Neprātīgā saprāta balss -
[Jaunākais][Arhivētais][Draugi][Par sevi]
15:51
[Link] | Atgriežoties pie vides un ekoloģijas jautājuma nav skaidra viena lieta. Kāpēc aizvien uzstājīgāk tiek propagandēta elektroauto lietošana? Tas, ka fosilais kurināmais ir kaitīgs videi un jau salīdzinoši drīzā nākotnē beigsies ir skaidrs. Bet arī elektrība nav brīnumlīdzeklis. Tā ir salīdzinoši mazāks ļaunums, bet noteikti ne ilgtermiņa risinājums. Šobrīd tikai neliels procents visas elektroenerģijas tiek iegūts ''zaļā'' veidā (saule un vējš) un strauji kāpinot pieprasījumu pēc tās ļoti daudz resursu prasīs tās sadale un novadīšana. Bet daudz lielāks trūkums par ko neviens īpaši nerunā ir šo eletktroauto nolietoto akumulatoru utilizācija. Cik lasīts to pārstrāde ir diezgan resursu ietilpīgs process. Strauji augot šo akumulatoru apjomam ir risks, ka visa sistēma aizrijas un pārstrādes rūpnīcas ieaug izlietotu akumulatoru kaudzēs. Tas var izvērsties tādā situācijā kāda šobrīd ir ar nolietotajām autoriepām. Pārstrādes jaudas daudzkārt atpaliek no patēriņa un tad mums ir pilni meži un grāvmales ar riepām.
Nepatīk, ka pēdējā laikā visur dzird tikai par baisajiem CO2 izmešiem, kas ir izrauti no konteksta un galīgi nepalīdz uztvert kopainu. Noteikti kāds prasīs ko tad es ierosinu. Es rosinu radikāli samazināt automašīnu lietošanu pilsētās (galvenie piesārņotāji ir pilsētas) un skatīties ūdeņraža dzinēju virzienā.
Tags: pilsētas dzīve
|
|
|
Es nesen lasiiju, ka ir auto ar uudenjrazha dzineeju, neatceros vairs gan kas shito dara. Bet veel nav pieejams, cik es sapratu, kaa prototips tikai
Skaties, kur gribi, kamēr ASV un Ķīna neiesaistīsies, pārējā pasaule, ieskaitot visu ES, var zaļa palikdama censties un tik un tā greenhouse celsues. Vienīgais, ko panākt bez tiem diviem vaļiem, ir drusku zaļāka dzīvošana pašiem, un mazāka konkurētspēja (jo fosilie tiek lietoti, protams, tāpēc, ka ir lētāki).
Cibiņš Jan09 kā reizi vienu laiku strādāja elektrobusu ražotnē un visai detalizēti aplūkoja šī transporta veida tālāko uzturēšanu, remontus un nolietoto daļu utilizāciju. |
|