02 November 2015 @ 04:55 pm
tumsaa atpakalj neskaties, par veelu  
tikai muljkji maacaas no savaam kljuudaam. gudri cilveeki kljuudas atkaarto tik reizhu, cik nepiecieshams, lai taa vairs nav kljuuda

es atnaacu maajaas un maasa ir izmetusi manu piparmeetru. es vinju audzeeju kopsh juulija saakuma, vinjai bija chetri meeneshi. labi 70% vinjas trauslo zarinju bija sausi un saviitushi, bet vinjai turpinaaja augt smalcinjas jaunaas atvasiites ar tik mazaam, spligti zaljaam lapinjaam kaa riisu graudinji, un visticamaak buutu turpinaajushas, es vinju regulaari laistiiju.

man patiik atnaakt maajaas, attaisiit visus logus, iededzinaat kadikja vai salvijas viiraku un domaat, ka es seezhu laukos pie ugunskura svaigaa gaisaa, mijkreeslii.

nekad vairaak neshokeeties, nevaindapoties par lietaam, kas notiek, jo es taas visas izveeleejos. bet vai taa ir? procentuaali, cik izveeles veidojosho mainiigo ir apzinaati un cik neapzinaati? ja nekad nav iespeejams apzinaaties visus klaatesoshos mainiigos lielumus, vai jebkuru izveeli var nosaukt par izveeli? izveele ietver apziniigu agjentu, bet vai agjents ir apziniigs, ja neapzinaas all there is? vai man vajag pasiivi veerot, kaa es 'shkjietami' izdaru pusapzinaatas izveeles no kaa veerpjas mana dziive un pat par visshaubiigaako izveeli un izrietoshajiem notikmiem neshokeeties? varbuut shokeeshanaas, afekts ir naakamaas, pareizaas izveeles stuurakmens? bet varbuut afekta truukums veido naakamo 'pareizo' izveeli?

luudzu lietas notieciet ar mani, jums nav didaktiskas veertiibas, jo es visu pienjemu pilniibaa. es juus paredzu pirms juus esat notikushas, un tad kad juus notiksiet, man nebuus afekta, jo es paredzu ka var notikt viss un nekas. ja notiek kaut kas shokeejoshs, vai arii ja tas ko es veelos no visas sirds nekad nenotiek, vieniigais, ko es tad domaashu buus, ka shis ir perfekti un totaali pashsaprotami, jo tas visticamaak ir visa taa ko es nezinu un nesaprotu rezultaats.

ja es buutu 90.o gadu latvieshu rokgrupa tad es buutu Jauns Meeness, deelj sweet melanholijas-filozofiskuma-romantiskuma-sentimentalitaates-kaisliibas-angst-nonshalances-lyrical-indie-metaforiskuma proporcijas

kad tiek sasniegts heartbreaking momentum, shkjiet, ka nekas vairs nav pelniijis, lai to padariitu jeegpilnu. kaadu laiku gribas ap jebkuru paraadiibu iedomaaties bezgaliigu, metafizsiku ceelonju un seku tiiklu, kas darbojas miilosha Plaana noluukos. shaadi jebkas var kljuut bezgaliigi romantisks, novel, poeetisks, vai vienkaarshi izturams, vai cerams ka paarejoshs, varbuut vajadziigs. bet vienaa parastaa briidi tu saproti, ka tas ir kaarteejais staasts, ko tu sistemaatiski, detalizeeti attiisti lai pasargaatu, nodotos, lolotu, izdabaatu savai izteelei, kas nav Plaans, bet gan kosmisks kaleidoskops, nejaushi sakritushu mainiigo veidoti notikumi un apstaaklji - tu
 
 
simfonija: jauns meeness - dziesma tev
 
 
( Post a new comment )
[info]narrenschiff on November 2nd, 2015 - 07:56 pm
man racionalitātes definīcija tieši tāda arī ir - racionāls ir tas, kurš ņem vēra pēc iespējas vairāk mainīgo.

pēc iespējas vairāk, nevis obligāti visus. šķiet, mana definīcija ir tikai tīri relatīva un funkcionāla, bet nē, attiecināta pret katru atsevišķo situāciju, relativitāte zūd, jo katra situācija ir totāla un absolūta, un tajā ir iesaistīts gana liels pieejamu mainīgo skaits, lai spriedums/izvēle būtu daudzmaz racionāls un objektīvs. nav obligāti jāizsmeļ un jānoklāj visi mainīgie, taču ir pietiekams skaits mainīgo, kuri obligāti būtu jāņem vērā. piemēram, Makgaivera racionalitāte, lai vai cik instrumentāla, tomēr nav relatīva. diezgan droši var teikt, ka neņemot vērā konkrētu mainīgo un to kombināciju skaitu, viņam arī nekas neizdotos.

cik legit ir apgalvojums "šī mana izvēle ir tikai pusizvēle, jo veikta pusapzināti", ja nav ņemti vērā, iespējams, kādi apslēpti, nepieejami, nezināmi mainīgie? varbūt kāds no nezināmajiem mainīgajiem tieši pateiktu, ka izvēle ir izvēle. un vai tad tu jau neesi izvēlējusies, ka šī izvēle ir tikai pusizvēle?


izvēle - es dzirdu vēlmi, vēlēšanos un vēlību. nu, tā kā vēlīgs cilvēks. izvēle - starp vēlību un vēlēšanos.
(Reply) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on November 2nd, 2015 - 07:59 pm
also - http://klab.lv/users/imago_dei/587479.html

tas "fight", nevis "perish" tieši arī nozīmē izvēli
(Reply) (Parent) (Link)
[info]methodrone on November 2nd, 2015 - 08:12 pm
man kvantitatiiva pieeja neshkjiet pievilciiga ne arii pareiza. es domaaju noziime ir mainiigo kvalitaatei nevis kvantitaatei vispaar. un es pieljauju, ka pat vispaar ir absurdi teikt, 'pietiekami' daudz mainiigo, jo ja nu simts izveeli iespaidojoshu mainiigo, kas ir zinaami, izraadaas vaajaaki par vienu granzdiozu nezinaamu mainiigo?
es, piemeeam, esmu izveeleejusies dariit daudzas lietas, kas man nepatiik un es taas turpinu dariit nezinot kaapeec. tas noziimee, ka vai nu esmu izveeleejusies nepareizi deelj simts vaajiem mainiigajiem, ko uzskatiiju par svariigiem, vai arii es varbuut neapzinos kaadu ljoti speeciigu lielumu, kas iisteniibaa shiis izveeles padara pareizas un attaisno. vai gluzhi otraadi, ja es buutu papuuleejusies ieraudziit daudz grandiozaaku mainiigo lielumu vai whatever, es nebuutu izdariijusi izveeles, kas man shkjiet stulbas.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]narrenschiff on November 2nd, 2015 - 08:19 pm
protams, un kad es saku "ņemt vērā visus mainīgos" es tieši to arī domāju, jo katrs atsevišķais mainīgais ir kā vesels mainīgo konglomerāts. es, piemēram, kādreiz domāju, ka mainīgais "Jehovas liecinieki" uzreiz ir automātiski apzīmējams kā kaut kas negatīvs un nekam nederīgs, līdz ar to skatīju to tīri kvantitatīvi, kā vienu lielumu starp citiem. taču vēlāk es ieraudzīju, ka vienums "Jehovas liecinieki" ir daudz biezāks, ka tas pats sastāv no daudziem mainīgajiem, tad arī iesaistoties racionalitātei, mans spriedums izmainījās.
(Reply) (Parent) (Link)