Memento mori
naaves_studija
...::. .:....:

August 2015
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

! [userpic]
GAME OVER

Nāves atainojums agrīnajās datorspēlēs [youtube, 2'25"]

Tags:
Comments

Vēl viens interesants tēmas aplūkojums. Turklāt, bez kādiem īpašiem pārspīlējumiem iz bllood & gore arsenāla.

Šis jau tikai datorspēļu ēras sākums, kad spēles varonis biežāk bija kāds Pacman vai lidmašīna vai cits pārdesmit pikseļu veidojums. Pilnveidojoties grafiskajām iespējām, arī nāve, manuprāt, tiek rādīta krāšņāk. Tas, protams, arī no žanra un auditorijas atkarīgs.



Reku jau kāds papētījis, vēl gan neizlasīju:
http://www.gamesradar.com/death-by-the-decade-the-evolution-of-dying-in-games/

Nu, Mortal Kombat fatality bija vēl tā štelle.

http://youtu.be/q9e_w_CYrrk

Šitas jau ir tāds kičīgs pegājiens, karuseļi un lunaparks. Tas tur augšā ir apdvests ar zināmu nopietnības auru.

Nu, tajā sākotnējā video ir arī epizode no karuseļi un lunaparks.

Bet vispār, ja tā padomā, praktiski visu spēļu modelis ir iznīcināt, nenomirt. Pat minesweeper un karogs. Vienīgās spēles, kur tas nav, un nāk prātā, ir galda spēļu pārlikumi uz datoru. Ok... vēl tetris, kas ekskluzīvi tomēr ir datorspēle.

"praktiski visu spēļu modelis ir iznīcināt, nenomirt"

No datorspēlēm vēl jau ļoti populāras ir sporta spēles (hokejs, futbols, rallijs), arcade tipa un simulatori, kur nāvi aizstāj zaudējums un liegums turpināt. Kā arī problēmrisināšanu spēles - kvesti, adventure tipa u.c., kur arī nereti nav iespējams nomirt, ja nu vienīgi no garlaicības, iestrēgstot situācijā, ar kuru netiec galā.

Re: "praktiski visu spēļu modelis ir iznīcināt, nenomirt"

Ok, jā, sporta spēles. Par pārējo... ir kādi piemēri?

A game is nothing without the constant fear of death.

Saguglēju, piem., Prince of Persia: http://www.quartertothree.com/game-talk/showthread.php?t=49074

Kvesti - Myst un Rhem sērijas, Siberia (varbūt izņemot atsevišķas situācijas), vēl laika vecās point-click Šerloka Holmsa izmeklēšanu spēles u.c. Tur svarīgāk risināt problēmu, nav principa "nogalini vai nogalinās tevi".
Droši vien arī lielajā vairumā mazākiem bērniem domāto spēļu nevar nomirt.

Reku tieši tēma: http://www.retrojunk.com/forums/index.php?view=posts&fid=10&tid=36111
You only faint/black out in Pokémon !

Re: A game is nothing without the constant fear of death.

Nu, Prince of Persia spaiki neko daudz neatpaliek no Mortal Kombat. Par izmeklēšanas spēlēm, ok. Neesmu spēlējis. Atcerējos arī klasisko bumbiņu likšanu strīpā.

Re: A game is nothing without the constant fear of death.

Prince of Persia ir vairākas daļas, acīmredzot kādā nedrīkst mirt.

Vēl biznesa simultori (Tycoon), pilsētplānošana (SimCity sērija) un "LSD simulators" :) -> http://www.youtube.com/watch?v=70gtHWz70Z0

Tas atgādināja nesen redzēto apkopojumu par dažādiem veidiem, kā aktiera Steve Buscemi varoņi ir miruši dažādās filmās:
http://www.youtube.com/watch?v=iMS4rqqiN20

Nez, cik sērijas ir paredzētas Boardwalk Empire.