Septembris 5., 2014
| 22:36 Bet visp. pēdējā laika vissirdlauzošā lieta - kad atnāk otrklasniece un saka "es esmu sapratusi, ka uzdevumos reizēm vajag rakstīt to, ko skolotāja grib, nevis to, ko domā pats". Tas gan bija vairāk tā kā psiholoģisks novērojums, nevis bērna skumju izpausme (es tā vismaz ceru), bet tik un tā.
|
Comments:
Žēl, ļoti žēl. :(
Tā pieredze, kad laikam 3. vai 4. klasē skolotāja mācīja par saules kustību debesīs, salīdzinot to ar pulsteņrādītāja virzību. Tikai viņa piemirsa, ka 12 stundu pulkstenis diennaktī rotē 2 reizes, un sāka stāstīt muļķības, ka plkst. 12 saule ir dienvidos, bet plkst. 6 tieši ziemeļos. Tas vēl bija ok, jo jau toreiz labi sapratu, ka katram var gadīties mirkļa apjukums. Bet tad viņa sāka to atjautāt klasei, un klase ātri uzķēra, ko skolotāja no viņiem grib un jau pēc pāris "nepareizām" atbildēm, sāka atbildēt viņas "pareizās" muļķības. Mani toreiz ļoti samulsināja, cik ātri klase samierinājās ar šo absurdu, lai tikai skolotāja būtu apmierināta.
Līdzīgi gadījumi atkārtojās regulāri un tagad augstskolā notiek tas pats. Izglītības sistēma māca bērnus iekļauties sabiedrībā, upurējot savu sirdsapziņu, un iemāca runāt to, ko sabiedrība vai priekšnieki no viņiem grib, nevis savas domas par to, kas ir pareizi vai nepareizi.
From: | kvarks |
Date: | 6. Septembris 2014 - 22:11 |
---|
| | | (Link) |
|
Es atceros,ka 2.klasè skolotaja teica: "Màrtina zimulis",dativs,jo atbild uz jaut. "kam?",kam pieder tas zimulis. Es kluseju,bet zinaju,ka vinai nav taisniba.
Kas tad cits atlika kā klusēt – jo skolās nav pieņemts “agree to disgree”.
From: | kvarks |
Date: | 6. Septembris 2014 - 22:13 |
---|
| | | (Link) |
|
On the bright side: berns labi adaptejas vidè,galu gala ta ir loti vertiga un dzivé noderiga lieta.
From: | pet |
Date: | 7. Septembris 2014 - 12:30 |
---|
| | Guessing the teacher's password | (Link) |
|
|
|
|
|
Sviesta Ciba |