wowow@10:03 - Atjaunotais "Rīgas laiks"
Labi ir tas, ka pateicoties formātam garie raksti vairs neuztveras kā tik gari- ir vieglāk tiem saņemties jo katrs atvērums šķiet pievarējams (atšķirībā no iepriekšējā formāta, kur reizēm garie palagi palika nelasīti tikai tāpēc).
Slikti ir tas, ka starp rindkopām nav atstarpes, tās sakāpj viena otrai virsū un mirklīga uzmanības atslābumā gandrīz garantēti pazaudēju vietu līdz kurai biju izlasījis. Galīgi neforši.
Izvēlētie fonti šķiet OK, atstarpe starp rindām un no malām arī. Hederis un fūteris ir OK, pat gaumīgs.
Arī caurspīdīgums īpaši netraucē, lai gan, jāatzīst, tas piedod tādu kā lētuma sajūtu. Bet varbūt tā ir jaunās RL identitātes sastāvdaļa- "gandrīz caurspīdīgs"?
Nezinu cik ilgi reklāmdevēji būs gatavi atrasties vienkopus žurnāla beigās. Žurnāla izdzīvošanas vārdā būtu vērts apsvērt vēl vienu reklāmu sekciju žurnāla sākumā (premium reklāmām) - šī formula vairāk vai mazāk veiksmīgi strādā vairumam rietumu žurnālu.
vai tad fonti arī ir mainīti?
fonts ir mainīts, bet, starp citu, nav kļuvis mazāks un vairs nav "condensed", kas principā nozīmē, ka ir vieglāk lasāms.
un atstarpes starp rindkopām nekad nav bijušas, arī atkāpes rindkopas pirmajā rindiņā nav bijušas. tagad iespaids ir mainījies, jo rindiņas ir "justified" - izlīdzinātas pret kreiso un labo malu, izmantojot pārnesumus jaunā rindā.
kā mainīts, tas pats din fonts taču!
(tikko tikai, starp citu, paņēmusi rokās žurnālu jau kuro reizi, beidzot pamanīju arī, kur noslēpušies rubriku nosaukumi)
wowow / 5. Marts 2011@16:32 | |
Tieši dēļ šīs izlīdzināšanas ir grūtāk noorientēties tekstā. Atstarpes palīdzētu.
aleja / 5. Marts 2011@11:45 | |
es, piemēram, tagad ar interesi aplūkoju un pāršķirstu reklāmas. sākumā man arī šķita, kas tad tā par tādu reklāmu (tas jau bija vismaz februāra numurā, vēl vecajā dizainā), neviens taču tādu neskatīsies. bet tagad es to uztveru kā līdzvērtīgu saturu, kuru var slinki izskatīt tāpat kā īsos gabaliņus (rl lasa, sērfo utml), kad negribas lasīt neko garu. piemēram, pamanīju, ka "Fazendai" (restorānam) sauklis ir "atgūtais laiks", un sirsnīgi sasmējos.
izskatīt kā nekrologus, ne?
Jam, jam. Man ar uz tām reklāmām tāda nekrologa sajūta.
Reklāmas var likt uz pirmajām un pēdējām N lapām, ar iespēju pārējo žurnālu izņemt no reklāmu pielikuma :)
es ar esmu par reklāmām žurčika beigās. sākumā parasti traucē uzsākt žurnāla kā žurnāla nevis reklāmas brošūras lasīšanu - jājaudā nepašķirt garām satura lapu, skrienot pāri tām reklāmām.
tupretī visas beigās (un arī tādu modeli man ir nācies redzēt ārvalstu printētajā presē) ir baigi ergonomiski - izskati visas uzreiz kopā ņemot, saproti, kas ko sponsorē un atbalsta, cik kvalitatīva tā reklāma izdevusies. gandrīz vai kā papildus raksts vai materiāls.
wowow / 5. Marts 2011@19:10 | |
Nē nu man kā lasītājam galīgi nav iebildumu ka tās ir beigās. Cerams, ka ar naudu no tām (un abonentiem) pietiks lai žurnāls eksistētu.