Sun, Sep. 21st, 2014, 01:45 am

ak! šī nu ir viena neprātīgi skaista aktrise, un ziniet, patiesībā viņa studē mākslas vēsturi un filosofiju, uz ekrāna nokļuva nejaušības rezultātā un neplānojot arī tur atgriezties. man patika filma - psihiloģiski tīrā aktierspēle, rāmā stilistika, kas [pēc pēdējā laikā daudz atskatītās 50to 60to gadu pārstilizācijas] likās tik neuzbāzīgi dabiska un laba. filma ir par klosterī augušu bāreni annu, kas drīzumā grasās nodot zvērastus, lai kļūtu mūķene. pirms tam viņa apciemo vienīgo radinieci - tanti vandu. no tantes anna uzzina, ka patiesībā viņa ir ebrejiete un tikusi nosaukta par idu. vanda ir tiesnese, kas piecdesmitajos gados nostiesājusi uz nāvi vairākus politiski apsūdzētos; viņa ir skarba, emocionāli atturīga, smēķē un dzer pie stūres, pārguļ ar tikko iepazītiem vīriešiem un pret radinieci nejūt ne pienākumu, ne interesi. taču viņa tomēr nolemj sagādāt idai pirms kļūšanas par mūķeni iespēju uzzināt patiesību par ģimenes vēsturi. kopīgie meklējumi atklāj gan vandas sen noglabātās sāpes, gan citus gana sarežģītus vainas un pāridarījumu tīklojumus; jo vairāk zināšanu par sevi un pasauli ārpus klostera ida iegūst, jo sarežģītāka ir viņas izvēle. palikt šajā netīrajā ārpusē (pretēji mūķeņu baltajiem galdautiem, pie tantes viss ir drupačām un pelniem nobārstīts), kurā tomēr ir pagātne. vai atgriezties drošībā un šķīstībā, kur tomēr ir pārmērīgs klusums. vai iepazīt dejas un vīriešus. vai izvairīties no tantes kļūdām. abu aktrišu saspēle ir lieliska, un  pat klāt neesoši tēli tiek saistoši ieskicēti (idas māte bērnībā izgatavojusi vitrāžu kūts logam, lai govīm priecīgāk). ļoti patīkams kino, jā.

Sun, Sep. 21st, 2014, 09:30 am
[info]lara

Paldies. Gribu redzēt.

Sun, Sep. 21st, 2014, 10:56 am
[info]augsne

Tādu spoileri uzrakstīji. :) Es arī vakar šo noskatījos. Aktieru darbs ļoti foršs, jā, gandrīz visiem filmā, vizuāli baigi smuki, bet man gan likās, ka pats stāsts diezgan plakans - pēc filmas nepaliek nekādi jautājumi, pārdomas, nu, vismaz man likās pārāk iepriekšparedzami un saprotami.

Sun, Sep. 21st, 2014, 11:52 am
[info]iive

kuru spoileri tu domā? :D plus mīnus visu, ko aprakstīju, rāda arī treileris. bet tādā ziņā es šo arī neuztvēru par filmu ar izteiktu "stāstu" (mani laikam vispār pavelk filmas ar vienu to pašu "coming of age" stāstu), šeit tā pēcgarša ir līdzīgi kā bergmana vai roja andersona filmām. kad vari ilgi domāt par vienu žestu vai teikumu, uz kuru pat neviens no filmas tēliem nav kaut kā īpaši reaģējis. bet pēc noskatīšanās tas kavējas atmiņā un šķiet īpašs.

Sun, Sep. 21st, 2014, 05:14 pm
[info]augsne

Andersonu neesmu skatījusies, bet ar Bergmana filmām vairāk tāda ārēja līdzība. Tajā, kā izskatās, kā cilvēki uzvedas, tās daudzās klusēšanas, sejas izteiksmju nozīmīgums, tomēr tieši stāsts viņam noteikti ir stipri daudzslāņaināks, man parasti pēc tam paliek ļoti daudzi "kā? kāpēc? cik interesanti!" :)

Sun, Sep. 21st, 2014, 07:00 pm
[info]iive

laikam jājautā vai "daudzslāņains" un "iepriekšparedzams" ir pretstati. ir jau filmas, kur sižetiski nekas tāds neparedzams nenotiek, bet tās papildu nianses veido interesantu jautājumu risināšana. mani šajā gabalā aizķēra tā idas situācija klosterī - būvēta uz nožēlas, sāpēm, vēlmes pasargāt, meliem. un tomēr - vai viņa ar to izpērk kaut ko no apkārtējo ciešanām? vai tas, ka viņa pārmet krustu bērnam un nomierina tā māti, padara viņas dzīvi piepildītāku nekā iespēja dzīvot vidē, kurā ir vismaz viņas ģimenes pēdas. nu un tādā garā - varbūt tiešām nekas īpašs, unikāls, pārsteidzošs, bet interesants gan, jā.

Sun, Sep. 21st, 2014, 07:07 pm
[info]augsne

Man tas laikam bija tā - daudz iepriekšparedzamu slāņu, bet es esmu ļoti daudz domājusi par tieši tiem jautājumiem - "atteikšanos" (kurā brīdī tu ņem un kurā atsakies); gara "tīrību", kas tas ir un vai to vajag; arī par to pašu pasargāšanas ideju. Šajā filmā es neatradu ne filosofisko, ne emocionālo slāni, kas man par šiem jautājumiem atklātu kaut ko jaunu; par to žēl, jo es te jutu potenciālu. :)

Sun, Sep. 21st, 2014, 08:02 pm
[info]iive

man laikam tā pēcsajūta, ne gluži atziņa, bet beigu pārdomu tēma bija atbildība. no sākuma tie ir pretstati starp tanti - tiesnesi, kam jāpieņem lēmumi par citu likteņiem, to džeku, kurš raka mežā bedri, un idu, kas grasās iet kalpošanā; pēc tam lēnām parādās, cik sīki un neparedzami ir visi lēmumi, ka lielākoties normālajā pasaulē nav tādu lielo izvēļu, ar kurām var tapt svēts vai grēcīgs, tikai vilkt vien tālāk savu neziņu.

Sun, Sep. 21st, 2014, 08:15 pm
[info]augsne

Un par kādām izvēlēm vispār var būt runa tādā realitātē, kurā ir varējis pastāvēt holokausts.