cilvēku glupu. Un Kats nemēdz runāt tukšu.
---
Apmācības ilga desmit nedēļas, un šajas nedēļās mūs pāraudzināja pamatīgāk nekā desmit skolas gados. Mēs guvām atziņu, ka nospodrināta poga ir svarīgāka par visiem četriem Šopenhauera rakstu sējumiem. Vispirms izbrīnīti, pēcāk saniknoti un, visbeidzot, vienaldzīgi mēs sapratām, ka izšķīrēja nozīme ir nevis garam, bet zābaku bristei, nevis domai, bet sistēmai, nevis brīvībai, bet dresūrai.
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry

* * *
[User Picture]
On 23. Janvāris 2007, 23:15, [info]coda commented:
Paldies par attieksmi. Kādu laiku nebija tas gods just cienīgumu sarunā (ar sevi). Žetons Tev! Un jā, esmu "tas otrs" dzimums, un nedaudz vairos lietot šo dzimti. (Iespējams apzinos tās priekšrokas, kas nav man dotas, un saprotu arī, ka pamatoti.)

Piebilde par tehnoloģijām, kuras, jā, atvieglo dzīvi, es neesmu pret tām, bet: vai tās vienlaicīgi arī neatrauj cilvēku no sevis? Izklausās jau pēc Marksa, un šajos aspektos es viņam piekrītu. Es runāju vispārīgi, kur Tu jau ierunājies konkrētāk - par cīņas būtības piemiršanu.

Starp citu, izvēloties tos citātus, es raudzījos Remarka acīm - bez kādas nosodīšanas, ka var būt un ka tā ir. Es saprotu to, ko Tu runā, es saprotu Tavu pozīciju.. (bet skarbi tomēr.)

* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry