August 2006

Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Syndicate

RSS Atom
Powered by Sviesta Ciba

Next 20

Jun. 21st, 2006

Ienāca prātā, ka būtu labi, ja katrs no pilotnumura autoriem varētu atsūtīt pāris rindiņas par sevi, ko ielikt beigās, FAQ sadaļā. Byline, tā teikt. Var būt nopietns, var būt humoristisks. As you wish.

Jautājums

Značit tā. Principā versija 0.99 (kurai atliks "tikai" sameklēt un izlabot bug'us) būs gatava jau šovakar (-nakt). Taču rīt es dodos projām no Rīgas līdz pat jūlija sākumam (un, nē, to nevar atlikt). So, jautājums ir: labāk iemarinēt to visu līdz jūlijam, lai 3. jūlijā or smth izlaistu, vai arī relīzēt rīt, riskējot ar pāris gramatiskām kļūdām, kādu neuzbudinošu bildi un whatnot. Jāņem arī vērā, ka parīt ir Līgo n stuff. Tomēr, tā kā pilotnumuram nebūs ūberīgas preses relīzes un tamlīdzīgu lietu, tas diez vai īpaši kaitēs. Jo tas ir pilotnumurs - ar mērķi notestēt lasītāju reakciju, uzzināt iespējamos labojumus u.t.t.

Mana pārliecība, šķiet, ir skaidra: relīze rīt.

Edits: un vēl būtu labi, ja batou pateiktu savu īsto vārdu (t.i., vai tajā ir vai nav mīkstinājumi/garumzīmes).

Jun. 11th, 2006

Ziņas

Mums tās maz vajag? Pašlaik šis ir galvenais pārdomu punkts. Pārējais viss it kā būtu pabeigts un gatavs pēdējai apskatei. Bet ziņas šāda tipa žurnālā...? Pat ja subjektīvi pasniegtas, to daudzums lielākoties ir pārāk liels, lai šī "personalitāte" varētu izpausties.

No otras puses, konsoļu/E3 ziņas jau ir uzrakstītas (paldies [iCE2] un atliktu tikai pielikt klāt kādu lappusi ar PC ziņām. Bet man pašlaik ir simts un viena cita lieta, ko rakstīt, so, ja nu kādam ir vēlēšanās, šī pašlaik ir caurumainākā vieta. Un varbūt vēl kāds vēsturisks raksts noderētu, - bet arī ja tā nebūs, nekāda traģēdija nenotiks.

Jun. 4th, 2006

Nepieklājīgi niecīgs paraugs

Tā. Beidzot izlēmu apstāties savos dizaina meklējumos. Daļēji tāpēc, ka, kā jau GM aizrādīja, tas ievilktos līdz pasaules galam, bet daļēji arī tāpēc, ka beidzot ir izdevies izveidot kaut ko tādu, kas man pašam patīk.

Pāris lapas iz konsoļu spēļu sadaļas:

Photobucket - Video and Image Hosting

Edits: pats lappušu fons varētu arī mainīties - bet ideja jebkurā gadījumā paliks. Vēl jāizlemj, vai visās sadaļās būs vienāds fons, vai arī katrai savs. Un, jā, tā ir Kamaza idejas implementācija. Vienots stils, vai saproties.

Jun. 1st, 2006

Updeits (guess what?)

Jap, ar rūgtumu sirdī, bet apņēmību prātā es atlieku iepriekš neoficiāli pasludināto žurnāla iznākšanu vēl uz nenoteiktu laiku (nedēļa or so). Iemesli? Sesija, kura prasa vairāk spēkus, kā biju gaidījis. Un mans nolāpītais perfekcionisms.

May. 22nd, 2006

Dizains

Jau gandrīz nedēļu nav atsaucies dizainera amata kandidāts - neko vairāk par pāris jau nosūtītiem meiliem laikam nevaru šeit arī darīt. Mums tātad ir dažas viņa veidotas lapas, no kurām ir iespējams aizgūt pāris idejas. Teorētiski būtu jābūt arī konceptuālam, minimālistiskam dizaina variantam, kas it kā tika plānots kā meila attachments, taču tā arī nekad netika īstenots (t.i., līdz manīm neatnāca nekas bez paša vēstules teksta).

So, jautājums ir: ko darām. Es droši vien atkal ķeršos pie sava varianta un paķimerēšos ar to, cerībā panākt kaut ko labāku. Ja nekas neparādīsies no dizainera puses, tad laižam to vaļā. Ja būs gatavs E3 stuff's. Un ja mums to vispār vajag.

May. 17th, 2006

Informācija par rakstiem

Kā jau Mārtkors pareizi aizrādīja, nav viegli pieķerties pie rakstīšanas, ja nav zināms, vai izvēlētais temats nav jau aizmirsts. Tāpēc... behold! Lielais pilotnumurā esošo/plānoto rakstu saraksts līdz ar autoriem.

Redaktora sleja. Par to, ka datorspēles sabiedrībā tiek pielīdzinātas narkotikām, un kādi ir tā iemesli. Autors: Peacemaker. T.i., es. Nākamajos numuros, iespējams, redaktora slejas autori tiks rotēti.

Ziņas. Par, well, jaunumiem. Iespējams, tiks izmestas pavisam, jo ziņas jau būs vecas ap iznākšanas laiku, bet tās personalizēt, vienlaikus neieslīgstot tizlumā ir bīstams uzdevums. Pagaidām uzrakstīto ziņu autori: [iCE2] - konsoļu pasaulei, Peacemaker - PC stuff'am. Tiesa, manis uzrakstītais ir visai sūdīgs un es to labprāt uzticētu kādam citam.

Raksti par spēlēm. Black, Metal Gear Solid 3: Subsistence un God of War 2 - autors visiem [iCE2]. No PC projektiem - Spellforce 2: Shadow Wars (Koijoc) un Doom: Roguelike (es). Vajadzētu vēl par 1-3 PC spēlēm.

Intervijas. Jurijs Ņesterenko - rakstnieks fantasts un Космические Рейнджеры 2 scenārija autors - un Klifs Hariss - Evil Genius, The Movies un Republic: The Revolution programmētājs, kā arī Positech Games dibinātājs.

Vēsturiskais ieskats. Tima Šeifera ibiogrāfija. GameMaster.

teh analīze. Novatorisms indie spēlēs (Peacemaker) un linearitāte iekš RPG (Gnidrologs).

Andža ir aizsitis tēmu par RPG vēsturi, bet, kā saprotu, viņš pēdējā laikā ir bijis aizņemts ar bakalaura darbu, kurš nesen ir nodots or smth. [iCE2] apkopos E3 jaunumus par Sony un XBox, es - par Nintendo.

Ko vajadzētu?

PC ziņas (ja mēs vispār ziņas atstājam), E3 jaunumus PC jomā, pāris PC spēļu rakstus, kādu vēsturisku apskatu uz stuff'u... un stuff'u. Bet pie tiem noderētu piestrādāt nedaudz vairāk kā Geimmāstera čerez žopu taisītajā par E3 booth babes.

May. 13th, 2006

Kārtējais updeits

Tiem, kas tankā, citāts no attiecīgā gamez.lv topika: "Īstenās spēļu tradīcijās, pēc sakaitētām diskusijām visos iespējamos kanālos ir nolemts, ka Bunkura tomēr neiznāks šodien. Iemesli tam ir vairāki. Pirmkārt un galvenokārt, mums beidzot uz laiku ir pievienojies arī maketētājs, un viņam būs nepieciešams zināms laiks, lai izveidotu kaut ko konceptuāli vienotu un patīkami uztveramu (atšķirībā no līdzšinējā varianta). Otrkārt, tādā veidā tiks iegūts laiks papildus materiālu ievākšanai un pašreizējo uzlabošanai, kā arī E3 jaunumu integrēšanai. Galvenais redakcijas konsīlija slēdziens bija tāds, ka pirmajam numuram ir jārada labākais iespaids visos aspektos - tāds, lai ikviens žurnālu ieraudzījušais priekpilnā izbrīnā atplestu muti un nespētu to aizvērt līdz pat dienas beigām."

Tas dod iespēju [info]martcore un [info]andzha_arrdh pabeigt sen apsolīto. Un pārējiem uzrakstīt vēl šo to - pamatā par E3. Un vēl kādu PC review. Jo, patiesi, pirmajam numuram jārada labākais iespaids. So get back to work.

May. 8th, 2006

It's coming...

40 lappusēm no aptuveni 55-60 ir beigusies "maketēšana" (t.i., fonu un sleju uzlikšana, kā arī tizlu bildīšu atrašana netā un sabīdīšana pie teksta) un ceru, ka rīt, refrešojot Nintendo konferences ziņas, izdosies to pabeigt, nedaudz piepulēt (galvenokārt: uzlikt transparent fonus bildēm) un tad jau varēšu nosūtīt bet versiju rakstu autoriem, lai viņi pakomentētu, kas sux visvairāk. A es pa to laiku ķeršu pēdējās gramatikas un stila kļūdas un vēl šo to pielabošu. Btw, izskatās, ka problēmas ar vāka dizainu ir atrisinātas: Kamaza piedāvātais risinājums izskatās ļoti pieņemams.

May. 5th, 2006

[info]gamemaster , [info]martcore ?

May. 2nd, 2006

Updeits

Značit situācija tāda, ka žurnālam jau ir 70-80% vajadzīgo gabalu. Ja parādīsies visi iepriekš pieteiktie raksti, būs pat vairāk materiāla kā sākumā plānots - iespējams, atbrīvošos no viena savējā, ja izskatīsies pārāk masīvs. Bet varbūt būs 60 lappuses 50 vietā. Neko daudz droši vien tas nekaitēs. Poživjom - uvidem.

Apr. 29th, 2006

Atgādinājums

Tuvojas rakstu nodošanas dedlains. Nākamās nedēļas beigās būtu jāsāk maketēšana un līdz tam laikam vajadzētu būt gataviem visiem publicējamajiem materiāliem. Skaidrs, ka viena vai pāris materiālu iztrūkuma dēļ viss pasākums netiks īpaši kavēts (tiesa, tie noderēs eventuālajos turpmākajos numuros). Par neskaidrībām var jautāt šepat vai caur meilu.

[iCE2] (a.k.a. snake) ir atsūtījis pāris recenzijas un pirmskatus, kas atgādina par dažām būtiskām lietām. Pirmkārt, būtu labi rakstiem pievienot jūsuprāt būtisku pamatinformāciju par attiecīgo tēmu: spēļu nosaukumi, žanri u.t.t. Iespējams un vēlams tos "personalizēt". Tāpat, pievienotajām bildēm apakšā nevajadzētu būt milzīgam uzrakstam IGN.com or smth - par to žurnālā var pajokot pāris reizes (kaut vai uztaisīt numuru, kurā visas bildes tiks spertas no IGN), pēc tam tas vienkārši sūkā. Un būtu labi, ja žargonvārdi, anglicismi, nosaukumi, slāvu lamuvārdi u.t.t. būtu rakstīti kursīvā. Arī personvārdi, kas pēc latviskojumā iekavās parādās oriģinālvalodā. Haoss nav stilīgi un personalizēti.

Wiiiiii!

Apr. 25th, 2006

Par konceptuālo

Izdomāju ģeniālu spēļu vērtēšanas sistēmu.
Mans spēles vērtējums jeb tā esence, kas sakrājas geimošanas procesa laikā vienmēr ir emocionāls. Un es savas emocijas neprotu ietērpt ciparos un arī nelabprāt to daru. "Rocks/sucks", protams, ir neslikti (galvenokārt, visaptverošā minimālisma ziņā), bet bajāns, bajāns...
Šajā sakarā ierosinu spēles vērtēt ar ikoniņām. Piemēram, šādām (tās tagad ir uz ātru roku sagrābstītas, kā uzskatāmais paraugmateriāls):
vai vai

Ko šīs ikoniņas nozīmē, lasītājam, protams, netiek paskaidrots. Tāpēc ir jālasa uzrakstītais teksts. Ja lasītājs nevēlas iepazīties ar tekstu, bet tikai ar vērtējumu, viņš var doties dirsā. Pie reizes atkrīt arī jautājumi, kādēļ šis šūteris ir novērtēts par veselām divām balles desmitdaļām zemāk nekā  tas tur kvests.
"Bunkura" dramaturgi katrs iesniedz pa piecām šādām ikoniņām, un tad pārējie projekta dalībnieki balso par viņām, atlasot desmit kolektīvprāt interesantākās. Visi recenzenti spēles vērtējumam var izmantot tikai kādu no šīm desmit uzvarētājām. Protams, kādēļ recenzents vērtējumā izmanto to vai citu ikoniņu - to viņš nepaskaidro arī pārējiem "Bunkura" dalībniekiem. Katram savs. Mums ar Geimmāsteru novērtējums 4,6 arī nozīmē kaut ko citu.

Pēc manām domām šī ir otrā lieliskā ideja uzreiz pēc slāvu lamuvārdu izmantošanas  darbos.  Cik labi tas tomēr izklausās:
Spēles vērtējums: 

Apr. 24th, 2006

Atskaite tiem, kas netika ielūgti

Gluži kā pirms vairākiem gadu simteņiem orkāns Kamikadze aizslaucīja Mongoļus no Japāņu jūras, "Bunkura" redkolēģijas sastāvs svētdien devās uz geju bāru "iloveyou", lai aizslaucītu pēdējās cilvēces ilūzijas par to, ka geimeri tomēr varētu būt tīri normāla tautiņa.

Maukas, zāle un alkohols... )

Apr. 20th, 2006

Galotņu sanāksme

Kā nolēma augstākā iespējamā instance (viens no #gamez.lv iemītniekiem - vairs neatminos, kurš tieši), 'Bunkura' "galotņu sanāksme" notiks šosvētdien, 23. aprīlī bārā iloveyou pie Jēkaba Kazarmām. Visticamāk gan visi tiksimies kaut kur citur (pie Stacijas pulksteņa) un tad, sadalījušies pa pāriem, dosimies uz attiecīgo iestādījumo. Sarunas notiks par dizainu, rakstu tapšanas progresu, rubriku idejām, rakstu idejām, vispārēja rakstura diskusijām (vai spēles vajag arī vērtēt skaitliskā/simboliskā izteiksmē) u.t.t.

Updeits, lol

Tipa, sazinājos ar 'Ishmailu' (a.k.a. Ernests Kļaviņš - "Dienas" karikatūrists), un jams piekrita zīmēt komiksus "Bunkuram". w00t. Arī aizmeiloju Ksp - BT maketētājam (un saņēmu atbildi). Pagaidām saņemta atziņa par laika trūkumu un beigu piebilde: "Pēc vairāk info varētu domāt tālāk." Zna4it, pozhivjom - uvidim.

Tiek plānota arī tāda kā krutāko džeku tikšanās Casablankā kaut kad sestdien, svētdien or smth. Ja kādam kāda diena kādā veidā neatbilst - jāziņo. N stuff. Pie "krutākajiem džekiem" pieder visi, kas ir izteikuši vēlēšanos kaut ko rakstīt. Arī Kamazs. Arī martcore. Arī es.

Apr. 18th, 2006

1'ais ieraksts!!!!!

Īsāk sakot, te kaut kad būs nenormāli krutā e-žurnāļa "Bunkurs" blogs. Pašlaik te ņifiga nav. So fuck off!