Nāves atainojums agrīnajās datorspēlēs [youtube, 2'25"]
GAME OVER
Vēl viens interesants tēmas aplūkojums. Turklāt, bez kādiem īpašiem pārspīlējumiem iz bllood & gore arsenāla. Šis jau tikai datorspēļu ēras sākums, kad spēles varonis biežāk bija kāds Pacman vai lidmašīna vai cits pārdesmit pikseļu veidojums. Pilnveidojoties grafiskajām iespējām, arī nāve, manuprāt, tiek rādīta krāšņāk. Tas, protams, arī no žanra un auditorijas atkarīgs. Nu, Mortal Kombat fatality bija vēl tā štelle. Šitas jau ir tāds kičīgs pegājiens, karuseļi un lunaparks. Tas tur augšā ir apdvests ar zināmu nopietnības auru. Nu, tajā sākotnējā video ir arī epizode no karuseļi un lunaparks. "praktiski visu spēļu modelis ir iznīcināt, nenomirt"
No datorspēlēm vēl jau ļoti populāras ir sporta spēles (hokejs, futbols, rallijs), arcade tipa un simulatori, kur nāvi aizstāj zaudējums un liegums turpināt. Kā arī problēmrisināšanu spēles - kvesti, adventure tipa u.c., kur arī nereti nav iespējams nomirt, ja nu vienīgi no garlaicības, iestrēgstot situācijā, ar kuru netiec galā. Re: "praktiski visu spēļu modelis ir iznīcināt, nenomirt"
Ok, jā, sporta spēles. Par pārējo... ir kādi piemēri? A game is nothing without the constant fear of death.
Saguglēju, piem., Prince of Persia: http://www.quartertothree.com/game-t Re: A game is nothing without the constant fear of death.
Nu, Prince of Persia spaiki neko daudz neatpaliek no Mortal Kombat. Par izmeklēšanas spēlēm, ok. Neesmu spēlējis. Atcerējos arī klasisko bumbiņu likšanu strīpā. Re: A game is nothing without the constant fear of death.
Prince of Persia ir vairākas daļas, acīmredzot kādā nedrīkst mirt. |